Dode kat gevonden

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Dode kat gevonden

Bericht door Sydney »

Het was een rode kat, zag er niet heel groot uit en het was tussen 2 dorpen, gelegen tussen Breda en Tilburg, langs een doorgaande weg. Hij of zij zag er niet heel aangereden uit, hij lag namelijk aan de andere kant van de slootkant op zijn zij. Ik heb helaas door priveomstandigheden niets meer kunnen doen gisterenmiddag en vandaag, nog wel bedankt voor al het meedenken.
Ik snap inderdaad wel dat de ambulance niet alles kan doen en het zal ook vaak een geldkwestie zijn, wat ik ook snap, want zulke organisaties hebben ook niet veel geld. Ik vind het alleen wel jammer en gek dat de ene dierenamb er wel voor rijdt en de andere niet. En ook dat de dierenamb die er wel voor rijdt, zich dan zo strict aan de regio moet houden. Het is uiteindelijk toch één organisatie. De dierenamb gaf inderdaad ook aan dat veel gemeentes de dode dieren ophalen maar niet laten controleren op chip, ook dat verschilt blijkbaar per gemeente.
Door al dit soort bureaucratisch geneuzel verlies je eigenlijk het vertrouwen dat het uberhaupt zin heeft om dingen te melden. Met mijn eerdere voorbeeld van de hond heeft uiteindelijk geen enkele instantie iets gedaan, de laatste die ik aan de lijn had was de locale politie en die zou eens een keer gaan kijken als ze in de buurt waren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook eigenlijk niet meer de moed heb om te gaan kijken vandaag of hij er nog ligt, want ik kan toch niets doen. De gemeente is pas weer woensdag open en verder kun je nergens terecht. Ik hoop maar dat mensen uit de buurt daar zelf e.e.a. zijn gaan uitzoeken...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dode kat gevonden

Bericht door castratenkoor »

Doodgereden katten worden vaak door mensen in de berm of in de sloot geknikkerd. Dus de ligplaats zeg niet zoveel denk ik. Ik hoop dat kinderen hem niet zo zien, zo sneu als die er onnodig mee geconfronteerd worden.

Ik zou het altijd aan politie of brandweer doorgeven, die ruimen het wel op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Dode kat gevonden

Bericht door Sydney »

Ja, daar heb je ook wel gelijk in, ik schrik er zelf ook altijd van...
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Dode kat gevonden

Bericht door Sydney »

Ben toch nog even gaan kijken net, hij was weg....Hopelijk weten de eigenaren het op de een of andere manier...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dode kat gevonden

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat je bent gaan kijken. Ne ben je gerustgesteld dat hij weg is. Ja ik hoop ook dat de eigenaars op de hoogte zijn gebracht.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie