kitten krabbelt en bijt

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kitten krabbelt en bijt

Bericht door eveline1982 »

Je staat helemaal vrij of je je kat naar buiten laat gaan of het beschermt tegen de gevaren van buiten. 2 van mijn katten gaan alleen in de tuin en op het dak van de schuur, verder komen ze niet. Mijn andere poes is een ex zwerfertje en heeft het nodig om verder dan de tuin te gaan. Als het aan mij had gelegen had ik de tuin afgesloten zodat er geen 1 vrij naar buiten kon, omdat ik al helaas genoeg heb mee gemaakt met aanrijdingen etc. Dus als je kat nog niet gewend is om vrij naar buiten te gaan dan zou ik het persoonlijk ook niet aanleren.

Een kat is zeker geen wild dier, valt niet te vergelijken met tijgers etc. Dan had de kat ook niet in onze huisjes kunnen wonen ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kitten krabbelt en bijt

Bericht door Dinky »

Als je de kat ziet als een wild dier ziet moet je hem ook in het natuurlijke habitat rond laten lopen en niet in een woonwijk, daar zijn hele andere gevaren ;-)

Ervaar hier dat katten niet naar buiten hoeven. Als ik hier het raam open zet gaat onze poes in de vensterbank zitten met alleen de kop naar buiten.
Ben ik erg blij mee aangezien onze vorige poes helaas is aangereden :-(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: kitten krabbelt en bijt

Bericht door Hanna Abdullah »

Ik heb net een logeetje gehad die hetzelfde deed als jouw kat. Hij was gewend om met zijn broertjes en zusjes te stoeien.
Ik heb het opgelost door met hem te stoeien met fleece-handschoenen aan. Ik zat ook onder de krabben. Na een tijdje wist hij dat als ik de handschoenen aantrok, we gingen stoeien. We hebben allerlei spelletjes gedaan. En ik heb geprobeerd steeds iets nieuws te verzinnen. Na de stoeipartij mocht hij de handschoen hebben, want dat was immers de prooi.
Het kost wel heel veel tijd om alle aandacht aan een kitten zonder maatje te geven.
Mijn eigen twee katten zijn samen opgegroeid en daar heb ik nooit problemen mee gehad, omdat ze met elkaar stoeiden.
Ik zou toch overwegen om een maatje erbij te nemen. Dat scheelt zeeen van tijd. Ik bedoel: alleen al een uur stoeien voor je zelf gaat slapen elke avond, valt niet mee als je zelf al moe bent.
Ook het huishouden doen, valt niet mee met een kitten die overal bij wil zijn. En aan de bezem hangt en aan de mop en aan de veger en in de emmer met water wil springen en helpt stofzuigen en over de schone glazen tafel loopt en er slidings op gaat maken omdat het nog nat is en je weer opnieuw moet beginnen........ :nshocked:
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: kitten krabbelt en bijt

Bericht door Catfish »

Ik heb drie katten en ervaar dat ze het geweldig met elkaar hebben. Ze komen ook niet buiten, zitten gewoon binnen. Maar ze hebben zoals gezegd elkaar! En krabpalen, speeltjes, 3 verdiepingen...... Nou is dat laatste niet nodig natuurlijk. Ik heb ook ooit in een flat gewoond waar ik 4 katten had.
Dus ook ik wil je aanraden; neem een speelmaatje erbij en laat hem vanwege de vele gevaren niet naar buiten.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie