schutting afzetten met plexiglas

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door nellebel »

dat met die buis ken ik ook. heb het gezien bij catpalace. daar doen ze het met ronde palen die je dan vastmaakt in een beugel die net te groot is. dus dat de paal draait als ze eraan komen. voor springende katten (hahaha) kun je 2 palen boven elkaar doen zodat ze er eigenlijk niet meer overheen kunnen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Adriana »

wat jammer dat die regenpijp-buis niet werkt, heb ook al zitten piekeren..
;-) trouwens maaike, misschien onhandig maar wel een compliment voor je katzels..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Dinky »

Wat jij bedoelt Wendy is volgens mij een Catrol?
Laatst gewijzigd door Dinky op 11 mar 2014 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Ms Maaike »

Hee, dat met die rollende buis is geen slecht idee! Maar wat als ze het de eerste keer proberen? Storten ze dan niet pijnlijk neer?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Adriana »

ja, ik denk dat ze eraf vallen maar ze komen op hun pootjes terecht en een val van 1,80 m moet kunnen als er aarde onder ligt of grasveldje oid.
missch introduceren voor alle drie tegelijk..

hier zou dat als volgt werken:
Bo, Maks en Zo in proefveld.
Bolle: 'joepie vrrrrouwtje, wat zie ik daar? leuk leuk en ben al onderweg hoor!'
krats, glibber en plof, gadegeslagen door Maks en op afstandje Enzo.
die zien dat het niet lukt en trekken hun conclusies..
ze leren heel veel van elkaar is mijn ervaring, ook van dit soort negatieve uitkomsten ..

en nog een klustip:
een pvc waterbuis past in een tomatenpaaltje dus dan zou je met versch diameters houten paaltjes (tuincentrum) langs een GAMMA oid kunnen gaan voor de juiste maat.
het moet net passen denk ik anders rolt het niet goed en wel zo breed zijn dat ze daar hun klauwen in willen zetten.
regenpijp is wel een mooie maat maar daar moet een behoorlijke paal in en pvc-waterbuis
is daarvoor te klein, dat rolt niet goed (weet ik)..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Dinky »

Op de site waar mijn link naartoe gaat staat over het houten palen systeem wel het volgende:
NB Er is een signaal gekomen over een hapering in het systeem. Het gaat hier om hout, dus als een paal van de katrol krom trekt zal hij niet meer rollen in zijn houder en in dat geval is het voor de kat 'a piece of cake' om alsnog over de schutting in de tuin van de buren te verdwijnen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Kijk nou http://www.tricks.demon.nl/indexc.htm?c ... Garden.htm zoiets kan natuurlijk ook! (2e foto aan de rechterkant die met die bogen) Ik kon die site ook al die jij stuurde Mirjam maar toen ik verder klikte kwam ik hierop. Stond vanochtend bij de karwei en had zowat de wilgerol meegenomen maar ik ga nog ff verder denken. Het is nog geen zomer!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

En balen trouwens Maaike dat het niet lukte. Waren ze toen weg? Zo ja zijn ze dan ook weer snel terug? En op hoe hoog zat die buis? Hoop het niet mee te maken straks!

Ohh en ik dacht dat jij dat bedoelde van die rollende buis maar die van jou zat vast? En i.p.v een pvc buis ben ik ook weleens een bezemsteel tegengekomen, staat denk wel mooier.

Bedankt voor de klustip Adriana. Wat misschien ook kan is een gordijnroede.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Adriana »

wilg verdroogt binnen twee jaar, brokkelt af en breekt en dan wordt het een dure grap.
staat prachtig op foto's in de life style magazines maar je hebt er niet lang plezier van.
zoals altijd: zoeken, proberen en dwars denken..
ik vermoed dat je een behoorlijke diameter nodig hebt anders slaan ze hun poot er overheen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Chiquita98 »

Wat is er mis met gaas?? Hartstikke functioneel en ik stoor me er niet aan. Buiten plezier van de katten vind ik persoonlijk belangrijker. Maar ben stiekem natuurlijk wel benieuwd naar jullie creatieve ideeën.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Ms Maaike »

Ik vind gaas niet mooi. Functioneel, dat wel, maar mooi? Ik vind van niet. Een bruin gespoten pvcbuis valt minder op dan naar binnen gebogen gaas. De buis zit op 1.60 m vanaf de grond ongeveer.

Mijn twee katten die over de schutting klimmen komen binnen een kwartier weer terug. Het is nu twee keer gebeurd en ik vind het ook absoluut niet relaxed. Ook omdat ik weet dat mijn directe buren het niet zo op katten hebben.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Chiquita98 »

Snap dat het niet de mooiste oplossing is maar bijna wel het enige om je katten in de tuin te houden.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door G+S »

Onze katten lopen al 2 middagen door de tuin (zonder tuig) zonder een blik op het hek te werpen! (Ben er zelf natuurlijk wel bij) ze hebben het veel te druk met rondrennen, stoeien, vliegen vangen en vogels spotten! Zo gauw ze bij het hek komen stoppen ze of gaan ervoor liggen. Nu hebben we wel van dat gaas waar ze doorheen kunnen kijken en zo kunnen ze toch zien wat er achter het hek gebeurd. Aan de linker kant zit een stenen muur met erboven houten schutting maar bij de buurvrouw ligt een Sint- Bernhard in de tuin van 80 kilo. Sem heeft van de week op d'r achterpoten tegen het muurtje gestaan maar toen de buurhond z'n neus tegen het hek duwde had ze het zo gezien!

De katten vinden het wel echt heerlijk buiten! :) we zijn sinds gister begonnen er iets van te maken en geniet er echt van dat de katten nu ook mee naar buiten kunnen!

We hebben nog gaas over en het is wel de bedoeling dat we een ongebogen stuk aan de bovenkant van het hek gaan maken om zo het risico nog kleiner te maken dat ze kunnen ontsnappen!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Ik heb ze afgelopen weekend voor het eerst aan een tuigje laten lopen! Wel lastig met 2 want ze wilde alle 2 de andere kant op. Maar ik vind net mooier als gaas dus ik denk dat ik dat ga proberen. Maar lijkt me ook heerlijk als ze straks buiten kunnen. in ieder geval ideeën genoeg nu nog kiezen!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door nellebel »

voordeel van een paal is dat het mooier is als een pvc buis. er is natuurlijk verschil in soorten paal. als je geimpregneerde pale npakt die vervormen echt niet zo snel. voordeel is ook dat de kat niet meteen eraf glijd maar iets meer houvast heeft. echter voor de kat die zeer gymnastisch is wordt dan ook geadviseerd om er een tweede paal nog boven te doen zodat wanneer hij houvast zou hebben in paal 1 hij nooit kan overpakken naar paal 2 die dan ook draait.
gaas e.d. zou bij ons niet kunnen. onze tuin is te groot. die palen kan wel want die kun je natuurlijk op elke hoogte hangen maar ook tegen de muur bevestigen.onze guusje gaat namelijk zelfs tegen de gemetselde muur omhoog als ze schrikt, met alle gevolgen van dien (kapotte nageltjes).
vooralsnog gaan we niets veranderen. guusje is het vaak een een kwartier al moe buiten en ze vind het tuigje niet zo heel erg. mogelijk dat we toch een keer een kattenren maken of de kattenserre die we bedacht hadden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie