Moederloze kitten (5 weken) drinkt niet

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Moederloze kitten (5 weken) drinkt niet

Bericht door nellebel »

1 kitten zullen ze niet snel plaatsen denk ik, het is voor kittens beter om met meerdere te zijn.
waarom wil je dit? wil je zelf graag een flessenkitten grootbrengen en zelf houden of wil je graag kittens helpen door ze op te vangen, te verzorgen en daarna goede baasjes te geven?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Kittens die met de fles worden groot gebracht kunnen net zo goed normale huiskatten worden als dat ze bij de moeder zijn opgegroeit. Ik snap ts haar redenatie ergens, het worden nl over het algemeen hele aanhankelijke op mens gerichtte katten. Maar voor zoiets moet je gewoon veel ervaring hebben. Dat het 1x is goed gegaan wil niet zeggen dat het de volgende keer ook goed gaat. Ik heb er behoorlijk wat gehad, en er kunnen enorm veel complicaties tijdens de fles periode optreden. Naar de dierenarts gaan word ook moeilijk, want met kittens tot een week of 6 kan je niet heel veel kwa medicatie of operaties, ze zijn te klein en teer.

Mocht je je plan toch doorzetten, of willen gaan opvangen houd dan goed in je achterhoofd of je het aankan om ook afscheid van zulke kleintjes te nemen als ze het niet redden en elke 2 uur voeren ook s'nachts. Ik ben er helaas 1 verloren een tijdje terug, en daarna ben ik gestopt met flessenkittens. Ik kon het niet meer aan, de stress en energie die je erin moet steken, werd mij op den duur te veel.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

50% van de flessenkittens gaat helaas dood.....ook als de moeder overlijd is er waarschijnlijk niets met de kittens aan de hand, maar als een moeder haar jong afstoot, zijn ze gewoon niet goed en sterven ze aan inwedige mankementen.......zelf een paar dagen flessenkittens gehad maar poehhh wat was ik blij dat er een pleegmoeder kwam die hun opnam....elke 2 uur voeden dag en nacht gaat je niet in de koude kleren zitten.....hier worden de vondelingen onder de 14 dagen, heel hard maar direct ingeslapen......het is voor een pleeggezin niet te narsen als er elke keer kittens dood gaan nl. te emotioneel.

en flessenkittens kunnen zeer goed gewone katten worden hoor, als je ze maar laat opgroeien met andere kittens, want dan leren ze van elkaar
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
eveline1982
Tijger
Tijger

10 dagen voor de kitten gezorgt waarvan de moeder hem verstoten had. Ze had er 1 dood gebeten en 1 was ws dood geboren. Ik wist dus wat ik ging ophalen, maar laat een 2 uur oud, schreeuwend kind maar is links leggen. Hij wilde ook graag leven, wat een schatje. Ik heb, samen met hem, 10 dagen lang geknokt om hem in leven te houden. Na een paar dagen kreeg hij diaree, daar kan je niks mee als ze zo jong zijn. Alleen bidden dat het over gaat, en hem zoveel mogelijk vocht en melk blijven geven. De 10de dag is hij, in zijn slaap overleden. Wat heb ik gehuild, ik was een wrak. Zoveel energie en tijd erin gestoken. 10 dagen lang zat ik min of meer opgesloten in huis, en elke nacht ging ik er elke 2 uur uit om me baby te voeden en te ontlasten. Ik was ook echt zijn mamma, alle geluidjes die zulke kleintjes maken naar hun moederpoes maakte hij naar mij. Ik doe het nooit meer!

Ik vind het niet meer zo hard dat asiels etc zulke kleintjes in laten slapen. Het is nl niet alleen voor de pleeg"ouders" een gevecht, maar ook voor de ukkies. Vaak krijgen ze te maken met flinke achterstanden en nare complicaties. Nachten op de bank gelegen met kittens die ziek werden omdat ze te jong van hun moeder werden gescheiden, dierenarts in en uit, wat alleen maar meer stress voor de kleintjes opleverde. Brrr nee ben blij dat ik daarin de knoop voor mezelf heb doorgehakt.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
mittenslief
Tijger
Tijger

eveline daar kan ik alleen maar ja en amen op zeggen....laat de natuur soms de natuur maar zijn...wij als mensheid proberen soms alles maar te redden maar de natuur regelt zichzelf wel in feite....de 3 kleintjes die ik laatst geflest heb...zijn nu 5 weken en doen het hartstikke goed.....was een pleeggezin dr 1e nest en ze hadden ze gewoon midden in de kamer staan met bench open....dus moederpoes was natuurlijk zo gestressd dat ze de benen heeft genomen...tja en de deur stond open want het was mooi weer....beetje dom, maar ze hebben er wel van geleerd
eveline1982
Tijger
Tijger

Oeh ja, nieuwe omgeving en dan nog open en bloot. Heb 1x een mamma poes met kittens van 2 weken oud opgevangen, die heeft in een slaapkamer gezeten tot de kittens zelfstandig aten. Fijn dat die kittens het lekker doen!
mittenslief
Tijger
Tijger

ja hier gaan de nesten ook altijd op de slaapkamer die altijd dicht is.....wel zo fijn voor mijn poezenbeesten aangezien mamapoezen vaak agressief zijn naar nieuwen, met een weer of 6-7 gaan ze voorzichtig op stap zeg maar.
Plaats reactie