Weer nest na mislukt eerste?
Re: Weer nest na mislukt eerste?
Hier dan nogmaals het antwoord dat echt wel door mensen is gegeven: het kan best zo zijn dat haar volgende nest wel goed gaat. Dat is gewoon niet met zekerheid te zeggen en het blijft koffiedik kijken.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
- eveline1982
- Tijger
Dan heb je daar aan voorbij gelezen een aantal mensen heeft toch echt verteld wat hun ervaring/mening daarvan is. Je zal er geen duidelijk antwoord op krijgen want iedereen heeft andere ervaringen. Ik raad het af omdat het toch een risico is en grote aanslag op het lichaam van jouw poes (het krols zijn vergt al veel energie, een zwangerschap nog meer. Daarbij de aanvullingen waarom het niet leuk/nodig is om gewoon een nestje te "nemen") maar er zijn ervaringen hierop verteld dat het niet zo nodig slecht is voor volgende zwangerschappen, als de eerstgeborene komen te overlijden. En je het best kunt proberen wederom. De tijd is verschillend, de 1 wacht tot de volgende krolsheid en de ander wacht de 2de krolsheid na de miskraam af. Dat zijn allemaal keuzes die je zelf moet nemen en zelf verantwoordelijk vind.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
ik krijg de indruk dat je al lang hebt besloten om het nog een keer te proberen bij deze poes, ondanks het feit dat de poes gedurende de gehele zwangerschap erg chagrijnig was.Colette schreef:Ik heb alle meningen, suggesties, ideeën etc. gelezen. Echter op de door mij gestelde vraag geen duidelijk antwoord gekregen.
'chagrijnig' is jouw omschrijving maar het kan zijn dat poes al die tijd pijn heeft gehad, zich ellendig heeft gevoeld en dus duidelijk last heeft gehad van de zwangerschap. die dan ook nog op deze manier eindigt..
als je opmerkt dat je geen duidelijk antwoord hebt gekregen dan heb je de bezwaren in onze reacties niet wìllen lezen en stel je jouw belang boven dat van het welzijn van de betreffende poes..
en dat is geen aanval maar een constatering en mijn indruk is dat je deze topic niet had hoeven openen want je hebt al lang besloten het nog een keer te proberen..
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
Je wilt antwoord op je vragen, je hebt er 4 gesteld. maar KUNNEN wij hier wel antwoord op geven
Is het verstandig? "dat kunnen wij niet zeggen, de één is bereid meer risico met een kat te lopen als een ander"
gebeurt het opnieuw, "dat kunnen wij niet voorspellen, het kan wel gebeuren, het kan niet gebeuren "
hoe lang wachten voor volgend nestje. "als de kat weer krols is"
Wat is de reden om een nestje te krijgen, " katten vermeerderen of fokken"
Het zijn dus vragen waar je zelf een antwoord op moet vinden, en de risico's moet afwegen. NIemand hier heeft een glazen bol waar de toekomst in staat.
succes met je beslissing, maar ik las al wel dat je liet castreren..ik denk dat je de kat daar een plezier mee doet. Zelf heb ik gezien wat een trauma het kan zijn als een kat naar een kater wordt gebracht. Dat vinden ze echt niet leuk en is heel eng
Is het verstandig? "dat kunnen wij niet zeggen, de één is bereid meer risico met een kat te lopen als een ander"
gebeurt het opnieuw, "dat kunnen wij niet voorspellen, het kan wel gebeuren, het kan niet gebeuren "
hoe lang wachten voor volgend nestje. "als de kat weer krols is"
Wat is de reden om een nestje te krijgen, " katten vermeerderen of fokken"
Het zijn dus vragen waar je zelf een antwoord op moet vinden, en de risico's moet afwegen. NIemand hier heeft een glazen bol waar de toekomst in staat.
succes met je beslissing, maar ik las al wel dat je liet castreren..ik denk dat je de kat daar een plezier mee doet. Zelf heb ik gezien wat een trauma het kan zijn als een kat naar een kater wordt gebracht. Dat vinden ze echt niet leuk en is heel eng
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
* BillyJean * * Bowie *
Het is voor ons zeer moeilijk om in te schatten wat verstandig is omdat wij geen dierenartsen zijn en de poes niet zien/kennen. Mijn gevoel zou zeggen om het niet nog een keer te proberen om de poes eventueel volgend leed te besparen. Wanneer er geen oorzaak is te vinden van de doodgeboren kitten wordt er erg moeilijk om te zeggen of het een volgende keer weer zal gebeuren. Het feit dat ze tijdens de zwangerschap erg chagrijnig was geeft alleen wel aan dat het voor haar geen pretje is geweestis het verstandig om het nog een keer met haar te proberen of is de kans groot dat weer hetzelfde gebeurt? En hoe lang wachten voordat ze weer klaar is voor een nestje, mocht ik tot dit besluit komen?

Ik denk dat jij je poes hiermee een groot plezier zal doenColette schreef:Al vond ik sommige meningen wat aanvallend, het zijn ook jullie directe en duidelijke meningen. Waarvoor dank. Ik zal mijn poes, tot mijn grote verdriet, over een aantal weken late steriliseren. Fokken doe je om te verbeteren, een nestje wilde ik puur uit liefhebberij...

En zoals al eerder vermeld volgens mij: Als je een nestje wilt uit liefhebberij kan je altijd eens informeren bij het asiel omdat die vaak gebruik maken van pleeggezinnen voor kittens (en daar zit ook nog wel eens een mama bij).
-
- Tijger
Nou ik heb mijn mening en ervaring gedeelt.
Laatst gewijzigd door Brittenbolletje op 01 mei 2013 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
ik weet meer van katten dan dat er hier af en toe gesuggereerd werd.
Colette schrijft bovenstaande, en niet dat ze meer verstand heeft van katten dan sommige hier. Ik vind dat een groot verschil. HIeruit blijkt hoe moeilijk het is om goed te communiceren op een forum, dingen worden snel fout gelezen.
Colette schrijft bovenstaande, en niet dat ze meer verstand heeft van katten dan sommige hier. Ik vind dat een groot verschil. HIeruit blijkt hoe moeilijk het is om goed te communiceren op een forum, dingen worden snel fout gelezen.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
* BillyJean * * Bowie *
Het is inderdaad heel moeilijk communiceren maar ik dank iedereen voor het lezen en meedenken al is het niet altijd mijn denkwijze. Maar daar zijn we mens voor. Iedereen z'n mening toch?
Nogmaals, ik weet dat er in asiel genoeg zitten maar ik heb mijn hart verloren aan heilige birmanen. En die zitten daar niet!
Adriana, wanneer ik het al besloten had, had ik niet de moeite genomen deze vraag te stellen. Ik zou het heel graag nog een keer willen laten doen maar de poes is belangrijker dan een nest. Er zit zeker iets in de opmerking van jou over het chagrijnig zijn dus dat speelt zeker mee in de overweging. Bedankt!
Nogmaals, ik weet dat er in asiel genoeg zitten maar ik heb mijn hart verloren aan heilige birmanen. En die zitten daar niet!
Adriana, wanneer ik het al besloten had, had ik niet de moeite genomen deze vraag te stellen. Ik zou het heel graag nog een keer willen laten doen maar de poes is belangrijker dan een nest. Er zit zeker iets in de opmerking van jou over het chagrijnig zijn dus dat speelt zeker mee in de overweging. Bedankt!
-
- Tijger
Er zijn wel meer poezen sjaggie als ze zwanger zijn. Vaak voelen ze zich niet lekker dan.
lijkt me een erg voor de hand liggende reden om er dan dus niet mee verder te fokken!
want wie weet hoe giga belastend die zwangerschap is voor die poes, iets dat wij dan chagrijnig noemen..
Colette, k ben blij dat mijn opmerking mee speelt in jouw overweging, maar ook dit begrijp ik weer niet. berichten terug heb je al gemeld dat de betr poes wordt gecastreerd, dus neem aan dat je die beslissing al had genomen.. en daar dus ook bij blijft...
communiceren is het wederzijds uitwisselen van inzichten, meningen, denkbeelden.
en daar zitten dus altijd meningen, inzichten bij, die goed en minder goed 'vallen', we hebben daar op het forum ruime ervaring mee! en dat zijn dus geen aanvallen..
als het goed gaat dan wordt bij het orienteren, ik bedoel rondje reacties veel informatie, inzichten, ervaring aangedragen die de vraagsteller kan meenemen bij eventuele behandeling of beslissing voor een ingreep oid.
want wie weet hoe giga belastend die zwangerschap is voor die poes, iets dat wij dan chagrijnig noemen..
Colette, k ben blij dat mijn opmerking mee speelt in jouw overweging, maar ook dit begrijp ik weer niet. berichten terug heb je al gemeld dat de betr poes wordt gecastreerd, dus neem aan dat je die beslissing al had genomen.. en daar dus ook bij blijft...
communiceren is het wederzijds uitwisselen van inzichten, meningen, denkbeelden.
en daar zitten dus altijd meningen, inzichten bij, die goed en minder goed 'vallen', we hebben daar op het forum ruime ervaring mee! en dat zijn dus geen aanvallen..
als het goed gaat dan wordt bij het orienteren, ik bedoel rondje reacties veel informatie, inzichten, ervaring aangedragen die de vraagsteller kan meenemen bij eventuele behandeling of beslissing voor een ingreep oid.

-
- Tijger
Ik heb wel poezen die zich wel eens in het begin niet lekker voelen. Net als bij mensen kan dit dus ook bij poezen. Bij mij dan he is dat dan over na 3 weken. Maar tot op heden 1 keer mee gemaakt bij 1 poes en die poes heeft daarna nog 2 nesten gehad
zonder problemen en niet lekker zijn.