poes gromt en blaast
-
- Kitten
Re: poes gromt en blaast
ik probeer mn ma over te halen! maar ze luistert niet!!
en hoe duur is het om ze te laten onderzoeken?
en hoe duur is het om ze te laten onderzoeken?
Zou daarvoor dierenartsen in de buurt bellen want prijzen verschillen per dierenarts 
Hier ben ik voor urineonderzoek op gruis zo'n 20 euro kwijt maar daar komt dan nog consult overheen ( meestal zo'n 30 euro voor de eerste kat).
Fijn te lezen dat jij zelf geen voorstander bent van de schuur en jij wel naar dierenarts zou willen. Nu je moeder nog zien te overtuigen dat de ene in elk geval duidelijk pijn aangeeft bij de buik en wildplassen vaak op een medisch probleem duidt.
Ben nu wel nieuwsgierig naar jou eigen leeftijd

Hier ben ik voor urineonderzoek op gruis zo'n 20 euro kwijt maar daar komt dan nog consult overheen ( meestal zo'n 30 euro voor de eerste kat).
Fijn te lezen dat jij zelf geen voorstander bent van de schuur en jij wel naar dierenarts zou willen. Nu je moeder nog zien te overtuigen dat de ene in elk geval duidelijk pijn aangeeft bij de buik en wildplassen vaak op een medisch probleem duidt.
Ben nu wel nieuwsgierig naar jou eigen leeftijd

- eveline1982
- Tijger
Misschien wil je moeder naar onze reacties kijken?
Ik heb hier vorig jaar een kitten terug gekregen, ze was een half jaar toen ze terug kwam en plaste ook sinds een paar maanden daar in huis, terwijl ze zindelijk hier weg ging. Toen ze hier weer terug kwam ging ze netjes op de bak, dus we dachten dat ht stress was geweest van hun andere kat. Op een gegeven moment had ze heel even in onze slaapkamer op gesloten gezeten en had op ons bed geplast. Naar de dierenarts toe gegaan en daar bleek ze een hele zware blaasontsteking te hebben! Na een kuurtje was het over en ze is daarna altijd zindelijk geweest.
Maar zijn de poezen gecastreerd? Want daar kan het probleem ook liggen. Als ze allebei dominant van aard zijn en de baas over elkaar willen spelen kunnen ze gaan plassen in huis. Dit gaat meestal over als je ze laat castreren.
In een schuurtje waar ze alleen naar buiten kunnen kijken en kunnen afwachten wanneer de mensen langs komen is niet leuk, zelfs niet als er allemaal speelgoed en kleedjes liggen. Katten zijn gezeldschaps dieren en leven, over het algemeen, liever lekker in huis.
Hopelijk krijg je je moeder zover dat ze toch wat gaat ondernemen.
Ik heb hier vorig jaar een kitten terug gekregen, ze was een half jaar toen ze terug kwam en plaste ook sinds een paar maanden daar in huis, terwijl ze zindelijk hier weg ging. Toen ze hier weer terug kwam ging ze netjes op de bak, dus we dachten dat ht stress was geweest van hun andere kat. Op een gegeven moment had ze heel even in onze slaapkamer op gesloten gezeten en had op ons bed geplast. Naar de dierenarts toe gegaan en daar bleek ze een hele zware blaasontsteking te hebben! Na een kuurtje was het over en ze is daarna altijd zindelijk geweest.
Maar zijn de poezen gecastreerd? Want daar kan het probleem ook liggen. Als ze allebei dominant van aard zijn en de baas over elkaar willen spelen kunnen ze gaan plassen in huis. Dit gaat meestal over als je ze laat castreren.
In een schuurtje waar ze alleen naar buiten kunnen kijken en kunnen afwachten wanneer de mensen langs komen is niet leuk, zelfs niet als er allemaal speelgoed en kleedjes liggen. Katten zijn gezeldschaps dieren en leven, over het algemeen, liever lekker in huis.
Hopelijk krijg je je moeder zover dat ze toch wat gaat ondernemen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
als je urine opvangt kan je ook eerst met de urine naar de dierenarts
dan ben je cica 20 euro voor het urine onderzoek kwijt
maar ik ben bang dat dat niet genoeg is,
dat de dierenarts echt de kat moet zien
en het zijn er meerdere
en je moet zeker weten van welke kat de urine is
zijn ze wel eens bij de dierenarts geweest
voor entingen en om na te kijken
na hun geboorte?
ik ben ook benieuwd naar je leeftijd
gezien je moeder niet naar je luistert
e je haar over probeert te halen
wat ik heel goed vind!
dan ben je cica 20 euro voor het urine onderzoek kwijt
maar ik ben bang dat dat niet genoeg is,
dat de dierenarts echt de kat moet zien
en het zijn er meerdere
en je moet zeker weten van welke kat de urine is
zijn ze wel eens bij de dierenarts geweest
voor entingen en om na te kijken
na hun geboorte?
ik ben ook benieuwd naar je leeftijd
gezien je moeder niet naar je luistert
e je haar over probeert te halen
wat ik heel goed vind!
Ik weet dat sommige mensen denken dat katten de ultieme 'buitenhuisdieren' zijn (denk maar aan boerderijen waar de katten altijd buiten lopen en enkel wat water en restjes van de tafel krijgen), maar probeer je mama ervan te overtuigen dat dat NIET zo is. Als ik zie hoe graag onze lieverds bij ons liggen en met ons knuffelen, dan weet ik wel beter. Het zijn gewoon gezelschapsdieren en dat is er net het leuke aan voor mensen ook.
Wat het plassen betreft: ik denk aan blaasontsteking, stress of problemen met de bak. Wij hebben ze hier alledrie al gehad.
Blaasontsteking zie je meestal doordat de kat veel gaat hurken om te plassen en er (bijna) niets uitkomt. Toen Azraël dit had, hurkte hij echt wel vijf keer op één minuut, dus dan was het: ALARM!
Stress zien we vaak bij Osiris. Hij is een Oosters Korthaar en zeer gevoelig, dus bij de minste verandering plast hij in huis of begint hij te sproeien (zoals nu, we hebben nl. tijdelijk een oudere dameskat te logeren en ze zwaait hier nogal de scepter!). Dan gebruiken wij allereerst Urine-Off (medpets) om de urine en geur weg te krijgen en gaan we over tot actie 'breng rust bij de kat'.
Dat doen we d.m.v. veel aandacht, feliway, valeriaandruppels en door te proberen de oorzaak van de stress zoveel mogelijk weg te nemen/te vermijden.
Kattenbakproblemen hadden we hier met Azraël doordat hij niet meer in een bak met kap op kon. Hij plaste dus ook in huis - ook al omdat hij niet makkelijk meer aan de bak kon. Oplossing: kap eraf gehaald, meer bakken geplaatst = probleem opgelost.
Mijn actie bij jouw kat zou zijn (als je je mama kan overtuigen): eerst da om medische oorzaak uit te sluiten, als het niets medisch is: kat goed in de gaten houden en gedrag bekijken om te achterhalen wat het dan wel is.
EN ze terug in het gezin opnemen en héél veel liefde geven!
Wat het plassen betreft: ik denk aan blaasontsteking, stress of problemen met de bak. Wij hebben ze hier alledrie al gehad.
Blaasontsteking zie je meestal doordat de kat veel gaat hurken om te plassen en er (bijna) niets uitkomt. Toen Azraël dit had, hurkte hij echt wel vijf keer op één minuut, dus dan was het: ALARM!
Stress zien we vaak bij Osiris. Hij is een Oosters Korthaar en zeer gevoelig, dus bij de minste verandering plast hij in huis of begint hij te sproeien (zoals nu, we hebben nl. tijdelijk een oudere dameskat te logeren en ze zwaait hier nogal de scepter!). Dan gebruiken wij allereerst Urine-Off (medpets) om de urine en geur weg te krijgen en gaan we over tot actie 'breng rust bij de kat'.

Kattenbakproblemen hadden we hier met Azraël doordat hij niet meer in een bak met kap op kon. Hij plaste dus ook in huis - ook al omdat hij niet makkelijk meer aan de bak kon. Oplossing: kap eraf gehaald, meer bakken geplaatst = probleem opgelost.
Mijn actie bij jouw kat zou zijn (als je je mama kan overtuigen): eerst da om medische oorzaak uit te sluiten, als het niets medisch is: kat goed in de gaten houden en gedrag bekijken om te achterhalen wat het dan wel is.
EN ze terug in het gezin opnemen en héél veel liefde geven!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
-
- Kitten
Ik wil ze ook wel weer in het huis hebben maar m'n moeder vind het niet goed en kan je ze ook naar de dierenarts brengen en dat die dan de urine zelf opvangt?
En ik ben 12 jaar
En ik ben 12 jaar
Dan zit je qua leeftijd inderdaad nog in de fase dat jij jezelf heel volwassen voelt maar je ouders je toch nog echt zien als kind. Lastig met overtuigen
De dierenarts kan via een blaaspunctie of een katheter urine verzamelen.
Zelf heb ik 1 poes en koos ik voor de methode zelf opvangen met behulp van katkor. Maar denk niet dat dat voor jou haalbaar is.
Misschien dat je ook nog iets hebt aan deze site om je moeder te overtuigen? http://www.dierendokters.com/katten/zie ... blaasgruis
En wat is het antwoord op de vraag of de katten gecastreerd zijn?

De dierenarts kan via een blaaspunctie of een katheter urine verzamelen.
Zelf heb ik 1 poes en koos ik voor de methode zelf opvangen met behulp van katkor. Maar denk niet dat dat voor jou haalbaar is.
Misschien dat je ook nog iets hebt aan deze site om je moeder te overtuigen? http://www.dierendokters.com/katten/zie ... blaasgruis
En wat is het antwoord op de vraag of de katten gecastreerd zijn?
-
- Kitten
nee ze zijn nog niet gecastreerd maar dat gaan we nog doen maar ik weet niet wanneer 

-
- Tijger
Ja dan kan dat de oorzaak zijn!
Balen dat je ouders niet willen luisteren!
Balen dat je ouders niet willen luisteren!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
- eveline1982
- Tijger
Daar komt de ellende dan vandaan. 2 volwassen intacte poesjes kan zoveel stress opleveren dat ze of verkeerd gedrag gaan uitoefenen of van de stress een blaasontsteking krijgen. 12 jaar is een moeilijk leeftijd om je ouders echt te kunnen overtuigen, maar als je moeder het geld niet heeft om hen te laten helpen, of naar de dierenarts te gaan, kan ze (hoe zielig het voor jou ook is) hen herplaatsen of naar het asiel brengen. Zo krijgen ze kans op een fijn leven bij mensen in huis.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
je kunt gerust gaan praten met een dierenarts en een poesje mee nemen
dat gromt als je zijn buikje aanraakt
het hele verhaal uitleggen en afwachten wat de dierenarts doet
dat is per dierenarts verschillend,
mischien kan hij je doorverwijzen of helpen
het kan ook zijn dat je gewoon weer naar huis gaat
met een advies
waarschijnlijk neemt hij of zij contact op met je ouders
als het poesje wat mankeert zouden je ouders niet boos Mogen zijn
ws / mischien vinde ze het niet zo leuk
is er ook een vader waar je naar toe kunt gaan?
als de poesjes weg zouden moeten want dit kan ook zo niet
als je het echt niet vertrouwt bel dan de dierenambulance of stichting zwerfkat
per stad ander telefoon nummer dat kan je opzoeken bij google
mischien kan jij dan vrijwilligers werk in het asiel of met dieren gaan doen?
dat gromt als je zijn buikje aanraakt
het hele verhaal uitleggen en afwachten wat de dierenarts doet
dat is per dierenarts verschillend,
mischien kan hij je doorverwijzen of helpen
het kan ook zijn dat je gewoon weer naar huis gaat
met een advies
waarschijnlijk neemt hij of zij contact op met je ouders
als het poesje wat mankeert zouden je ouders niet boos Mogen zijn
ws / mischien vinde ze het niet zo leuk
is er ook een vader waar je naar toe kunt gaan?
als de poesjes weg zouden moeten want dit kan ook zo niet
als je het echt niet vertrouwt bel dan de dierenambulance of stichting zwerfkat
per stad ander telefoon nummer dat kan je opzoeken bij google
mischien kan jij dan vrijwilligers werk in het asiel of met dieren gaan doen?
-
- Kitten
Ik heb aan m'n moeder gevraagd wanneer we de pozen gaan later helpen en hoe duur dat is en m'n moeder zei dat het voor 2 poezen 200 euro is en in maart is het gratis en ze wil wachten tot maart maar ik zei al is dat niet te laat want hoe het nu gaat is echt niet meer leuk want vanmiddag had ik ze eten gegeven en toen zat tijger (zo heet het andere poesje) te eten en ik zette pluis erbij en tijger deed helemaal niets die zat gewoon te eten en pluis keek naar tijger en begon te grommen en te blazen en ging helemaal in gekropen zetten en rende toen weg. Kan dit ook komen door dat ze niet gecastreerd zijn? We hebben dan nog een poes die heet mini en mini en pluis zijn als krols geweest maar tijger nog niet en mama zegt dat zij het waarschijnlijk ook niet word omdat ze heel klein is enzo.
- eveline1982
- Tijger
Nou dat kan ze wel worden hoor, sommige poezen zijn er later mee als andere. En zelfs poezen die niet krols worden kunnen wel zwanger worden, heb dat zelf mee gemaakt met mijn poes. Dat ze ruzie maken komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze niet gecastreerd zijn, de hormonen vliegen door hun lichaam en daardoor kunnen ze vervelend tegen mekaar gaan doen. Maart is nog wel heel ver weg, ben er zelf niet bepaald een voorstander van, maar misschien kunnen jullie ze tot die tijd op de poezenpil zetten? Dan worden ze niet krols, en dimmen de hormonen een beetje in.
Jammer dat je moeder ze dan afgelopen maart niet heeft laten helpen wanneer het dan gratis is 

-
- Tijger
Ik mis hier de ' vindikleuk' knop!
Mirjam
Mirjam
groetjes en knuffels van Cindy