meer drinken en meer plassen
-
- Huiskat
Re: meer drinken en meer plassen
Update: ik ben geweest en er is eerst urine gecheckt en daarna toch nog bloed gedaan aangezien de waardes van suikerziekte hoog waren. (nieren gelukkig goed) Daar kwam uit dat het 18,8 is en dus suikerziekte. Het bloed gaat nu naar een lab om zeker te weten dat het niet een eenmalig iets is maar gezien de symptomen weet de dierenarts het vrij zeker. Ik ga nu dus maar me verdiepen in het gebeuren suikerziekte want van het idee van 2x per dag spuiten krijg ik al de kriebels maargoed alles voor mijn moppie.
Ik weet dat er een suikerkattenforum bestaat
denk dat je daar veel aan zou kunnen hebben. Heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee. Succes!

-
- Huiskat
dank voor je reactie. Ja, ik ben op de site suikerkatten.nl gekomen en daar staat veel in.....
Ik heb 4 jaar lang een suikerkat gehad. Heb dagelijks 2x gespoten met Caninsulin. Als je dunne naaldjes gebruikt dan merkt een kat er echt niks van. Adviezen krijg je het beste op het forum. Ik heb daar enorm veel aan gehad indertijd. Even de fructosaminetest afwachten. Sterkte en succes!
-
- Huiskat
Dank voor je reactie. Ja doe ik!
-
- Huiskat
nou inmiddels zijn we een paar dagen verder en het gaat hier niet goed. Bono heeft een keto-acidose. Dinsdag kregen we te horen dat hij waarschijnlijk suiker had. Na bloedonderzoek bleek dat hij het al langer had en het dus niet door de stress komt. Gister zou ik uitleg krijgen over het prikken maar hij at niet meer en dronk niet meer dus eerst bijgevoerd en hij werd sinds gister slechter en slapper en vanmorgen bleek hij dit te hebben. Hij ligt dus nu op de intensive care in de Uithof dus beter dan daar kan hij niet verzorgd worden. Duimen jullie mee dat hij het haalt?
- Kattebeest
- Tijger
We duimen hier hard....
Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Duim zeker met je mee 

- mittenslief
- Tijger
natuurlijk duimen wij ook mee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
-
- Huiskat
helaas geen goed nieuws. Met pijn in het hard moet ik zeggen dat Bono afgelopen nacht bij de Uithof overleden is. Zijn nieren hielden er mee op. Aanvankelijk leek het beter te gaan maar rond midden nacht verslechterde hij en konden ze hem niet meer op de rit krijgen. Onwijs *** dus. Morgen volgt er een sectie en dan hopen we binnen enkele weken meer te horen over hoe het toch in vredesnaam kan dat dit zo snel is gegaan. Ik hou jullie op de hoogte. bedankt voor de berichtjes.
-
- Jaguar
- Contacteer:
heel veel sterkte met het verlies van Bono de suikerziekte is waarschijnlijk het gevolg van een andere aandoening. Ik hoop dat je er achter komt wat het geweest is anders blijf je met zoveel vragen achter.
- Kattebeest
- Tijger
Wat een verdrietig bericht en wat is het ineens hard gegaan...
Veel sterkte.
Veel sterkte.
Nancy
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ach wat triest. Sterkte met het verlies. Hopenlijk komt er na sectie meer duidelijkheid. Zodat je niet met een hoofd vol vragen blijft zitten.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
-
- Huiskat
bedankt weer voor de reacties. Ja, ze vermoeden kanker of iets in die richting. We hopen inderdaad dat er iets uit komt hoe stom ook maar dan heb je inderdaad die vragen minder..........