Welk voer?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Cerna

Re: Welk voer?

Bericht door Cerna »

ErikPhilippus schreef:Wat me trouwens is opgevallen, in het natvoer van Applaws zit maar 13% of 14% eiwit, terwijl andere merken kwaliteitsvoer 18% - 20% eiwit hebben. Waarschijnlijk omdat er geen eiwit-rijke toevoegingen inzitten. Zou het dan wellicht geschikter maken als extraatje voor nierpatienten met slechte trek.
Hoewel je natuurlijk ook moet kijken naar de eiwitbron. Voor nierpatienten is het natuurlijk het beste als de eiwitten als zodanig gebruikt kunnen worden, en derhalve niet afgebroken hoeven te worden (wat dan de nieren belast vanwege de afvalstoffen die daarbij vrijkomen). Ik meen me te herinneren dat eiwit van vis (en zeker van konijn en ree) het dichtst bij die van de kat komen, en dat ander eiwit (met name kippeneiwit) eigenlijk minder goed is. Groetjes, Erik
Noa kreeg een enkele keer Oceanfish van Applaws en ik heb nooit gemerkt dat ze er misselijk van werd dus als lekkere afwisseling op het nierdieet misschien eens zes kleine blikjes proberen (en wanneer hij het niet lust zijn er vast wel andere liefhebbers :smile: )?
Porta 21 wordt hier toch het lekkerst gevonden (en dan vooral met aloe), Almo lieten ze ook staan en Gourmet diamant is ook binnen een tel op (moet de stukjes wel wat kleiner maken voor de verwende jongedames).
Cerna

Re: Welk voer?

Bericht door Cerna »

Rik, waar koop je dat want ik keek op Zooplus bij Catlovers gold en zij hebben het niet (ook niet de Duitse), Renske, Nutrivet, Solid Gold en Timberwolf zie ik ook niet en Hermann is hondenvoer (blikken vanaf 400 gram; beetje veel voor een kat) :cry:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welk voer?

Bericht door Rik »

Dit lijstje had ik van een cattery-site. Het ging mij met name om de echte premium merken waar dus meer vlees in zit.

Ik was hier voor KVV haaksbarf naar een winkel in noord Tilburg gereden en die hadden de Catlovers gold brokjes en blikjes op voorraad. Ik heb één blikje (400gr) geprobeerd (€1.80) en ze smikkelen het op (maar ze smikkelen overigens al het natvoer dat ik voorzet). 400 gram heb ik 2 dagen over gedaan (met 2 kittens, 3x per dag 33gr.) maar je schijnt het natvoer ook in kleine porties in te kunnen vriezen zag ik op de website. En op die website kun je het ook bestellen zag ik.
http://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel- ... -Zalm.html

KVV voor katten is overigens heel slecht aan te komen hier in omgeving Tilburg (om te proberen). Niemand heeft het op voorraad. Ze hebben wel allemaal KVV voor honden op voorraad. Schijnbaar zijn er maar weinig mensen die het geven aan katten. De meeste dierenwinkels kunnen het wel speciaal bestellen. Maar de haaksbarf vinden ze hier in ieder geval ook lekker.

Herrmanns Bio kattenvoer is overigens kattenvoer (het stond ook alleen bij natvoer) ;-) (en dus wel bij zooplus)
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... /herrmanns

Nutrivet stond alleen bij droogvoer:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... g/nutrivet

(Overigens moet een blik van 400gram toch geen probleem zijn met 2 of meer katten. Ik had vroeger ook blikken van 400gr voor alleen Bowy.)

Renske, Solid Gold en Timberwolf kun je ook op diverse webwinkels kopen.
Op de voerwijzer.com site staan ook een aantal goede merken:
http://www.voerwijzer.com/natvoer-merke ... ergelijken
Laatst gewijzigd door Rik op 30 aug 2016 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welk voer?

Bericht door Dinky »

Ik ken Hermann wel als kattenvoer merk: http://www.eko4petz.nl/c-3579049/herrmanns/
Zijn ook zakjes van 100 gram van verkrijgbaar.

Voor Renske kan je hier kijken: http://www.renske.com/onze-voeding/voor-je-kat
Volgens mij wordt Renske hier bij de tuinland verkocht.
Nutrivet heeft zooplus wel gehad net als timberwolf en solid gold (via google kom je namelijk nog wel bij zooplus uit maar het hangt er vanaf of ze het goedkoop in kunnen kopen of het in assortiment zit of niet waardoor het assortiment daar niet stabiel is)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welk voer?

Bericht door Rik »

Nutrivet is er dus nog wel bij zooplus.

Als ik dan al die genoemde merken bekijk lijken ze mij toch allemaal veel "beter" dan RC of Hills qua ingrediënten (beide het natvoer en brokjes).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welk voer?

Bericht door castratenkoor »

Je kunt niet alleen puur naar de ingrediënten kijken. De manier van fabriceren scheelt ook.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Welk voer?

Bericht door Cerna »

Heel vreemd.
Ik heb op al die namen gezocht en steeds gaf de zoekmachine aan dat ze het niet hadden.

Blikken van 400 gram hoef ik echt niet te doen. Ten eerste eten alleen Laila en Luna blikvoer en zij krijgen samen 1 blikje per dag anders groeien ze dicht.
Toen Cerná nog leefde at zij ook blikvoer, maar nu moeten Laila en Luna het samen opeten en aangezien ze verwend zijn eten ze een half blikje Gourmet per dag en 's avonds een half blikje van iets anders.
Maar de volgende dag wordt er al met lange tanden gegeten omdat het eten niet meer vers is volgens de dames.
Dus met 400 gram zou ik 10 dagen doen :eshifty:

Pet's Place verkoopt toch Tinlo KVV?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welk voer?

Bericht door Dinky »

Hier werd tinto inderdaad verkocht bij de pets place (die helaas tijdje terug dicht is gegaan). Ook andere dierenwinkels en tuincentra met dierenafdeling verkopen steeds vaker kvv.

Zelf heb ik meebesteld met iemand in de buurt waardoor ik alroda puur kon geven. Zij had grote vriezer en daardoor voldoende afname voor bezorging aan huis.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welk voer?

Bericht door Rik »

Mirjam, geef jij ook nog hart bij die Alroda puur zoals ze overal aangeven (ook op de Alroda site zelf)?
Cerna schreef:Heel vreemd. Ik heb op al die namen gezocht en steeds gaf de zoekmachine aan dat ze het niet hadden.
Mmm, met dat zoeken heb ik dus helemaal geen probleem. Alles waar niets achterstaat vind je gewoon op zooplus.nl. Alle andere heb je zo gevonden met google. Behalve de Solid gold en Timberwolf Serengeti uit USA.

Premium natvoer:
Almo Nature
Cosma
Animonda carny
Bosita
Porta 21
Shinycat (Gimpet)
Applaws
Schesir
Hermanns Bio kattenvoer
Renske (de enige die niet bij zooplus staat maar b.v. op Renske's Webwinkel e.a.)
Catlovers Gold (niet bij zooplus maar wel online)

Hoge kwaliteit brokken:
Orijen
Arden Grange (wel de engelse zooplus maar ook in o.a. webwinkels)
Applaws
Natural Health (Carnivore) (niet bij zooplus maar wel diverse webwinkels zoals deze)
Renske (niet bij zooplus maar b.v. op Renske's Webwinkel e.a.)
Nutrivet
Porta 21 graanvrij
Catlovers Gold (niet bij zooplus maar wel online)
Solid Gold (komt uit USA maar hebben ze denk ik bij zooplus niet meer te zien aan de lege pagina)
Timberwolf Serengeti (komt uit USA maar hebben ze denk ik bij zooplus niet meer te zien aan de lege pagina)

Ik kan me voorstellen dat als je 10 dagen met een blok van 400 gram doet dat je toch wel kleinere blikjes/kuipjes/zakjes wilt :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welk voer?

Bericht door Dinky »

Nee, ik geef geen hart bij omdat er al wel orgaan in zit en het maar een klein deel van dinky haar menu uitmaakt. Bovendien zit taurine ook in de andere delen van het vlees.
Wanneer het volledige menu uit alroda puur zou ik wel iets van hart toevoegen maar geen 10% omdat de verhoudingen dan zoek raken. 10% hart is nogal veel, ik zou eerder op 5% hart toevoegen gaan zitten in dat geval maar daarnaast ook afwisselen in merken kvv ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welk voer?

Bericht door Rik »

Nou, de haaksbarf rund is hier in ieder geval geen succes. Vorige week heeft één van de twee de boel uitgekotst. Bono at de rund ook al niet zo enthousiast op. Yuna wel. Die heeft het zo op. Vandaag ook weer. Bono wilde er niet eens aan beginnen (dus ik dacht dat hij degene was geweest die gekotst heeft). Yuna loensde al naar zijn portie maar dat heb ik even tegen gehouden. Prompt 15 seconden nadat Yuna haar portie op had begon zij te kotsen. Een nette lange dunne worst. Dus de rund hoef ik hier niet meer te doen. De andere (eend, kip en konijn) worden wel (nog) met smaak gegeten. Ben benieuwd of dat gewoon de samenstelling is of speciaal iets niet tegen rund kunnen. Gelukkig bevat de catloversgold (blik) alleen kip, lam en zalm.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie