Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
BellePippa
Lynx
Lynx

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door BellePippa »

Oh en nog een vraag over de "combinatie": Als het zusje niet door gaat, is het dan slim om wel bij een poes te blijven of dan ook naar een katertje te zoeken? Dus poes-poes of poes-kater? Of is dat ook een gok en niet vooraf te zeggen?
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik dan liever voor een katertje gaan. Poezen kunnen wat pittiger zijn dan katers. Maar dat scheelt ook nog eens erg per individu.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Ik merk het zelf aan onze samenstelling.
Mijn vriend en ik hebben kater-poes en mijn schoonzus heeft twee poezen die op ons terrein leven.
De poezen onderling, drie stuks dus in totaal, kunnen soms behoorlijk lelijk doen tegen elkaar.
Zo zitten ze gezellig te kletsen met elkaar en zo ineens is er bonje.

Ik zou dan inderdaad, zoals Dinie zegt, voor een katertje gaan.
BellePippa
Lynx
Lynx

Tja dus eigenlijk gewoon net als bij mensen :P

2 dames: Ja ik heb een nieuwe broek!! Oooh mooi!! Leuke kleur ook! Ja he, vond ik ook! Es een keer iets anders he, dan altijd maar zwart. Ja tochhh! Maar hadden ze hem niet in meer in zwart dan? Hoezo hadden ze hem niet in zwart? Vind je dat ik zwart had moeten kopen? Nee, dat zeg ik niet, maar blauw is misschien zo anders dan de rest. Oh, dus je vindt dat ik geen andere kleuren mag kopen? Nee dat bedoel ik niet, maar blauw staat misschien gewoon wat heftig bij je benen. Oh, dus je vindt me dik. Waaaaat neeeee doe normaaal waaaat je bent zelf dik, miaauwwwkkssshhhjrrrraaaaa!!!

Terwijl bij man-vrouw: Ja ik heb een nieuwe broek! Oh mooi schat! Staat goed. Ja he, vond ik ook! Of vind je dat ik toch voor zwart had moeten gaan? Dat blauw iets té is? Oh nee, blauw kan ook heel goed. Ja echt? Ja. Oke!!! Prrrrprrrprrrprrr

Nu maar hopen dat een toekomstig katertje niet teveel kennis heeft van 'poezen'zaken.. ;)
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Anne87

Bericht door Anne87 »

BellePippa schreef:2 dames: Ja ik heb een nieuwe broek!! Oooh mooi!! Leuke kleur ook! Ja he, vond ik ook! Es een keer iets anders he, dan altijd maar zwart. Ja tochhh! Maar hadden ze hem niet in meer in zwart dan? Hoezo hadden ze hem niet in zwart? Vind je dat ik zwart had moeten kopen? Nee, dat zeg ik niet, maar blauw is misschien zo anders dan de rest. Oh, dus je vindt dat ik geen andere kleuren mag kopen? Nee dat bedoel ik niet, maar blauw staat misschien gewoon wat heftig bij je benen. Oh, dus je vindt me dik. Waaaaat neeeee doe normaaal waaaat je bent zelf dik, miaauwwwkkssshhhjrrrraaaaa!!!

Terwijl bij man-vrouw: Ja ik heb een nieuwe broek! Oh mooi schat! Staat goed. Ja he, vond ik ook! Of vind je dat ik toch voor zwart had moeten gaan? Dat blauw iets té is? Oh nee, blauw kan ook heel goed. Ja echt? Ja. Oke!!! Prrrrprrrprrrprrr
:lol:

Dat was fantastisch.
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

:lol: 50 punten :)
ps je vergeet de hoeveel kosten het, bij de man-vrouw ;)

Twee zusjes gaan overigens heel wat beter samen dan 2 willekeurige vrouwtjes. Ik heb hier 15 jaar zusjes gehad en dat ging prima. Nu met 2 dames en 1 heer, willen de dames 'soms' elkaar het huis uit jassen. De conversatie houdt bij hun op bij: ja ik hebben en nieuwe broek!! grrrrrrrr miaauwwwkkssshhhjrrrraaaaa!!!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wat een geweldige vergelijking BellePippa :lol: Denk dat dat inderdaad is hoe je er tegenaan moet kijken ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
BellePippa
Lynx
Lynx

Bianca, die dames van jou hebben zo te horen verschillende smaak :P "Ik heb een nieuwe broek" "Wat een lelijk ding zeg.." "Oh ja, da's grappig, want die broek zei net tegen me, dat je zelf een lelijk ding bent!!" Hoppakeeee.

Maar als het dus vreemde van elkaar worden, dan is het het slimste om op katertje te focussen, zo te horen. Veiligste keuze :P geen discussies of broeken dik maken of "ik hoorde dat jij hebt gezegd dat ik...".

eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Tja en wat nou als het een gaý katertje blijkt??? Ik heb hier 2 reuen rondlopen, die bitchen wat af de hele dag, ze worden ook wel ho en mo genoemd ;-P . Ze likken overigens ook graag bij mekaar de bekken af na een bitch-fight.....Maar combo kater-poes werkt meestal wel het beste, al is Beer het totaal daar niet mee eens, die had liever een kater als maatje gehad ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
BellePippa
Lynx
Lynx

Hahahaha! Bij jou gaat het andersom! "O M G, Mo, what the hèèèll heb JIJ voor een broek gekocht?! Blauw?! Dat is zóóóó 2012!!". Hà zalig! Ik zie het allemaal helemaal voor me! Maar kater-poes is dus meestal het beste, om weer on-topic te komen :P

castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Hahaha nou wat dames nog veel geniepiger doen is roddelen. Héé heb je je haar geverfd, mooi zeg. En dan als de geverfde even naar toilet is naar een ander - j-e-m-i-g wat lelijk dat haar.

Garanties zijn nooit te geven met katten. Ik heb een keer een kater moeten herplaatsen omdat hij absoluut niet in 1 huis kon met een cyperse poes. Ik heb echt alles geprobeerd. de poes was tamelijk getikt en erg moeilijk. De kater heel lief en een goedzak. kater was ook veel mooier. het deed me enorm pijn maar er toch voor gekozen de moeilijke poes te houden. met als redenatie dat die heel moeilijk aan een nieuw adres zou komen. het loslaten van de kater heeft me veel pijne en verdriet gedaan.

Wanneer weet je of het zusje weer vrij komt?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
BellePippa
Lynx
Lynx

Hahaha, oh dat zie ik ook helemaal voor me ja, zo achter elkaars rug om! "Oh wat eeeeenig, die lapjes zo wit bruin en zwart! Heeeeel cute ja!" "Dank je! Jouw bruine kleur is ook heel sjiek! Sorry, ik moet even mijn neus poederen op de kattenbak" ... "omg, zo goedkoop, 3 kleuren. Kon ze niet kiezen ofzooo?"

Nee precies, het hangt ook zo erg af van het karakter he! Ik kan me helemaal voorstellen dat dat de moeilijke keuze is, maar wel inderdaad het slimste :( Vaak is de beste weg niet de eenvoudigste.

Nou, het zusje gaat vrijdag naar die andere mensen toe, op 'proef'. Maar ik ben intussen al verder gaan kijken -I know, ik ben verschrikkelijk :P- en ik ben helemaal verliefd geworden op een stoere jongen, hier bij mij om de hoek in Amsterdam! Het voelt ook vertrouwd, het is het ras dat mijn ouders jarenlang ook hebben gehad, dus ik ben met ze opgegroeid: Abessijnen. Mijn tante had vroeger ook een Abessijn en een Siamees en dat ging heel goed samen en ze hebben allebei een soortgelijk karakter en energielevel. De stembanden van de Siamees zijn alleen iéts overontwikkeld -ietsje maar- ten opzichte van de Aby maar dat is juist ok; Anders heb je 2 van die Sopranen in huis, die iedere stap die je zet ondertitelen voor de hele buurt hihi. "Het vrouwtje gaat nú een envelop openen!!" "Het vrouwtje loopt naar de keuken! Snel, erachteraan! Oeeeeh het vrouwtje gooit de envelop weg. Voor degene die er gister niet bij waren: de envelop komt terecht in een vuilnisbak waar ook nog een klein restje pasta ligt met groene pesto saus, tomaten en kip. Oh en een leeg melkpak! Terug naar de woonkamer!!".
Jongens: ik ben blij dat ik geen 'kats' spreek :shock: zou helemaal gek worden.

