Montymldn schreef: 25 feb 2022 20:54 Ja het lijkt erop inderdaad, schijnen nogal moeilijk te doen over de pil vorm want die zou er alleen nog voor honden zijn. Voor katten hebben ze een alternatief en dat is dan de zalf.
Nee, dat klopt niet. Mirtazapine is niet voor dieren, maar voor mensen. En toen men er achter kwam dat het eetlustbevorderend was bij mensen, is men het gaan uitproberen bij honden en katten. Met hetzelfde effect.
Echter, nu blijkt dat het alternatief - de zalf - bijwerkingen geeft bij mensen, heeft de NVWA toegestaan dat dierenartsen weer de pilletjes mogen voorschrijven.
Ik ben gisteren begonnen met de eerste 9 spuiten van 5ml en vandaag 1.1/2 spuit bij terugkomst van de oncoloog want hij mocht 12uur niks eten. En heb de mirtazapine(mirataz) in zijn oor gesmeerd.
Cerna schreef: Onze dierenkliniek verkoopt inmiddels weer gewoon de pilletjes want het schijnt dat de zalf allerlei bijwerkingen heeft voor mensen. Volgens de assistente
mag je de kat een dag niet aanraken wanneer ze die zalf gehad heeft.
De antibiotica is clavaseptin 62.5mg, deze heb ik direct bij thuiskomst gegeven met de hills Ad.
Deze antibiotica kan diarree en braken geven. Goed in de gaten houden. En de AD is Monty niet gewend dus dat kan ook diarree veroorzaken.
Ik heb dit ook bij Amber gezien toen ik ging spuitjevoeren. Amber was een brokjeseter en had daardoor zo om de 2 à 3 dagen ontlasting. Maar nu ze zacht voer kreeg ging ze iedere dag en was het in het begin diarree, werd daarna smeuïg en werd na ongeveer 2 weken netjes (sigaartjes).