poezenopvang 'de snorhaar'

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Cerna

Re: poezenopvang 'de snorhaar'

Bericht door Cerna »

Dan is dat in Nederland heel wat beter geregeld want hier is iedere gemeente verplicht om 2 weken de opvang van een zwerfdier te betalen en mensen die afstand doen, moeten ook een bepaald bedrag betalen (en daarom dumpen ze ze liever :cry: ).
Dit is nog niet optimaal want de meeste dieren zitten heel wat langer dan 2 weken, maar in ieder geval beter dan in België.
En verder zijn hier heel veel asielen (asiels?) aangesloten bij de Dierenbescherming die ook een deel van de kosten draagt.

Het is geen vetpot, maar men hoeft gelukkig nooit dieren in te laten slapen tenzij ze erg ziek zijn of zo agressief dat ze niet plaatsbaar zijn (dat geldt dan meestal voor honden; zwerfkatten vinden uiteindelijk meestal wel een plekje op een boerderij of worden na castratie weer teruggeplaatst).
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: poezenopvang 'de snorhaar'

Bericht door Chiquita98 »

Ja inderdaad in Antwerpen naar de dierentuin geweest. Stond een olifant aan een hek met een niet al te lange ketting.
Ik ben in heel veel landen geweest en in vele landen is het dieren welzijn schrijnend. Ik vertel mijn vijftal regelmatig hoe goed ze het hier hebben. Overigens geldt dit ook voor ons mensen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie