jonge kitten en is bang voor alles

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Shimbalaya

Re: jonge kitten en is bang voor alles

Bericht door Shimbalaya »

Ik verplaats mijn eerdere reactie in het andere dubbele topic naar hier voordat het andere topic gesloten wordt. ;-)

Shimbalaya schreef:

Ik ga hier geen zinnig antwoord op geven, ik ben een beetje onthutst omdat je nu al een kitten kwijt bent wat pas 1 week geleden bij jullie is gekomen.En daarom ga je maar meteen weer een nieuwe halen?
Wat je het beste kunt doen is in het vervolg niet meer de voordeur open laten staan en beter op je kitten passen.
Laatst gewijzigd door Shimbalaya op 05 dec 2013 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
chantysavina
Huiskat
Huiskat

Bericht door chantysavina »

Cerna schreef:Ik wil niet ingaan op je vraag want ik vind dat je wel erg weinig je best hebt gedaan om het eerste kitten terug te vinden. Je schrijft dat je 1!!! nacht hebt lopen zoeken en vervolgens allerlei instanties hebt gebeld. Dat vind je genoeg schijnbaar.

Dat diertje is pas 14 weken, bang in een vreemde omgeving en natuurlijk ergens weggekropen. Die meldt zich echt niet na een paar keer roepen en zal zich ook niet uit zichzelf zomaar melden. Daar is ze veel te angstig voor.
En dus zou je IEDERE dag/avond moeten zoeken (minstens een week!), tik met een voerbakje op de grond, zet desnoods een vangkooi met sterk ruikend voer erin neer.

Nu krijg ik de indruk: OK, kitten is weg, asiel heeft er nog meer, nieuw kitten en we gaan over tot de orde van de dag. En wanneer mijn conclusie totaal buiten de waarheid is, hoor ik dat graag.

nee hoor dat is niet zo, ik zoek nog steeds elke dag als ik ga wandelen met mijn dochter of als ik toevallig na de winkel ga of zo. tuurlijk blijf ik zoeken.. ben niet zo dat ik een dier gewoon aan zun lot over laat..
love my animals
chantysavina
Huiskat
Huiskat

hoe meld ik die aan dan? ik kan alleen zoeken,, ik ga even kijken hoe ik haar kan aanmelden..
love my animals
Anne87

Bericht door Anne87 »

Begin hier maar eens: http://amivedi.nl/aanmelden/

En dan huppakee een mooie poster maken via deze link: http://amivedi.nl/Poster/ Die poster tig keer uitprinten en dan alles in de buurt ermee vol plakken! Bij mensen door de brievenbus doen, de supermarkten, bushokjes en lantaarnpalen onderplakken. Ga je best doen, dat beestje is van jou afhankelijk! Daar hoort ook een stukje verantwoordelijkheid nemen bij.
chantysavina
Huiskat
Huiskat

heb een poster gemaakt, en ga me nu aanmelden
love my animals
Anne87

Bericht door Anne87 »

Heel goed.

Hier een lijst van locaties waar je zeker een poster moet ophangen:

- Asiels in de buurt binnen een straal van zeg 10km. Je weet maar nooit waar ze heen loopt en waar mensen haar heen brengen
- Dierenwinkels bij jou in de stad / in het dorp.
- Supermarkten in je omgeving
- Bushokjes in je omgeving
- Lantaarnpalen in je omgeving
- In de portieken van flats en appartementengebouwen

Daarnaast moet je ze afdrukken op A6 formaat (gaan er vier van op een A4) af om als flyer bij alle mensen in jouw straat en in de straten om je heen door de brievenbus te duwen...

Katten zijn vaak wat rustiger als het wat donkerder wordt. Dus elke avond tegen de schemering met een bakje voer naar buiten en zoeken! Zet desnoods ook wat voer klaar in de tuin, mocht ze in de buurt zijn, dan kan ze in ieder geval eten.

Vraag ook aan alle buren of ze in hun schuur of garage willen kijken. Katten zoeken warme plekjes op en ze zal niet de eerste kat zijn die per ongeluk opgesloten is. Dat houden ze niet lang vol, zonder eten en drinken, dus belangrijk dat daarnaar gekeken wordt. Dit kun je uiteraard erbij zetten op de flyers die je bij al die mensen in de brievenbus gaat stoppen.
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Lieve mensen niet zo hard. Ze geeft ook aan geen verstand van katten te hebben maar zet zich wel voor zowel kitten 1 als 2 in terwijl ze gedrags problemen hebben.....Beetje dom om de voordeur open te laten staan met een kitten in huis, maar als je al jaren niet echt hoeft op te letten met dat soort zaken kunnen dat soort fouten gemaakt worden.

Goed dat je amivedi hebt ingeschakeld. De posters ook flink in de wijk ophangen! En duimen dat iemand niet heeft besloten haar te houden!

Je nieuwe kitten zou ik veel aandacht geven, veel bij haar zitten, zachtjes kletsen en oogjes toe knijpen (doen katten naar elkaar om te zeggen dat het goed is). Verder zoveel mogelijk aaien en gewend maken aan je handen en schoot. Ik wikkel hele bange kittens ook wel is in een handdoek en blijf dan aaien, zachtjes praten en kriebelen tot ik een zacht zuchtje hoor en dan zie je ze helemaal ontspannen, heerlijk is dat! Verder kan je haar zindelijk maken, door meerdere bakken/bakjes te plaatsen en haar na elke speelbeurt en eetsessie erop te zetten. Uiteindelijk kan je langzaam aan de bakken weg gaan halen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ja ik vindt sommige ook keihard hier reageren....ts vraagt raad en is gewoon heel open over met wat er is gebeurt, denk dat zij zich rot genoeg voelt....en een kitten blijft niet zoals een volwassen kat op 1 plaats, die gaan gewoon met de wind mee, en denken vooral dat ze heel de wereld aan kunnen....het zit heel waarschijnlijk allang bij iemand anders voor de kachel
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
chantysavina
Huiskat
Huiskat

dank je eveline1982, de kat is zindelijk gelukkig, ze doet het op de kattenbak, ik heb maar een kattenbak op het moment dus als ze in de kamer is neem ik de kattenbak mee, van de week zal ik er nog een aanschaffen dan heeft ze op alle plekken een kattenbak.
en ik zal haar zoveel mogelijk aandacht geven als ik thuis ben.. zoals nu lekker op de bank en ligt ze langs me en soms gaat ze spelen en komt dan weer trug op de bank..ze is echt een droeppie ik weet niet hoe ik fotos hier kan plaatsen anders had ik hier wel een foto geplaatst van haar..
verder heb ik nog niks vernomen mijn tel nummer is op de flyers geschreven dus hoop dat iemand een deze dagen zal bellen en anders ben ik bang dat andere haar hebben genomen..

zal morgen nog eens contact opnemen met een aantal asielen hier in omgeving.
love my animals
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Dat er soms wat hard wordt gereageerd komt door eerdere ervaringen/topics ;) waarbij heel hard wordt meegedacht en meegeleefd, en vervolgens ts alles in de wind slaat waarbij het dier de dupe is.
Dat is in dit geval gelukkig niet het geval.
Hopelijk krijg je óf snel een berichtje dat de eerste kitten is gevonden, óf zit het nu warm in een ander huisje.
Succes ermee, en ook met je andere kitten.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
chantysavina
Huiskat
Huiskat

jeeejj,, ze ligt eindelijk langs me op de bank en hoorde haar knorren ook als ik haar aaide (geluidje dat ze t fijn vinden) spinnen is het juiste woord volgens mij?
als ik haar op pak bromt of blaast ze niet teminste nu niet ik ben benieuwd morgen als de hond actief is en mijn dochter want nu is het lekker rustig..
maar ben in ieder geval blij dat het beter gaat..
love my animals
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ja spinnen heet dat, goed om te lezen dan zal het vast snel beter gaan hoor....gewoon doorzetten
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
chantysavina
Huiskat
Huiskat

doen ik:) komt allemaal wel goed denk ik ben denk ik te snel in paniek geraakt.. nu nog hopen dat de andere kitten goed terecht is gekomen of goed terecht komt of trug komt :(
love my animals
Cerna

Bericht door Cerna »

mittenslief schreef:ja ik vind sommige ook keihard hier reageren....ts vraagt raad en is gewoon heel open over met wat er is gebeurd, denk dat zij zich rot genoeg voelt....en een kitten blijft niet zoals een volwassen kat op 1 plaats, die gaat gewoon met de wind mee, en denkt vooral dat ze heel de wereld aan kan....het zit heel waarschijnlijk allang bij iemand anders voor de kachel
Nou dat hoop ik voor je, maar geloof het niet.
En ja, ik reageer hard en blijf hard reageren omdat ik nog steeds niets van eigen daadwerkelijke activiteit bespeur bij de topicstarter. Ik ben ook wel eens een kat kwijt geweest (gelukkig geen kitten) en was dan de hele avond aan het zoeken omdat dàt het moment is om te zoeken en wat doet topicstarter: zit op het forum en schrijft dat ze hoopt dat het kitten een nieuw huisje heeft gevonden of terugkomt. Dat kitten komt niet terug wanneer JIJ niet gaat zoeken.
Een ander vindt het ook niet want het zal zich verstoppen (al helemaal met dit weer), dus posters, Amivedi, prachtig allemaal, maar ik geloof er niet in bij een kitten van 15 weken.
chantysavina schreef:doen ik:) komt allemaal wel goed denk ik ben denk ik te snel in paniek geraakt.. nu nog hopen dat de andere kitten goed terecht is gekomen of goed terecht komt of trug komt :(
Uit deze zin kan ik alleen maar opmaken dat ze zich er allang bij neer heeft gelegd dat het kitten niet terugkomt.
chantysavina
Huiskat
Huiskat

dat haal jij er dan misschien uit.. maar dat is niet wat ik doe.. maja mensen oordelen al bij het lezen van een zin. maar goed ieder zijn eigen mening. en ik weet dat ik niet stop met zoeken en ik doe naar mijn gevoel mijn uiterste best om haar trug te vinden..
love my animals
Plaats reactie