Hoe communiceer ik met een dove kat? (Jordanie)

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Hoe communiceer ik met een dove kat? (Jordanie)

Bericht door eveline1982 »

Ik zou de kitten niet naar buiten laten, helemaal niet met volle zon. Het is ws een albino (is zijn pupil meer rood als zwart?) en die kunnen hele akelige dingen krijgen van de zon. De traantjes komen van de zon, hij kan ontstekingen aan zijn oogjes krijgen. Zou ze voor nu even behandelen met gekookt, afgekoeld water.

Ws verveelt hij zich en dan zou een maatje een hele goede oplossing zijn. Je kan nog zoveel spelen met hem, maar het is anders dan met een soortgenootje :) .

Of het gevaarlijk is met ziektes is niet te zeggen. Veel zwerfkatten dragen het aidsvirus bij zich, en dat kan hij dan ook in een te ruw spel overbrengen op jouw kitten. Maar als jouw kitten is ingeent zal hij niet zo snel de "normale" ziektes oplopen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx

Bericht door Hanna Abdullah »

Bedankt, heb drinkwater gekookt. Mijn vriendin legt een theezakje op het zere oog van haar kat, maar weet niet of het wel goed is.
Helaas is het straatkatje verdwenen. Het was zo'n mooi maatje geweest voor de kitten.

En nog wat: ik denk dat de kitten van mijn man is. Hij heeft gisteren weer kattenbakspul gekocht en dat is voor een maand. Dus dat beestje gaat helemaal niet terug naar zogenaamde vriend, vrees ik.
Manlief mag nu zelf de kattenbak gaan verschonen.
Het is wel mooi spul, want je ruikt niks en haalt ook het vocht uit de poep. Elke dag even uitscheppen en klaar. Het is wit spul met blauwe vlokken erin.
eveline1982
Tijger
Tijger

Je zou wat kamille thee kunnen maken, niet sterk getrokken. En daar het oogje mee kunnen schoonmaken, dat maakt de boel een beetje rustig. Jammer dat het straatkatje is verdwenen, had inderdaad een leuk maatje kunnen zijn.

Ik ken het spul wel, wat je man heeft gekocht kan alleen ff niet op de naam komen. Moet inderdaad goed spul zijn, wat lang mee gaat.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx

Sorry, alweer een vraag.
De kitten sabbelt de laatste dagen op een zacht jasje van mij en daarbij trappelt hij erop, terwijl een punt van het jasje in zijn bek is.
Komt hij iets tekort? Moet ik iets doen?
Shimbalaya

Bericht door Shimbalaya »

Nee, je hoeft niks te doen.
Sabbelen en trappelen is volkomen normaal kittengedrag.Maar ook veel volwassen katten blijven hun leven lang lekker trappelen en sabbelen.
Het schijnt dat het vaker voorkomt bij katten die te vroeg bij hun moeder zijn weggehaald maar of dat inderdaad zo is weet ik niet.

Al onze vroegere katten deden het ook en onze huidige poes trappelt ook.Sabbelen doet ze niet zo vaak.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx

Bedankt, Maria. Dan laat ik het maar zo. Ik dacht dat hij tekort kwam, misschien zijn moeder.

Het is nu bewolkt en niet zonnig, dus ik probeer elke dag even met hem naar de tuin te gaan. Er is een moederpoes met jongen. Iets kleiner dan de kitten.
Ze wilde hem ruiken, maar de kitten is toch een beetje bang voor haar. Misschien komt dat wel door het blazen van Garfield. Het gekke is, dat hij zodra hij Garfield ziet, hem gaat stalken. Hij probeert met zijn staart te spelen. Hij is ook niet bang voor mensen. Gekke kat.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx

Hoera, het katje wat ik op het oog had als speelmaatje is er weer. Ik was beneden in de tuin en toen was hij er zomaar. Ik heb hem wat worst en kattenbrokjes gegeven, in de hoop dat hij in de buurt blijft. Ze hadden wel belangstelling voor elkaar, maar wel heel voorzichtig. Morgen weer proberen.
eveline1982
Tijger
Tijger

Wat leuk dat zijn maatje weer is opgedoken. Hopelijk hebben ze wat aan elkaar :)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx

Helaas is het maatje er niet altijd en ook nemen ze beide een afwachtende houding aan.

Tussenoplossing: Ik speel met hem met fleece-handschoenen aan. Zodra hij de handschoenen ziet, wordt hij helemaal blij. Hij kan nu zijn vaardigheden op het gebied van de jacht ontplooien.

Wat hij al beheerst: Een sprong op de prooi, gevolgd door een koprol en klemvast hebben. Daarna de dodelijke beet. Ik fungeer wisselend van muis tot vogel en reuzeninsect.

Waar we nog aan werken: De luchtsprong vanaf het nachtkastje op de prooi op het bed. Buiten wordt dit nu op levende insecten geoefend en met succes.
Verder oefenen we de verre-afstandssprong vanaf het voeteneind op de prooi.

Nieuwe oefening: De prooi grijpen voor hij zijn hol bereikt. In dit geval verdwijnt mijn hand met handschoen onder het dekbed.
We laten jullie weten wanneer hij het diploma prooivangen (alle categorieen) heeft behaald.

Ik laat hem de weg naar huis vinden. Vandaag vond hij dat hij teveel kinderen om hem heen had en rende hij de trap op naar de deur. Volgens mij is hij heel slim. :edance:
Anne87

Bericht door Anne87 »

Wat leuk dat je hem zo uitdaagt! En goed dat je dat met handschoenen aan doet. Niet alleen loop jij dan niet met grote krassen op je handen, hij weet ook precies wanneer het wel en niet mag.
Misschien is het leuk om een hengeltje te kopen of zelf in elkaar te zetten? Ik bedoel zoiets: http://www.houseofnoa.com/data/upload/S ... linder.jpg
Dan kun je dat lekker over de vloer trekken of door de lucht zwaaien en kan hij lekker jagen. Ook laserlampjes zijn vaak heel populair (niet in de oogjes schijnen!) maar kunnen ook frustrerend zijn omdat ze niet echt iets kunnen vangen.
Wat wij ook veel doen is sjoelen of gooien met brokjes. Noodle vindt het heerlijk om daar dan achteraan te jagen of om ze juist te vangen met beide voorpootjes.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx

Bedankt voor de tip Anne! Ik heb nog een hengeltje van een St. Maarten lampje, dat kan ik er wel voor gebruiken.
Ik ren nu met een sliert raffia achter me aan en daar gaat hij achteraan. Maar is heel vermoeiend voor mij. Ik moet nu ook even bijkomen, want we hebben net pakkertje gedaan. Hij is deze keer de prooi. Vindt hij ook heel leuk. Soms speelt hij vals en gaat hij zich op plekken stoppen waar ik niet kan komen, zoals achter het nachtkastje.
Dat hengeltje gaat er in ieder geval komen.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx

Vrij plotseling is de kitten huiswaarts gekeerd. Het hengeltje is er niet gekomen. De fleece-handschoenen heb ik meegegeven en ook de instructies voor het schoonmaken van zijn oogjes.
Ik voel me een beetje wees. Net zoiets als je een goed boek uit hebt. Wat nu. Nu maar het huis gaan schoonmaken. En alle schatten onder het bed vandaan halen. Hij had een hol onder het bed en daar nam hij van alles mee naar toe. Handschoenen, sokken, kettinkje, nagelknipper, pen, afschriften van de bank.
Het jasje waar hij aan sabbelde en op trappelde ligt in de wasmand. Nu ook het beddegoed maar uitwassen. Alles weer schoon.
Ook alle wol opruimen. Hij had een plastic tas ontdekt met bolletjes wol. Daar liep hij mee door het huis. De draad kwam van het binnenste van de bol en zo maakte hij een heel spoor als hij met zijn "prooi" door het huis liep. Hij maakte een heel netwerk tussen de poten van de stoelen. Ik kom dan niet meer bij als ik dat zie en vind het heel creatief. Mijn man moppert alleen maar over de chaos. Nou ja. Hij is zeker al 80 of zo.
Einde topic zal ik maar weer zeggen en iedereen bedankt voor het meedenken.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx

Een laatste update:
Mijn man is bij zijn vriend gaan kijken hoe het met de kitten was. De broer van zijn vriend woont er inmiddels ook met zijn gezin. De kinderen van de broer hadden de kitten in een hoek gedreven en prikten met een stok naar hem.
Mijn man heeft de kat weer meegenomen om naar het asiel te brengen. Buiten het asiel is een bos en daar heeft hij hem eerst laten spelen. Hij (de kitten) heeft in een boom geklommen en heerlijk gespeeld, totdat...... hij een verlaten barbecue-plek ontdekte met brokjes houtskool.
Okay, om kort te gaan: Hij is zwart het asiel in gegaan.
Hij is liefdevol opgevangen. Hij zal gewassen worden en vandaag zou mijn man nog een keer komen om geld te brengen. Hij had al een zak voer gegeven. De kitten maakte meteen contact met een andere kitten. De kittens zitten in een enorme kooi op wielen, met allerlei klimdingen en plankjes. Hier is hij beter op zijn plaats, omdat hij misschien een maatje kan krijgen. En hij dan samen met maatje geadopteerd kan worden.
Omdat hij doof is, dacht mijn man dat hij het bij ons buiten niet zou redden. Ik betwijfel dat, maar voor Garfield is het wel zo rustig dat er niemand meer met zijn staart wil spelen.
Nu toch echt einde topic.
Plaats reactie