rouw bij overlijden huisdier

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: rouw bij overlijden huisdier

Bericht door Anne »

Ik probeer er heel nuchter mee om te gaan als er eentje dood gaat. Soms is het ook beter zo als ze bijv. al een tijdje ziek zijn en alleen maar pijn voelen. Daar probeer ik naar te kijken en zie het verdriet dan alleen iets wat van mezelf is, dat ik nooit meer dus de poes die dood is kan aanhalen, zien en kan knuffelen. En dat doet pijn, het gemis doet pijn. Maar voor de poes die dood ging zoals Casper bijv die ziek was en Destin die zijn vrijheid moest inleveren, was het beter. Daar probeer ik ook naar te kijken want die realisme helpt me wel.
Maar het gemis zal altijd blijven en diep in mijn hart weet ik dat ze me nog vaak komen bezoeken en daar ben ik dan ook dankbaar om.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: rouw bij overlijden huisdier

Bericht door Ikey »

Ik heb nog niet veel ervaring in rouwverwerking bij huisdieren. Ik zou niet weten hoe ik reageer. Ik weet wel dat ik mijn kitten Whiskey bij tijden nog steeds mis en dat na 1,5 jaar. Zij was pas 6 weken en kreeg een fataal ongeluk, het blijft oneerlijk. Ze woonde nog niet eens bij ons, ik had haar enkel een paar keer gezien en vastgehouden (haar uitgekozen samen met Diesel toen ze 2 weken oud waren). Wij waren op vakantie toen het gebeurde. Ik vind het nog steeds jammer dat ik geen afscheid van haar heb kunnen nemen, in haar oor heb kunnen fluisteren dat het zo goed was, dat ze niet meer hoefde te vechten.

Als dat een indicatie is van de rouw als ik ooit afscheid moet nemen van Diesel en Skippy...
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Renatevanderveer

Re: rouw bij overlijden huisdier

Bericht door Renatevanderveer »

Alex en ik hebben afgelopen april voor een moeilijke keuze gestaan..
Bounty bleek heel erg ziek te zijn en het leek erop dat ze het niet zo redden..
Voor ons stond haar belang voorop, maar ons hart brak ter plekke.
Bounty knapte weer op, maar ik ben er goed ziek van geweest.

Omstreeks kerst 2010 overleed ons hondje Tommy aan leukemie, hij werd maar 4 jaar oud.
Nog steeds als ik aan hem denk, krijg ik een brok in mijn keel.
Kimberley Pex
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2014 19:15

Re: rouw bij overlijden huisdier

Bericht door Kimberley Pex »

Mijn lieve Tommie is nu Boven. 14 februari is de diere arts geweest. Vreselijk. 3 Narcosespuiten en 3 doodsspuiten, z'n hartje bleef kloppen. Ik zakte door de grond van pure wanhoop. De diere arts legde me uit dat 'n sterk verzwakt dier geen goede bloeddoorstroming heeft, en t gif dus ook langzaamverspreid wordt. Dit komt vaker voor. Tom die me altijd bijstond voor en na mijn zware operatie's, z'n fratsen , hij had humor, maakte me aan t lachen. Gisteren was ik bij de huisarts i.v.m. m'n lichamelijke reactie op de rouw,ik mis mijn zwarte lieveling, slapeloosheid, niet meer kunnen slikken, maagontsteking , hoge bloeddruk ! zwaar depressief. De huisarts vertelde me , dat ze in de praktijk mensen had die zelfs geen rouw hebben bij 'n familielid, en dat er mensen zijn die 10 dubbel rouwen om hun geliefde hartsvriend;hun huisdier. Ik schaam me niet. Er zijn mensen die t begrijpen, en er zijn mensen die t niet begrijpen. ok, zo is de wereld. Ik dank God dat ik zo'n bijzondere, lieve, trouwe ,allesaanvoelende,prachtige zwarte panter, hartedief Tommie in mijn leven mocht hebben.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: rouw bij overlijden huisdier

Bericht door BloemTetsu »

Heel veel sterkte Kimberley. We hebben vorige week nog een jonge kat laten inslapen.

Ik heb een keer gehoord dat het overlijden van een dierbare te groot is om te omvatten. Het overlijden van een huisdier kan je juist wel omvatten en daarom valt het harde op je dak.
Ik heb harder lopen janken om mijn 3 engeltjes dan om mijn moeder. Elfie* zie ik nog door het huis lopen en dan komen de tranen. Dat heb ik (logisch) niet bij mijn moeder. Het rouwen om haar kwam/kon pas later en zal langer duren. Haar mis ik nu meer dan Kathy* of Ducky* die langer weg zijn. Maar dat is meer geleidelijk.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie