Kitten wil niet groeien

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Re: Kitten wil niet groeien

Bericht door Kittenbinky »

Moet je dat geluid altijd horen bij hem of alleen met drinken?

Hij is heel bewegelijk. Als we hem voeden is het eerst altijd een gevecht voor dat hij het speentje in zijn mond heeft. Maar zodra hij het speentje in zijn mond heeft drinkt hij goed..
Hij is niet levenloos.
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Wij wonen in papendrecht
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Nee dat hoor je ook zonder drinken maar je moet echt een kenner zijn als je weet hoe dat klinkt. Voor mij wat ver weg papendrecht helaas :(.

Ik zou morgen spuitjes halen bij een (andere) dierenarts van 1 ml. wat warmte weg halen want 2 kruiken en warmte matje klinkt ook weer erg heet. en haal een thermometer. (niet alle warmte weg)

Ik ga nu naar mijn bedje dus kan je verder niet helpen. Ik lees morgen weer verder. sorry moet vroeg op.
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

De oortjes en voetenkussens zijn niet koud.

Wat voor thermometer kan ik het beste halen?

Hoeveel water mag ik per dag of per keer geven?
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Bij de dierenarts kan je goeie kopen, die hoeven er ook maar even in (de kont) dus hoef je niet minuten te pielen. Zou hem, als hij nu uitgedroogd lijkt een half tot een hele ml geven. Als hij niet uitgedroogd aanvoelt ook niet geven.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Ga ik morgen gelijk halen.
Super bedankt voor het advies!
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

zo deze kant is ook wakker, wat een verhaal zeg en wat heb je al geknokt om het kitten te behouden....maar helaas ook ik denk dat je deze strijd niet gaat redden.....wij hier in de opvang beginnen niet eens aan kittens die de eerste moedermelk niet hebben gehad....sorry sorry sorry
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Hoe is het nu?
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Binky ligt lekker te slapen al heel de tijd.
We geven hem om de 2uur 1,5ml melk.
Wij geven hem milkodog. Die heb ik gekregen in het dierenziekenhuis. We geven het met een spuitje en dat gaat goed. Hij blijft er maar aan zuigen hihi

Vanmorgen dat moederpoes Luna de navelstreng eraf getrokken. Een paar keiharde kreten van binky. En daarna ging hij weer slapen. Ik heb er met een watje met lauwwater op gedempt.
Ik hoop dat dat goed is. Het bloede een klein beetje. Ik hoop dat hij hier ook geen last van krijg.

Vanmorgen een paar dierenartsen gebeld voor hoeveel melk ik moest geven en dat varieerde van 2ml tot 5 ml.
Ik vind het raar dat hier zo veel verschil in zit.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Navelstreng kun je het beste ontsmetten met betadine. De dierenarts gebruikt dit ook als ontsmettingsmiddel, al heb ik wel eens gelezen dat betadine niet gebruikt mag worden bij katten (waarom? Geen idee). In ieder geval is het belangrijk om de navelstreng te ontsmetten bij een kitten dat toch al niet zo'n goede start heeft gehad; via een open navelstreng kunnen erg veel ziekteverwekkers binnenkomen (die later bijvoorbeeld gewrichtsontstekingen kunnen veroorzaken).

Milkodog? Is dat melk voor pups?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Ik las net op internet inderdaad betadine te gebruiken.

Milkodog is voor jonge pups en kittens.
Dank je wel voor je reactie!
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Ok. :) Is Binky al wat aangekomen? En is z'n buikje nog steeds rood? Hoe doen jullie het voeren 's nachts eigenlijk, wisselen jullie elkaar dan af? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Vanmorgen woog hij 90gram.

Ja zijn buikje is nog steeds rood. Niet knal rood.

Mijn vriend ligt snachds op de bank en ik in bed hihi
Sochtends moet ik werken en dan neem ik het over en gaat mijn vriend slapen.
Anne87

Bericht door Anne87 »

Kun je misschien een foto van zijn buikje maken? Via een website als www.mijnalbum.nl kun je die uploaden, en dan kun je de foto (of de link naar de foto) hier plaatsen. Dat is misschien wat makkelijker om het rood van zijn buikje te keuren...
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ik denk dus dat dit een navelbreukje gaat worden. Als het kitten heel erg honger heeft mag het best 2 ml zijn, maar het is ongeveer als het 1,5 week oud is ongeveer 2,5 ml melk hebben tot max 3 ml. ongeveer 1 ml erbij per week. met erge honger is uitschieter niet zo erg maar 5 ml voor nog geen 1 week oud is echt te veel. Zelf zou ik een ander melk gaan geven maar voor nu doet het, het wel.

Ontlasten jullie het kitten wel? Of doet mama dat stukje wel zelf?
Plaats reactie