Maar ik denk dat het dit katertje wordt. Ook omdat het een katertje is en die combinatie dus iets stabieler is -rekening houdend met blauwe broeken en geverfd haar- en omdat ik het ook geen prettig signaal vind vanuit Pippa's fokker, dat ik het poesje wilde en nu alsnog moet wachten tot andere mensen haar uitgeprobeerd hebben.. Ik heb nu mijn Prince Charming op het oog en dat voelt goed :) Hij mag alleen pas weg wanneer hij 16 weken is!! Ooooh, ik weet niet of ik wel zo lang kan wachten hahaha! Hij is nu 14 weken en daarmee 3 weken ouder dan Pip.

Adriana

Bericht door Adriana »

:pdtura1: geweldig nieuws en ik geniet heel erg van je schrijfsels met soms hard op lachen! heerlijk broekenverhaal...
wees maar blij dat je prince charming pas met 16 weken weg mag, dat is tenminste een verstandige fokker.. en 3 weken ouder dan mooie pip is ook prima..
ja, siamezen kunnen heel erg luidruchtig zijn en hele verhalen vertellen.. russen zijn wat rustiger maar van mijn drie kerels kan Maks er ook wat van..
en sinds jij op het forum schrijft heb ik daar nu dus teksten bij... hihi hihi
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Hihi met je manier van schrijven zou ik je bijna willen vragen om een foto-album aan te vragen en daar de belevenissen van Pippa en prince charming op zo'n zelfde aanstekelijke manier te vertellen ;)

Eigenlijk alleen maar fijn dat prince charming tot 16 weken bij de moeder en nestgenootjes verblijft ;) Zou mij persoonlijk een beter gevoel geven over de fokker :) En als het om de hoek is dan mag je vast in die twee weken wel eens langskomen van de fokker ;)

Misschien kan je vragen om een doekje o.i.d. met de geur van prince charming zodat pippa daar vast aan kan wennen voordat prince charming voor haar neus staat? Dit om de introductie te versoepelen (al gaat met kittens de introductie altijd binnen een week goed wat ik voorbij heb zien komen hier op het forum).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
BellePippa
Lynx
Lynx

:grin: Hahaha, dank je dank je! Daar doe ik het voor! Houdt de boel een beetje levendig he! Haha, dat is toch prachtig, om zinnen bij die beestjes te verzinnen. "Miauw. Wat zeg je Maks?? Zijn de beurzen gedaald? Mauw. Ja ik weet het, crisis he. Mauw. Hmmm-m wat jij zegt, het is gekkenhuis, wallstreet ligt op z'n... Mauw. Maks, laat me uitpraten. Mauw. Maakt niet uit, kan gebeuren. Mauw." Ik lig dan echt dubbel met mezelf -sneuuu-.

Ik zat er ook al aan te denken ja, om een album aan te vragen! En dat vind ik een goed idee Eveline. Ik zat andersom te denken, om een speeltje van Pippa mee te nemen naar het bezoek, maar andersom werkt natuurlijk beter. Ik ga 1 dezer dagen langs -spannend!-. En het is inderdaad het beste, maar oeeeh ik word er heel ongeduldig van! Vooral om te bedenken dat er slechts 1 Beatrixparkje tussen onze woningen zit! So close... Maar Pip zal even geduldig moeten wachten op haar compadre! In de tussentijd vermaken wij ons kostelijk! :edance: Alvast voorproefje op het album!

Afbeelding

Plaats reactie