Ik dacht dat het merendeel van gecastreerde katers niet meer sproeien. Ik kan het mis hebben want heb geen ervaring met katers maar als ie inderdaad nog sproeit is dat wel een handige methode.Kattebeest schreef:Nog gemakkelijk methode bij een kater is samen naar buiten kuieren, wachten tot hij begint te sproeien en dan een schoon bakje erachter houden en de plas opvangen.
Wat heeft mijn kat?
Re: Wat heeft mijn kat?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
- Kattebeest
- Tijger
Er zijn zelfs sproeiende poezen (Sifra bijvoorbeeld)
.
Hij sproeit niet binnen op de bak, alleen buiten. Op de bak altijd netjes door de achterpootjes en heel soms ook buiten door de achterpootjes.
Erg knap vind ik dat. Niemand kan hem dat aangeleerd hebben (is als zwerver op zijn 4e hier in huis gekomen).
Edit: ja, hij is gecastreerd. Poes Sifra ook.

Hij sproeit niet binnen op de bak, alleen buiten. Op de bak altijd netjes door de achterpootjes en heel soms ook buiten door de achterpootjes.
Erg knap vind ik dat. Niemand kan hem dat aangeleerd hebben (is als zwerver op zijn 4e hier in huis gekomen).
Edit: ja, hij is gecastreerd. Poes Sifra ook.
Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Volgens mij sproeit hij niet, althans ik zie het niet. Vandaag heeft hij wel op de bak geplast, maar niet gepoept. Wat hij precies met zijn waterbak heeft gedaan weet ik niet, maar in ieder geval lag er een plukje haar in en een brokje. Ik hoor hem nu ook uit de waterbak van de hond drinken. Hij maakt dan al wel een tijdje een vreemd geluid, een soort slokkend geluid als hij drinkt. Dit geluid heb ik bij de dierenarts nagedaan en hij zei er niets bijzonders van. Zijn gebit zag er niet echt opvallend uit, zijn gehemelte was lichtroze en hij leek wat uit zijn mondje te stinken. De dokter had wel wat tandsteen gezien, dus dat kan daar ook wel van zijn. 

Ik zou vragen of je da een cardiopet test wil doen. Dat nierdieet is leuk, maar dat is waarschijnlijk niet zijn probleem - ik vind dat een makkelijke standaard 'oplossing', waar als eerste naar gegrepen wordt bij een kat op die leeftijd. Een cardiopet test meet de conditie van zijn hart via bloedafname. Het snelle ademen met afvallen kan daar een aanwijzing van zijn.
Zijn conditie is snel verslechterd. We gaan zo naar de dierenarts. Hij heeft het nu benauwd en de dierenarts dacht ook meteen dat het het hartje was. Ik vind het zo erg. Heeft iemand hier ervaring mee?
Al wat duidelijkheid van de DA?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Helaas wel, vanmiddag zijn we nog bij de dierenarts geweest en eigenlijk wilde hij meteen euthanasie doen. Hij heeft een foto gemaakt en er zat overal vocht dat zijn longen weg duwde. Onze kat had het ook erg benauwd. Verder behandelen had weinig zin. We hebben hem toen mee naar huis genomen met vochtafdrijvers en iets voor zijn hartje. In de avond werd het helaas nog erger kon het niet langer verder. We hebben de dierenarts gebeld om alsnog euthanasie te doen, maar het in zijn reiskoffer zetten (waarbij hij altijd al veel stress had) heeft hij helaas niet gered. Het is niet te verwoorden..
- Kattebeest
- Tijger
Wat een verdrietig bericht.
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.
Nancy
Was bij je eerdere bericht al bang dat er niets meer aan te doen zou zijn omdat hij al zo benauwd was in combi met hart. Dan is het inderdaad einde verhaal 
Heel veel sterkte met dit verlies

Heel veel sterkte met dit verlies
Een hartkwaal wordt vaak pas ontdekt als het te laat is
.
Heel veel sterkte met dit plotselinge verlies.

Heel veel sterkte met dit plotselinge verlies.
Achgut...
Sterkte!!

Sterkte!!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Wat vreselijk.........
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Sterkte 

Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!
Album Karel en Beer
*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Album Karel en Beer
*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
- BloemTetsu
- Tijger
Heel veel sterkte.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees