Mijn enige ervaring daarmee was toen mijn vroegere poes Miepje werd ingeslapen zo'n 20 jaar geleden en dat verliep toen erg rustig. Zij was toen wel al ver terminaal en in een halve coma en met onderkoorts, maar ze reageerde nog goed op mij. Ik weet niet meer waar die eerste en tweede spuiten gezet zijn geweest, het is te lang geleden en het was emotioneel.
Ik zou het wel erg vinden mijn kat op zo'n moment te zien braken, net wanneer je hem/haar de ultieme rust wil geven.
Zomaar een idee maar als die eerste spuit een gewone narcose is, zou het dan niet kunnen dat het braken van sommige katten afhangt van het feit of ze al dan niet nuchter zijn op dat moment?
Katten die niet nuchter zijn braken immers als ze onder narcose worden gebracht (mensen ook dacht ik). Ik heb dat meegemaakt met de castratie van Pappie waar ik bij was. Hij was een aangelopen zwerfkat en leefde nog buiten tot de dag dat ik hem liet castreren. Ik gaf hem wel al maandenlang eten en heb hem toen nuchter gehouden voor de ingreep - tenminste dat dacht ik. Toen de DA hem verdoofde braakte hij en in dat braaksel zat duidelijk pasta. Dat moet hij dus ergens anders gegeten hebben want van mij kreeg hij alleen maar brokjes. Hij geraakte toen ook niet in slaap en de DA heeft hem bijkomende verdoving moeten geven en volgens hem kwam dat omdat Pappie niet nuchter was...
Euthanasie
- eveline1982
- Tijger
Re: Euthanasie
Zomaar een idee maar als die eerste spuit een gewone narcose is, zou het dan niet kunnen dat het braken van sommige katten afhangt van het feit of ze al dan niet nuchter zijn op dat moment?
Toen mijn hondje had gebraakt na de 1ste spuit legde de dierenarts uit dat het middel het kan opwekken. Zij had niks in haar buik aangezien ze al de hele ochtend had overgegeven en niks gegeten.
Toen mijn hondje had gebraakt na de 1ste spuit legde de dierenarts uit dat het middel het kan opwekken. Zij had niks in haar buik aangezien ze al de hele ochtend had overgegeven en niks gegeten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Re: Euthanasie
Yimper had een beetje gegeten en dat kwam er vrij makkelijk uit.
Darrel had al 24 uur niets meer gegeten en braakte dus ook alleen wat slijm, maar hij had daar heel veel problemen mee.
Aan de andere kant heb ik ook katten onder narcose zien gaan, die rechtstreeks van de straat naar de da gingen en bij hen ging het wel goed. Diezelfde da geeft ook gewoon eerst een prik in de bil, maar nooit problemen bij hem. Helaas zit hij hier 45 minuten rijden vandaan en ik wil mijn dieren altijd thuis laten inslapen.
Darrel had al 24 uur niets meer gegeten en braakte dus ook alleen wat slijm, maar hij had daar heel veel problemen mee.
Aan de andere kant heb ik ook katten onder narcose zien gaan, die rechtstreeks van de straat naar de da gingen en bij hen ging het wel goed. Diezelfde da geeft ook gewoon eerst een prik in de bil, maar nooit problemen bij hem. Helaas zit hij hier 45 minuten rijden vandaan en ik wil mijn dieren altijd thuis laten inslapen.