Scirocco schreef:Hallo,
Vanochtend toen ik beneden kwam, zag ik dat er rondom het bakje met melk/water, dit ook op de grond lag. Ik heb geen idee waarom mijn kitten dit heeft gedaan.
Verder heeft mijn kitten vandaag een glas melk omgegooid, wat op mijn bureau stond, waarbij gelukkig de muis en toetsenbord bespaard gebleven zijn.
Heeft iemand enig idee of dit samenhangt, en wat een goede manier van aanpakken is?
Zij is nu zo'n 10 weken oud.
Waarom er water naast het bakje lag, kan eventueel komen doordaat veel katten de waterspiegel niet kunnen zien. Dan schuiven ze met het bakje waardoor het water gaat 'schommelen'. Ik zie dit haast wel elke dag op mijn werk.
Wat betreft je glas melk. Erg aantrekkelijk voor je kat, maar zie dat koppie er maar eens in te krijgen om bij die lekkere melk te komen

Je zou indd een andere kitten in huis kunnen halen (ong zelfde leeftijd) en wat ik zou aanraden van andere sekse. Er is aangetoond dat dat beter gaat als van dezelfde sekse.
Verder vind ik, naar mijn mening, een kitten in huis van 10 weken nog erg jong. Het beste is als je ze pas in huis haalt, als ze 12/13 weken zijn. Pas dan hebben ze alles van moederpoes geleerd wat er te leren valt