Kitten wil niet groeien
-
- Huiskat
Re: Kitten wil niet groeien
Moet je dat geluid altijd horen bij hem of alleen met drinken?
Hij is heel bewegelijk. Als we hem voeden is het eerst altijd een gevecht voor dat hij het speentje in zijn mond heeft. Maar zodra hij het speentje in zijn mond heeft drinkt hij goed..
Hij is niet levenloos.
Hij is heel bewegelijk. Als we hem voeden is het eerst altijd een gevecht voor dat hij het speentje in zijn mond heeft. Maar zodra hij het speentje in zijn mond heeft drinkt hij goed..
Hij is niet levenloos.
-
- Huiskat
Wij wonen in papendrecht
-
- Tijger
Nee dat hoor je ook zonder drinken maar je moet echt een kenner zijn als je weet hoe dat klinkt. Voor mij wat ver weg papendrecht helaas
.
Ik zou morgen spuitjes halen bij een (andere) dierenarts van 1 ml. wat warmte weg halen want 2 kruiken en warmte matje klinkt ook weer erg heet. en haal een thermometer. (niet alle warmte weg)
Ik ga nu naar mijn bedje dus kan je verder niet helpen. Ik lees morgen weer verder. sorry moet vroeg op.

Ik zou morgen spuitjes halen bij een (andere) dierenarts van 1 ml. wat warmte weg halen want 2 kruiken en warmte matje klinkt ook weer erg heet. en haal een thermometer. (niet alle warmte weg)
Ik ga nu naar mijn bedje dus kan je verder niet helpen. Ik lees morgen weer verder. sorry moet vroeg op.
-
- Huiskat
De oortjes en voetenkussens zijn niet koud.
Wat voor thermometer kan ik het beste halen?
Hoeveel water mag ik per dag of per keer geven?
Wat voor thermometer kan ik het beste halen?
Hoeveel water mag ik per dag of per keer geven?
- eveline1982
- Tijger
Bij de dierenarts kan je goeie kopen, die hoeven er ook maar even in (de kont) dus hoef je niet minuten te pielen. Zou hem, als hij nu uitgedroogd lijkt een half tot een hele ml geven. Als hij niet uitgedroogd aanvoelt ook niet geven.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
-
- Huiskat
Ga ik morgen gelijk halen.
Super bedankt voor het advies!
Super bedankt voor het advies!
- mittenslief
- Tijger
zo deze kant is ook wakker, wat een verhaal zeg en wat heb je al geknokt om het kitten te behouden....maar helaas ook ik denk dat je deze strijd niet gaat redden.....wij hier in de opvang beginnen niet eens aan kittens die de eerste moedermelk niet hebben gehad....sorry sorry sorry
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
-
- Tijger
Hoe is het nu?
-
- Huiskat
Binky ligt lekker te slapen al heel de tijd.
We geven hem om de 2uur 1,5ml melk.
Wij geven hem milkodog. Die heb ik gekregen in het dierenziekenhuis. We geven het met een spuitje en dat gaat goed. Hij blijft er maar aan zuigen hihi
Vanmorgen dat moederpoes Luna de navelstreng eraf getrokken. Een paar keiharde kreten van binky. En daarna ging hij weer slapen. Ik heb er met een watje met lauwwater op gedempt.
Ik hoop dat dat goed is. Het bloede een klein beetje. Ik hoop dat hij hier ook geen last van krijg.
Vanmorgen een paar dierenartsen gebeld voor hoeveel melk ik moest geven en dat varieerde van 2ml tot 5 ml.
Ik vind het raar dat hier zo veel verschil in zit.
We geven hem om de 2uur 1,5ml melk.
Wij geven hem milkodog. Die heb ik gekregen in het dierenziekenhuis. We geven het met een spuitje en dat gaat goed. Hij blijft er maar aan zuigen hihi
Vanmorgen dat moederpoes Luna de navelstreng eraf getrokken. Een paar keiharde kreten van binky. En daarna ging hij weer slapen. Ik heb er met een watje met lauwwater op gedempt.
Ik hoop dat dat goed is. Het bloede een klein beetje. Ik hoop dat hij hier ook geen last van krijg.
Vanmorgen een paar dierenartsen gebeld voor hoeveel melk ik moest geven en dat varieerde van 2ml tot 5 ml.
Ik vind het raar dat hier zo veel verschil in zit.
Navelstreng kun je het beste ontsmetten met betadine. De dierenarts gebruikt dit ook als ontsmettingsmiddel, al heb ik wel eens gelezen dat betadine niet gebruikt mag worden bij katten (waarom? Geen idee). In ieder geval is het belangrijk om de navelstreng te ontsmetten bij een kitten dat toch al niet zo'n goede start heeft gehad; via een open navelstreng kunnen erg veel ziekteverwekkers binnenkomen (die later bijvoorbeeld gewrichtsontstekingen kunnen veroorzaken).
Milkodog? Is dat melk voor pups?
Milkodog? Is dat melk voor pups?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
-
- Huiskat
Ik las net op internet inderdaad betadine te gebruiken.
Milkodog is voor jonge pups en kittens.
Dank je wel voor je reactie!
Milkodog is voor jonge pups en kittens.
Dank je wel voor je reactie!
Ok.
Is Binky al wat aangekomen? En is z'n buikje nog steeds rood? Hoe doen jullie het voeren 's nachts eigenlijk, wisselen jullie elkaar dan af? 

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Maaike
-
- Huiskat
Vanmorgen woog hij 90gram.
Ja zijn buikje is nog steeds rood. Niet knal rood.
Mijn vriend ligt snachds op de bank en ik in bed hihi
Sochtends moet ik werken en dan neem ik het over en gaat mijn vriend slapen.
Ja zijn buikje is nog steeds rood. Niet knal rood.
Mijn vriend ligt snachds op de bank en ik in bed hihi
Sochtends moet ik werken en dan neem ik het over en gaat mijn vriend slapen.
Kun je misschien een foto van zijn buikje maken? Via een website als www.mijnalbum.nl kun je die uploaden, en dan kun je de foto (of de link naar de foto) hier plaatsen. Dat is misschien wat makkelijker om het rood van zijn buikje te keuren...
-
- Tijger
Ik denk dus dat dit een navelbreukje gaat worden. Als het kitten heel erg honger heeft mag het best 2 ml zijn, maar het is ongeveer als het 1,5 week oud is ongeveer 2,5 ml melk hebben tot max 3 ml. ongeveer 1 ml erbij per week. met erge honger is uitschieter niet zo erg maar 5 ml voor nog geen 1 week oud is echt te veel. Zelf zou ik een ander melk gaan geven maar voor nu doet het, het wel.
Ontlasten jullie het kitten wel? Of doet mama dat stukje wel zelf?
Ontlasten jullie het kitten wel? Of doet mama dat stukje wel zelf?