kat in laten slapen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kat in laten slapen

Bericht door Ilone »

Beste Osmancan, als eerste sterkte met het gemis. Het is nooit makkelijk om afscheid te moeten nemen van je dierbare katje(s).

Je kan je nu wel af gaan vragen "had ik niet dit, en had ik niet dat, als ik zus had gedaan dan..." maar daar haal je Tijgertje niet mee terug.
Als ik je verhaal zo lees heb je de juiste beslissing genomen, je beestje klonk erg ziek. Een kat zal niet snel laten merken dat hij lijdt, en zo te lezen had hij aardig wat te verduren. Hij heeft nu rust en geen pijn. Probeer daar voor jezelf heil uit te halen en ga je niet schuldig voelen met de gedachte dat je misschien nog meer had kunnen doen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat in laten slapen

Bericht door Dinky »

Berichten op het forum kan je tot een uur na plaatsen aanpassen (volgens mij) ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Osmancan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:30

Re: kat in laten slapen

Bericht door Osmancan »

Ilone schreef:Beste Osmancan, als eerste sterkte met het gemis. Het is nooit makkelijk om afscheid te moeten nemen van je dierbare katje(s).

Je kan je nu wel af gaan vragen "had ik niet dit, en had ik niet dat, als ik zus had gedaan dan..." maar daar haal je Tijgertje niet mee terug.
Als ik je verhaal zo lees heb je de juiste beslissing genomen, je beestje klonk erg ziek. Een kat zal niet snel laten merken dat hij lijdt, en zo te lezen had hij aardig wat te verduren. Hij heeft nu rust en geen pijn. Probeer daar voor jezelf heil uit te halen en ga je niet schuldig voelen met de gedachte dat je misschien nog meer had kunnen doen.
Beste Ilone,
bedankt voor uw steun.
u heeft gelijk misschien was dit de beste beslissing.
het is wel pijnlijk voor mij maar ik weet dat tijgertje waar hij nu is heel gelukkig zal zijn samen met andere diertjes.
Osmancan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:30

Re: kat in laten slapen

Bericht door Osmancan »

Dinky schreef:Berichten op het forum kan je tot een uur na plaatsen aanpassen (volgens mij) ;-)
het lukt me niet meer , maar ik heb het aangepaste stuk text alsnog op pagina 3 neergezet
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kat in laten slapen

Bericht door Ilone »

Ik weet, net als alle andere forumleden, zeer goed hoe je je moet voelen. Ik heb het zelf net een ruime maand geleden meegemaakt met mijn Pluisje van bijna 11. Je weet dat het beter is voor het beestje, maar je wilt ze nog niet missen! Sommige beslissingen zijn juist ondanks de pijn die ze achterlaten..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat in laten slapen

Bericht door Dinky »

Als het goed is staat rechts onder je laatst geplaatste berichten naast citeer ook een knop Wijzig ;-)

Kan me wel indenken dat het extra naar is wanneer je na zo'n KL*te beslissing de volgende dag ook nog eens een diepgevroren Tijgertje overhandigd krijgt :-(
Maar nu heeft hij een mooi plekje op de dieren begraafplaats waar je het grafje kan blijven bezoeken en houdt je vast aan het feit dat hij nu rust heeft en niet meer hoeft te lijden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat in laten slapen

Bericht door Adriana »

Osmancan schreef:@Dinky , @Adriana

ik heb vandaag de DA gebeld, en ik zat mis het was een goedaardig tumor op het schildklier , dus niet in de long.
ik kan mijn text niet aanpassen op de site wel vreemd.

sorry, ik heb mij vergist omdat het ook echt jaren terug was,
DA zei hij krijgt de schildklier carbimazol tablet voor het schildklier tumor waardoor zijn schildklier sneller gaat werken en dat het de hart overbelast , carbimazol maakt het schildklier rustig en ook het hart rustiger laten kloppen.

Groetjes,
het is helemaal niet erg en ik heb het uitgelegd in de hoop dat jij beter zou begrijpen wat er aan de hand was en hoe ziek je lieve katzel was. je da heeft gezegd dat met carbimazol het hart rustiger zou kloppen. maar te hoge schildklier zorgt er ook voor dat de filterfunctie van de nieren wordt overbelast, dus schade daar. vandaar waarsch ook die slechte nierwaardes en nieren herstellen niet meer..

het is heel goed van je dat je de moed hebt om je erin te verdiepen. dat helpt hopelijk een beetje om het verlies te gaan accepteren, ooit..
je dierenarts had wel wat eleganter kunnen handelen vind ik.. hij had moeten beseffen dat Tijger nog altijd jouw lieve katzel was en had met wat meer gevoel dingen anders moeten doen. maar dat draai je niet terug en het beste is proberen te vergeten.
wat fijn dat jullie zo'n mooi plekje hebben gekregen op de begraafplaats.

over een tijdje komen er allemaal mooie herinneringen aan je lieve Tijger..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: kat in laten slapen

Bericht door jennli »

Heel veel sterkte!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: kat in laten slapen

Bericht door Mickey_Mouse »

Heel veel sterkte.

Heb in februari mijn kat van net geen 12 in moeten laten slapen... had ik maar, was ik maar eerder... Ja als ik nu kijk is haar dood zinloos geweest. Ben er heel boos en verdrietig om. Ondanks dat ze niet meer bij mij woonde (ze woonde al 2 jaar op een boerderij, en ineens zeiden ze dat ze ''ziek'' was en niet meer op de boerderij paste. Ze had het geweldig)

dus in die zin, ik snap je twijfels en gevoelens. Maar als tijgertje echt aan het lijden was en amper op zijn pootjes kon staan. Dat is natuurlijk ook niks.
Sterkte in ieder geval.
Osmancan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:30

Re: kat in laten slapen

Bericht door Osmancan »

jennli schreef:Heel veel sterkte!

Bedankt jennli :(
Osmancan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:30

Re: kat in laten slapen

Bericht door Osmancan »

Mickey_Mouse schreef:Heel veel sterkte.

Heb in februari mijn kat van net geen 12 in moeten laten slapen... had ik maar, was ik maar eerder... Ja als ik nu kijk is haar dood zinloos geweest. Ben er heel boos en verdrietig om. Ondanks dat ze niet meer bij mij woonde (ze woonde al 2 jaar op een boerderij, en ineens zeiden ze dat ze ''ziek'' was en niet meer op de boerderij paste. Ze had het geweldig)

dus in die zin, ik snap je twijfels en gevoelens. Maar als tijgertje echt aan het lijden was en amper op zijn pootjes kon staan. Dat is natuurlijk ook niks.
Sterkte in ieder geval.

Beste Mickey_Mouse,
Tijgertje kon wel op zijn poten staan , alleen wanneer hij ging lopen kon je zien dat zijn achterpoten niet echt rond mee gingen lopen het was meer dat hij de achterpoten met moeite ging tillen. daardoor ging zijn achterlichaam wat naar links en rechts.

maar waarom was jou kat woonachtig op een boerderij? en niet bij jou dan ?
trouwens wat voor ziekte had dan uw kat?
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: kat in laten slapen

Bericht door Mickey_Mouse »

Mijn kat is niet van belang, was enkel om aan te geven dat ik je gevoelens begrijp.

sterkte
derkir
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jul 2014 20:04

Re: kat in laten slapen

Bericht door derkir »

Beste Osamancan,

Nooit leuk om je kattenmaatje te moeten missen. Een besluit waar je altijd aan blijft twijfelen.
Ik heb kort geleden mijn konijn van 8 moeten laten inslapen en begrijp dus je gevoel.
Een dier kan je helaas niet vertellen of het inderdaad zijn / haar tijd is, maar ik heb toch altijd vertrouwen in de dierenarts. Jouw lieve poezel had pijn en was het met meer behandelen rekken van het leven geweest of was het inderdaad beter geworden.
Ieder dier is anders. De leeftijd van het beestje zegt hierin niets. Jouw beestje had al eerder problemen en jij hebt het verder lijden bespaart. Dat is in mijn ogen de ultieme daad van liefde!
Twijfel niet aan jezelf. Jouw beestje heeft rust, een prachtige plek en een baasje wat hierin de keuze heeft gemaakt voor een waardig einde zonder verdere pijn.
Sterkte!
Osmancan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:30

Re: kat in laten slapen

Bericht door Osmancan »

Beste @Derkir

helaas kan ik niet op citeer klikken onder uw bericht want die kan ik niet terugvinden onder uw bericht wel vreemd.

sterkte met uw konijn.
u heeft wel gelijk misschien is dit het beste voor tijgertje.
automatisch komen die gedachten's bij mij terug met de vraag.
misschien had ik hem mee moeten nemen naar huis, misschien was het probleem alleen met zijn schildklier want dat had hij ook. zijn blaas werd onder controle gehouden met dat nier dieet voeding.
misschien was het vervangende dierenarts toch niet goed geweest met haar beslissing,
misschien had het normale dierenarts die op vakantie was anders gehandeld.
misschien wou tijgertje door leven echt zulke dingen komen steeds op in mijn hoofd.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat in laten slapen

Bericht door Adriana »

baasje van tijgertje,
in dit topic is je al een aantal malen uitgelegd dat je tijgertje heel erg ziek was, zeer slechte nierfunctie en schildklierproblemen.
denk even voor je lieve tijger, die was heel heel erg ziek, at/dronk niet meer en had pijn.
er is geen dierenarts, die een dier onnodig laat inslapen, tijgertje had pijn en was niet te redden.

geloof ons en je dierenarts!
natuurlijk wil je niet dat tijgertje is ingeslapen maar als je dierenarts hem niet had geholpen had hij nog langer heel veel pijn gehad. dat had je toch niet gewild?
dat hij op die manier bij jou thuis was doodgegaan? dat had je je lieve vriendje toch niet aan willen doen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie