Blaasontsteking

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Blaasontsteking

Bericht door sandyd1971 »

Nou inderdaad wat een gedoe, had ook gehoopt dat ze daar wat zouden konden opvangen maar haar blaas was te leeg zeiden ze. Heb wat opgevangen om 21.30 en gelijk in de koelkast gedaan. Ik ga het morgenochtend weer proberen. Volgende keer ga ik eerst raad vragen want ik had natuurlijk moeten zorgen dat ze al ff niet naar de bak was geweest :-( Heb gelijk even eurologist besteld, lees ook wel veel goede verhalen erover. Diesel is gelukkig gewoon haarzelf nog, speelt, eet en drinkt goed. Maar ik ga er morgen wel achteraan.

Bedankt in ieder geval iedereen voor de reacties en volgende keer vraag ik raad voor ik naar de da ga! beetje dom van mij :oops: Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Blaasontsteking

Bericht door Mickey_Mouse »

ik heb er de soeplepel wel is onder gehangen. potje bij de hand, lepel in de buurt van de bak. Ze was heel makkelijk daarin gelukkig, ging klaar zitten en trok zich niks van mijn lepel aan.
Keek wel even maf toen ze klaar was, er was niks meer te graven.
Stom he, dat je ze niks uit kan leggen of op commando kan laten doen, was zoveel makkelijker geweest
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Blaasontsteking

Bericht door sandyd1971 »

4.30 ben ik eruit gegaan en haar in de gaten gehouden en het heeft geloond om 6.30 heeft ze een plas gedaan en die heb ik gelijk in de koelkast gezet. Om 8.00 ben ik bij de da.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Blaasontsteking

Bericht door Adriana »

:eclap: mooi dat het is gelukt en dan heb je hoop ik snel goed onderzoek en een duidelijke diagnose!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Blaasontsteking

Bericht door sandyd1971 »

Struviet, heel veel. Heb het zelf mogen zien onder de microscoop :-( Dus antibiotica gehad en speciaal voer meegekregen. Echt ontzettend balen want op dat onderwerp heb ik me echt zo in zitten lezen. Water in heel het huis, kleine bakjes mega grote alle soorten en maten en ze drinken echt goed. Graanvrij voer dacht dat ik alles goed deed. Ook echt balen want ze krijgen nu onbeperkt voer en dat voer wat ik nu heb kan je denk niet onbeperkt neerzetten? Bij de dierenarts zeiden ze afgepast, iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Blaasontsteking

Bericht door Dinky »

Ik had struvietvoer gewoon onbeperkt staan maar heb ook maar 1 poes.

Het struvietoplossend voer lijkt mij niet geschikt voor de andere kat in huis dus dan wordt het inderdaad werken met voer momenten.

En waarvoor is de AB wanneer het gaat om struvietgruis?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Blaasontsteking

Bericht door Adriana »

als je mee hebt gekeken, heeft hij/zij dan ook de bacterien aangewezen?

als het alleen maar gruis is, dan is ab een onnodige belasting voor het systeem want het moet ook nog worden afgevoerd en ab is slecht voor de darmflora..

blaasontspanner meegekregen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Blaasontsteking

Bericht door Mickey_Mouse »

Eerst de kristallen oplossen en dan over op onderhoud. Onderhoud kunnen ze allemaal eten en is ook goed via internet te bestellen.
Het is an sich geen wereldramp, alleen goed opletten of ze goed blijft plassen.
Bij mij deed ze het op den duur goed op onderhoudsvoer en een mengsel er doorheen.
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Blaasontsteking

Bericht door sandyd1971 »

Er was ook een blaas ontsteking vandaar de ab. Geen blaas ontspanner gehad.

Maar echt balen zeg, dacht echt dat ik alles goed deed qua voeding (graanvrij) Drinken doet ze echt goed dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Zou het dan door het onbeperkte voer komen? Maaltijden misschien beter?

Ik heb ook Eurologist besteld, daar lees ik veel goede verhalen over. Weet nog niet hoe ik dat ga gebruiken, beetje in blinde paniek gekocht! Maar dat kan je ook inzetten tegen Struviet toch?

Voor dit voer (specific Struviet dissolution) haalt ze haar neus op. Natvoer gaat er wel in, kan je ook alleen natvoer geven? Of zou ze als ze honger krijgt vanzelf die brokken eten? Ook fijn dat ik net een grote zak taste of the wild heb binnen gehad :-(
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Blaasontsteking

Bericht door Dinky »

Je zou ander merk kunnen proberen: Hills, royal canin.

Ja, je kan alleen dieetnatvoer geven lijkt mij ;-)

Slechts in 5% van de gevallen van blaasontsteking is er bacterie, in 95% van de gevallen van blaasontsteking heeft AB geen enkel nut....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Blaasontsteking

Bericht door sandyd1971 »

Ook geen voetbal aan het kijken Mirjam? Iedereen die ik ken zit in de kroeg maar ik blijf lekker thuis bij Diesel en Tyson.

Maar gister vertelde ze inderdaad dat het in heel weinig gevallen blaasontsteking was en dat ik daarom geen ab meekreeg omdat als het niet nodig is dit niet goed is. Dus ik ga er vanuit dat ze dat dan ook echt heeft. Ik heb echt wel een goed gevoel bij deze dierenarts, ze zijn de grondlegger van de laparoscopische operatietechniek. Dus ze gaan echt wel mee met de tijd. En pas in dorpsdierendokters geweest (niet dat dat alles zegt)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Blaasontsteking

Bericht door Dinky »

Eerste helft thuis gekeken (gebeurde weinig) en tweede helft in de kroeg ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Blaasontsteking

Bericht door sandyd1971 »

Gezellig! De sfeer was denk ook wel goed :-)

Maar wat een ellende zeg, ze wil niet eten nu ook het natvoer niet meer en de winkels en dierenarts waren gisteravond natuurlijk dicht. Ik moet om 8.30 beginnen maar weet nu echt niet wat te doen.
Tyson vind de brokjes heerlijk maar die mag ze niet, vannacht om 3 uur toen hij ging eten (had ze wel gewoon neergezet de specific) ben ik met hem naar beneden gegaan en heeft hij wat gegeten. Maar Diesel heeft sinds gister toen ik thuis kwam niks gegeten (alleen een klein beetje natvoer) Zal ik voor vandaag even gewoon voer neer kunnen zetten? Morgen ben ik vrij dus kan ik er heel de dag bij zijn. Ze moet toch eten, niet eten is ook slecht.

En wat als ze die andere brokjes nou ook niet lust? Diesel is normaal echt niet moeilijk met eten.

Mag antibiotica op een lege maag?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Blaasontsteking

Bericht door Dinky »

AB op een lege maag kan misselijk maken en geeft een grotere kans op maag/darm problemen. Heeft je DA gezegd dat er daadwerkelijk bacterie aanwezig was dan?

Je kan eerst proefzakje vragen van het voer bij de DA ;-)

Wanneer Diesel helemaal niet eet wordt het spuitje voeren:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 56&t=29123
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Blaasontsteking

Bericht door sandyd1971 »

Bedankt voor je reactie. Ik heb voor ik de ab heb gegeven een klein beetje via de spuit gevoerd. Er waren echt bacteriën aanwezig.

Verder heb ik overlegd over het voer en heb ik het neergezet, ik hoop dat ze toch gaat eten. Tyson eet vandaag ook mee met het voer. Ze hebben wel ander voer maar dit is toch het beste zeggen ze. Maar werkt het echt niet heb ik een smaak garantie dus mag het voer inleveren en royal canin proberen.

Ik ben vandaag aan het werk en zou ze niet in de gaten kunnen houden dus ik weet niet of diesel eet, maar....laat ik nou net een ip camera gekocht hebben en zo vanaf mijn werk de voerbakjes in de gaten kan houden :-) Echt aan te raden, ik kan met de camera draaien dus zo heel de huiskamer (waar ze nu zitten) in de gaten houden. Dus ik hoop dat als ze honger krijgt ze gaat eten. Drinken doet ze goed.
Plaats reactie