Gizmo had ook twee rotte kiezen en omdat ik bij hem onmogelijk urine kon opvangen (is hij veel te wantrouwend voor), is dat gebeurd toen hij voor die kiezen onder narcose moest. En toen bleek dat hij veel eiwitten in de urine had zitten. We wisten toen nog niet dat hij FIV heeft en aangezien het ureum ook licht verhoogd was (18,3), sprak de dierenarts van lekkende nieren.
Na een maand Fortekor en 1x daags nierdieet is er weer bloed geprikt en toen was het ureum gedaald naar 15,5 (creat was eerst 153 en een maand later 135). Dat was dus netjes maar de albuminewaarde zat toen op 15 (een maand daarvoor op 20) bij een referentie van 25-34. Ook had hij bloedarmoede.
En daarna zijn ze verder gaan zoeken en bleek hij FIV te hebben.

Veel valt er aan FIV niet te doen behalve ervoor zorgen dat hij in goede conditie blijft en daarom geef ik hem dagelijks een lik Nutriplusgel. Ook krijgt hij nog steeds Fortekor. Zijn eetlust is goed, hij heeft keurige ontlasting en zijn vacht glanst en ligt plat op zijn lijf ipv een paar maanden geleden toen hij een punkkapsel had.
Ik zou hem graag - net als de andere katten - goed voer willen geven, maar hij wil het niet meer.
Toen hij nog buiten woonde at hij graag Porta 21, Applaws en Tinlo. Maar sinds hij binnen woont wil hij geen Porta of Applaws meer (geen idee waarom niet) en van Tinlo wordt hij beroerd. Dan gaat hij spugen en krijgt diarree en stopt vervolgens met eten.
Hij wil dus Whiskas en Sheba en zo nu en dan bolletjes van Almo rund of kip. En omdat er in eerste instantie gedacht werd aan lekkende nieren ben ik op zoek gegaan naar nierdieet met saus want paté wil hij niet. RC werd afgekeurd, maar Kattovit vindt hij heerlijk en daarom krijgt hij dat nu ook nog omdat ik hoop dat het beter voer is dan Whiskas of Sheba. Maar misschien dat ik ook eens Kattovit Sensitive kan proberen.
Mochten er andere tips zijn, zijn die natuurlijk welkom. Maar dus geen vers, geen paté, alleen bolletjes in saus.