hangbuikje?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: hangbuikje?
Wat een rare dierenarts, echt een slecht advies eerst een keer krols laten worden. Ik sluit me aan bij Eveline. Voor de eerste krolsheid castreren. Ik zou ze gewoon tegelijk doen vlak voor ze 6 maanden zijn.
Juist als ze eerst een keer krols is geweest heb je dat het karakter negatief kan veranderen. Als je het voor de krolsheid doet hebben ze er psychisch een stuk minder last van. Ze hebben niet eerst de hormonen door hun lijf jagen, die daarna de nek omgedraaid worden door de operatie. Ze weet dan zeg maar niet wat ze mist. En ze herstellen veel sneller omdat ze lichamelijk in betere conditie zijn.
Een krolsheid werkt slopend voor een poezenlijf.
Juist als ze eerst een keer krols is geweest heb je dat het karakter negatief kan veranderen. Als je het voor de krolsheid doet hebben ze er psychisch een stuk minder last van. Ze hebben niet eerst de hormonen door hun lijf jagen, die daarna de nek omgedraaid worden door de operatie. Ze weet dan zeg maar niet wat ze mist. En ze herstellen veel sneller omdat ze lichamelijk in betere conditie zijn.
Een krolsheid werkt slopend voor een poezenlijf.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
en wanneer zou ze voor het eerst krols worden?
ze zijn van 31 mei maar zou ze liever rond 18 dec willen laten doen want ik heb daarna vakantie en dan kan ik (vooral haar) lekker in de gaten houden
ja ik vond het ook raar advies.. :s
oke een nestje o.O dat vind ik heel raar inderdaad
ze zijn van 31 mei maar zou ze liever rond 18 dec willen laten doen want ik heb daarna vakantie en dan kan ik (vooral haar) lekker in de gaten houden
ja ik vond het ook raar advies.. :s
oke een nestje o.O dat vind ik heel raar inderdaad
Meestal wordt 5 a 6 maanden aangehouden 

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik denk dat 18 december nog wel op tijd is. Maar echte garantie heb je niet. Er is wel wat voor te zeggen, als je daarna een poosje vrij bent. Dat telt mee in de beslissing.
Het is heel onvoorspelbaar, de ene poes is veel jonger al krols dan de andere. Vooral bij oosterse types komt 5 - 6 maanden wel voor.
Het is heel onvoorspelbaar, de ene poes is veel jonger al krols dan de andere. Vooral bij oosterse types komt 5 - 6 maanden wel voor.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Hmm, ik ga dan toch nog maar even overleggen met mijn eigen DA, kijken wat die aanraadt als ik het voor de eerste krolsheid wil doen ( qua datum)
In ieder geval heel erg bedankt voor het advies, en nu ik er ook wat over gelezen heb wil ik haar zeker niet "even een keertje" krols laten worden :S
verder nog advies over het misschien even apart houden? omdat mijn ervaringen zijn dat castratie na 1 dagje zielig zijn eigenlijk al bijna "over" is en sterilisatie veel langer duurt wat pijn betreft. en ik wil niet dat Stitch zometeen zijn zusje de hele tijd gaat lastig vallen omdat hij wil spelen terwijl zij nog veel pijn heeft/rust wilt.
In ieder geval heel erg bedankt voor het advies, en nu ik er ook wat over gelezen heb wil ik haar zeker niet "even een keertje" krols laten worden :S
verder nog advies over het misschien even apart houden? omdat mijn ervaringen zijn dat castratie na 1 dagje zielig zijn eigenlijk al bijna "over" is en sterilisatie veel langer duurt wat pijn betreft. en ik wil niet dat Stitch zometeen zijn zusje de hele tijd gaat lastig vallen omdat hij wil spelen terwijl zij nog veel pijn heeft/rust wilt.
Wij kregen onze poes Bounty met 4 maanden.
Bounty werd onverwacht heel ziek, waardoor haar hormoontjes pas later op gang kwamen.
Bounty werd pas met 7 maanden voor het eerst krols.
De gezondheid van Bounty stond voorop, dus was het afwachten of ze inderdaad geholpen kon worden.
Bounty heeft dus wel haar eerst krolsheid gehad, al duurde deze maar heel kort.
Bij haar hebben we geen karakter verandering opgemerkt, behalve dat ze meer is gaan eten.
Bij poes Snoopy, van mijn schoonouders, was het een ander verhaal.
Zij had meer dan 6 nestjes gehad in de loop der jaren en is van een einzelgänger naar een knuffelpoes veranderd.
Ik zou dus adviseren, mits de gezondheid het toelaat, voor de eerste krolsheid te laten helpen.
Bounty werd onverwacht heel ziek, waardoor haar hormoontjes pas later op gang kwamen.
Bounty werd pas met 7 maanden voor het eerst krols.
De gezondheid van Bounty stond voorop, dus was het afwachten of ze inderdaad geholpen kon worden.
Bounty heeft dus wel haar eerst krolsheid gehad, al duurde deze maar heel kort.
Bij haar hebben we geen karakter verandering opgemerkt, behalve dat ze meer is gaan eten.
Bij poes Snoopy, van mijn schoonouders, was het een ander verhaal.
Zij had meer dan 6 nestjes gehad in de loop der jaren en is van een einzelgänger naar een knuffelpoes veranderd.
Ik zou dus adviseren, mits de gezondheid het toelaat, voor de eerste krolsheid te laten helpen.
Voor de 1e krolsheid zei mijn dierenarts en ik heb beiden dus met 6 maanden laten helpen.
Mijn vorige poezen werden erna geholpen maar dat is wel 18 jaar geleden en toen waren de inzichten anders, bij hen veranderden de karakters wel, terwijl dat bij de laatste niet het geval was.
De pijn bij mijn laatste gesteriliseerde poezen viel wel mee, ze liepen de dag erna alweer te sprinten en elkaar uit te dagen.
De eerdere hadden veel meer last.
Gewoon goed in de gaten houden, misschien ligt het ook aan de poes zelf of hoe er geopereerd wordt, dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Oh en over dat hangbuikje, Luna van ons was bij de juniorencheck iets te licht, inmiddels is ze mooi op gewicht, maar ze had en heeft nog wel een hangbuikje, dus niet te druk over maken.
Mijn vorige poezen werden erna geholpen maar dat is wel 18 jaar geleden en toen waren de inzichten anders, bij hen veranderden de karakters wel, terwijl dat bij de laatste niet het geval was.
De pijn bij mijn laatste gesteriliseerde poezen viel wel mee, ze liepen de dag erna alweer te sprinten en elkaar uit te dagen.
De eerdere hadden veel meer last.
Gewoon goed in de gaten houden, misschien ligt het ook aan de poes zelf of hoe er geopereerd wordt, dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Oh en over dat hangbuikje, Luna van ons was bij de juniorencheck iets te licht, inmiddels is ze mooi op gewicht, maar ze had en heeft nog wel een hangbuikje, dus niet te druk over maken.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
- eveline1982
- Tijger
Misschien kan je afspreken dat het op een vrijdag gebeurd, of als je een dag of 2 vrij bent na de operatie? Meestal knappen ze na een dag of 2 wel weer helemaal op.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ja opzich zou dit wel kunnen, ware het niet dat mijn da op zaterdag en zondag dicht is.. dus mochten er wel complicaties optreden kan ik niet naar hen toe :S dan moet ik naar een andere da. Niet heel vreselijk natuurlijk maar dan betaal je weer kosten terwijl de "nazorg" er bij deze da natuurlijk bij inbegrepen zit.. vind ik echt heel vervelend aan mijn da