Katertje of poesje erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Katertje of poesje erbij?

Bericht door castratenkoor »

Spannend! Succes en plezier bij de kennismaking!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Veel plezier en ben benieuwd ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
oes1966
Huiskat
Huiskat

Bericht door oes1966 »

Ik heb hem gereserveerd! Hij heet Vincent. Deftige naam... vrijdag ga ik hem halen.

Afbeelding

Afbeelding
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat een lekker ding
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
oes1966
Huiskat
Huiskat

Bericht door oes1966 »

:grin: Lief hè?
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Anne87

Bericht door Anne87 »

Wat een knapperd!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Vincent en Tommy klinkt ook wel bij elkaar ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Wat een schatje! Ben heel benieuwd hoe dat met Tommy gaat :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
oes1966
Huiskat
Huiskat

Bericht door oes1966 »

Ik heb Vincent opgehaald en het is nog heel spannend. Ik heb hem eerst in de reiskooi in de kamer gezet, zodat ze veilig aan elkaar konden snuffelen. Tommy leek wel een beetje bang! Een van de twee bromde, maar wie het was werd me niet duidelijk. Na een kwartiertje heb ik het gewaagd het kooitje open te zetten. Vincent kwam er niet uit, Tommy kwam steeds voorzichtig kijken, ging ook met zijn pootje erin om Vincent uit te dagen tot spelen. Hij lag op een gegeven moment zelfs op zijn rug voor de kooi! Toen ik even wegliep, was Vincent er opeens uit, en liepen ze samen door de kamer; Vincent voorop, Tommy er achteraan. Hij probeert alsmaar aan zijn achterste te ruiken. En zo gaat het nog steeds. Tommy heeft wel een paar keer geprobeerd te meppen, Vincent heeft een keer terug gemept en toen stoof Tommy gelijk achteruit. Het lijkt wel of ze elkaar allebei een beetje eng vinden. Ik hoop maar dat het over een uurtje al wat beter gaat... over 1,5 uur moet ik de kinderen uit school halen. Volgens het asiel zou ik ze niet apart hoeven houden, maar ik ben meer dan een uur weg, dus ik vraag het me af. Wat vinden jullie?
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Adriana

Bericht door Adriana »

k zou ze, zeker nu ze aan elkaar geroken hebben, samen rondgelopen hebben en er eigenlijk niks agressiefs is voorgevallen, niet meer scheiden.
ze tasten elkaar af en Vincent moet nog even naar het huis gaan ruiken. samen met dezelfde borstel om en om borstelen is goed voor het uitwisselen van elkaars luchtjes/geurtjes..
en wat een leuke hummel is Vincent, prachtige aanwinst!
oes1966
Huiskat
Huiskat

Bericht door oes1966 »

:grin: Dank je! Het is echt een schatje, maar ik heb hem vandaag nog niet aan kunnen raken! Ze zitten nu samen achter/onder de tv kast, ik hoor gerommel en eerder wat gemiauw. Geen idee wat ze uitspoken. Hopelijk komt Vincent er nog onder uit... ik heb hem nog niet laten zien waar de kattenbak staat e.d. en op deze manier wordt dat een beetje moeilijk! 8-)

Ze waren even achter de kast vandaan Tommy liep steeds tegen Vincents staartje aan te tikken...
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
oes1966
Huiskat
Huiskat

Bericht door oes1966 »

Gaat dit wel goed? Vinnie zit in het kattenkasteel, Tommy er buiten en mept in het kasteel, Vinnie zit gevaarlijk te brommen en te blazen... en ik moet zo de deur uit :-((
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Je bent waarschijnlijk al weg, dus ik kan je denk ik geen advies meer geven uit elkaar halen of niet. Ik zou het waarschijnlijk zelf wel hebben gedaan, voor mijn eigen gemoedsrust.

Verder kun je het ze, als je weer thuis komt, rustig zelf laten uit zoeken. Tommy wil duidelijk spelen en Vincent vindt het waarschijnlijk nog wat eng en overweldigend allemaal. MEestal komt dit prima in orde en zoeken ze het samen uit/lossen het op. Achter elkaar aan rennen, bovenop elkaar springen, naar elkaar meppen, is allemaal heel normaal gedrag, ook grommen, blazen en miauwen. Pas als er bloed aan te pas komt moet je ingrijpen, maar zo ver komt het waarschijnlijk bij jullie bij lange na niet :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
oes1966
Huiskat
Huiskat

Bericht door oes1966 »

Ben ik weer! Vincent (of Vinnie, zoals we hem nu noemen) is al wat meer gewend. Maar het botert nog steeds niet erg met Tommy. En dat ligt aan Tommy. Die zit hem steeds op zijn nek. Jaagt hem vaak op, grijpt hem even in zijn nek, wil duidelijk laten zien dat hij de baas is... hij had Vinnie op een gegeven moment in de houtgreep... in de kattenbak! :shock: Maar Vinnie bijt gelukkig wel van zich af. Ik vind het maar zielig, het is duidelijk dat Vinnie een heel lief katje is. Hij is ook al minder schuw naar ons toe. Ik vermoed dat hij vannacht last van diarree heeft gehad (deze keer niet Tommy). De kattenbak zat erg vol met grote drollen van Tommy en een plens diarree van vermoedelijk Vinnie. Ook voor de kattenbak, onder de tafel en op de deurmat lag wat diarree. Tsja... en ik hoop verder maar dat Vinnie wel genoeg eten binnen krijgt. Ik kan zijn voer niet laten staat, anders eet Tommy het op (en die moet juist speciale brokken ivm darmproblemen eten), maar als ik het voor hem neerzet eet hij soms maar een paar hapje, vaak ook niks... maar hij eet soms ook wel wat van de speciale brokjes van Tommy. Het is wel een gedoe hoor! Ik hoop maar dat de heren toch snel vrede gaan sluiten...
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
oes1966
Huiskat
Huiskat

Bericht door oes1966 »

Ik begin me toch zorgen te maken; Tommy zit Vinnie doorlopend op zijn nek. Als hij wil eten, als hij wil drinken, als hij op de kattenbak zit. Nergens is hij veilig voor aanvallen. Begin me er flink aan te storen. Iemand tips? Tommy bijt Vinnie steeds in zijn nek en hals, maar ik heb nog geen beschadigingen kunnen vinden. Het ziet er toch niet erg zachtzinnig uit en Tommy is tegen mij ook niet erg aardig, hij is nogal opgefokt. Vinnie is heel aanhankelijk, loopt steeds te spinnen en te miauwen, aandacht te trekken bij mij. Maar ik durf al amper er op in te gaan, omdat Tommy dan gelijk tot de aanval overgaat. Gaat dit ooit nog goedkomen? :-(
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Plaats reactie