Aha. Pronefra - daar ging Dali ook van over z'n nek. Naar ik begrijp ook niet zulke goede ervaringen mee op dit forum. Bij mij is het linea recta de vuilnisbak ingegaan (ondanks de likkebaardende poes op het etiketstadsboerin schreef:Ik heb me vergist, het was pronefra wat Mouse kreeg.

Ik weet het, lastig... Ik geef Dali minstens 10 x per dag de mogelijkheid wat te eten, op z'n vertrouwde plekje, en dan blijf ik erbij totdat hij genoeg heeft, zodat ik het weer weg kan pakken voordat het jonge volk gaat snaaienstadsboerin schreef:Zijn gewicht is niet het beste, zeker nu niet, dus ik wil hem liever niet afzonderen of beperken in zijn eettijden.

Ik ben aan het proberen om Dali te laten wennen aan zo'n voerautomaat die reageert op de chip - maar vooralsnog niet echt een succes. Want dan kan zou je dieetvoer de hele dag kunnen laten staan.
Hier staan overigens de hele dag nier-brokjes, waar de overige katten gewoon van mee-eten. Als de rest daarnaast ook gewoon hoogwaardig voer krijgt, kan dat volgens mij niet veel kwaad.
Groetjes,
Erik