Kitten van 8 weken eet niks

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Rik »

Had je al Felix gehaald? Dezelfde brokjes die hij uit het nest at? Of eet ie die ook niet?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Lily-Banjer »

Heb goed nieuws. Banjer eet de brokken van Porta 21! Had hem net op schoot en wou een brokje in zn bekje doen. Hij hapte en knauwde toen snoeihard in mn vinger hihi. Toen nam ik een klein beetje brokjes in mn hand, en ja hoor: Hij begon zelfstandig te eten! Maar het valt me nu wel op dat hij het voerbakje eng vind (keramische set op pootjes). Dan maar even in een ander bakje doen, en zolang om de zoveel uur uit mijn hand laten eten. Hij was uitgehongerd, eerlijk waar. Nu ligt hij tevree op de leuning van de bank, dromend over eten :)
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Rik »

O, gelukkig. Kijk wel nog even naar die kitten porta 21. Die is net zo duur als de volwassene versie maar dan wel voor kittens geschikt. Moet Banjer natuurlijk wel van het bakje van Lily afblijven en andersom. Je zou voor nu ook wat brokjes gewoon op een schaaltje neer kunnen leggen. (Of iets anders waar hij niet zo bang voor is) Maar gelukkig eet ie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Ilone »

Ik heb hier evt nog wel wat Prins kittenbrokken die je kan halen bij me.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Cerna

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Cerna »

Maar geef je ook nat voer? (is oh zo belangrijk want kittens zijn zo snel uitgedroogd!)
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Lily-Banjer »

@Ilone: Dat zou echt een uitkomst zijn!! Zou je me een PB'tje willen sturen? Weet niet precies hoe dat werkt hihi.

Bedankt allemaal voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee!!
Trots personeel van:
Lily
Cerna

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Cerna »

Waarom beantwoord je mijn vraag niet?
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Lily-Banjer »

@Cerna: Dat was geen opzet. Ik heb op het moment geen natvoer in huis. En helaas ook geen geld. Zal het als ik weer geld heb gelijk natvoer halen. Is wel zo belangrijk :)
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Dinky »

Je hebt kuipjes natvoer voor paar cent wanneer je huismerk neemt van bijvoorbeeld ah ofzo ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Cerna »

Lily-Banjer schreef: En helaas ook geen geld. Zal het als ik weer geld heb gelijk natvoer halen. Is wel zo belangrijk :)
Ik vind dit echt heel erg. :-(
Je schaft je een kat aan terwijl je niet eens geld hebt voor wat zakjes of blikjes natvoer?
Wat wanneer je opeens naar de dierenarts zou moeten?
En ik neem aan dat het kitten over twee weken ook weer een enting zal moeten hebben en ontwormd moet worden?

Waarom leg je niet eerst een spaarpotje aan voordat je een kitten aanschaft?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Rik »

Ja... dat vroeg ik me ook af. Aan de ene kant vindt je het niet verantwoord om je kitten Felix te geven maar aan de andere kant zeg je geen geld te hebben voor eten voor je kitten (terwijl je die nét hebt). Zie ik nu iets over het hoofd?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Lily-Banjer »

Jullie hebben gelijk. Het kitten kostte niks, die was gratis bij een kennis van ons. Ik had zeker een spaarpotje aan moeten leggen. Dit gaat helaas niet want ik sta onder bewindvoering. Ik krijg 1 keer per week leefgeld, en daar moet ik het mee doen. Mijn vriend zou met de boodschappen ook gelijk natvoer meenemen, maar is dit helaas vergeten. En dus was ons leefgeld opgegaan aan boodschappen voor ons, en dus geen natvoer. Natuurlijk geen opzet, maar boodschappen kan je helaas niet terug brengen. Anders had ik dat zeer zeker gedaan :(

Gelukkig heb ik van Ilone op dit forum een zak kittenvoer gehad, en anderhalve zak grit. Dus brokjes heeft hij in ieder geval nu wel. Hij eet er ook goed van. Zodra ik weer leefgeld krijg, zal ik natvoer inslaan en ontworm tabletjes kopen. Excuses dat ik dit niet gemeld had, maar schaam me er een beetje voor :(

Hoop niet dat dit in verkeerde aarde is gevallen, bedoel hier natuurlijk helemaal niets mee!
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Rik »

Je hoeft je daar niet voor te schamen hoor (tenminste in mijn ogen). Ik begrijp dus dat met jullie leefgeld het wel mogelijk is om twee katten te onderhouden. (zolang er maar rekening mee gehouden wordt :)) Ik zou wel adviseren om voortaan een klein beetje apart te houden (en een kleine spaarpot op te bouwen). Al is het maar een paar euro per week. Die paar euro per week kan toch groeien naar een kleine spaarpotje van bijvoorbeeld 50 euro. Dat kan nét voldoende zijn om onverwachte dingetjes op te vangen (voor jullie zelf en voor de katten). Een bezoekje aan de DA kost al gauw een consult van 20-30 euro en kan soms wel noodzakelijk zijn. Onverwachte extra boodschappen hoeft dan ook geen probleem te zijn. Maar anders heb je misschien familie die in noodgevallen bij kunnen springen. Ik wil overigens niet "lerend" overkomen met deze opmerking hoor, dus als dat wel zo is, mijn excuses.

We zijn in ieder geval blij dat Banjer weer goed eet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door Lily-Banjer »

Heee Rik, je komt totaal niet lerend over hoor. Juist heel wijs wat je zegt! Hebben een tientje gekregen van mn ouders, daar hebben we natvoer van gehaald. Banjer zit luid smakkend naast me te eten.

Ook ben ik heel blij met je begrip, zet zulke dingen liever niet online maar vond het nu wel nodig. Heb kitten natvoer gehaald bij de Jumbo, 2,85 voor een doos met zakjes natvoer. Dankbaar is Banjer zeker! :D
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten van 8 weken eet niks

Bericht door castratenkoor »

Als ik je een advies mag geven, dan zou ik je aanraden lange termijn planning te doen. Met 6 maanden zal het kitten gecastreerd moeten worden. Begin daarom nu vast elke week wat geld apart te leggen. je weet dat die kosten eraan komen, dus hou er rekening mee.

Ik neem aan dat Lily wel gecastreerd is?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie