trimsalon

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Re: trimsalon

Bericht door BloemTetsu »

Dat doe ik Tetsu ook. Kammen vind hij helemaal niks, stoeien wel. Momenteel hard nodig.
Bloem mag ik kroelen, verder niks. Gelukkig heeft ze een verzorg vrije beharing.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Klopt Wendy mijn vriend doet dat altijd haha ik durf niet zo wild te doen ben ik altijd bang dat al zijn organen na de knoppen gaan maar inderdaad hij geniet ervan knort als een idioot bedankt voor de tips in ieder geval
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Bericht door Cerna »

Het hangt een beetje van de vacht af. Bij Amber die een hele zachte vacht heeft kan ik het zelf af (ik borstel 1x per week want inderdaad hoe vaker je borstelt, hoe erger ze verharen), Noa heeft een HTK-vacht en vindt borstelen heerlijk, dus bij haar is het helemaal geen probleem, maar Milka is een verhaal apart.

Zij heeft een echte Brittenvacht. Crisp noemen ze dat: heel kort, dicht ingeplant met heel veel ondervacht en het veert terug wanneer je er op drukt. Vorig jaar ben ik voor het eerst met haar naar de kapper geweest. En daarna kon ik het zelf heel goed bijhouden met een speciaal voor Britten ontwikkelde borstel/kam:
Afbeelding

Met een fijnere borstel blijf je al snel in de ondervacht hangen en met deze borstel haal je toch veel ondervacht weg. Mocht je geïnteresseerd zijn dan vraag ik wel aan de kapster of ze er een voor je wil bestellen. Ze zijn niet extreem duur en de kapster (dierenartsassistente in Doetinchem) woont in Arnhem en heeft daar een eigen salon. Ik betaal ook 45 euro, dus misschien is het wel dezelfde kapster?
Ik ben heel tevreden want ze is erg deskundig en gaat heel rustig met de kat om. Als dierenartsassistente heeft ze ook de nodige vaardigheden.

Dit kwam er de eerste keer bij Milka af (terwijl ik haar toch een keer per week borstelde):
Afbeelding
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Omg Annet zoveel ik denk bij giz ook wel
de salon het purrrfect in schuyrgraaf
als t verantwoord is dat ik t zelf doe met zo kam wil ik er wel 1 hoeveel kosten ze ongeveer??
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik dacht rond de 8 euro. Je kunt ook bij haar informeren: http://www.ilonaskattensalon.nl/index.html
(ik zie dat bij "Locatie en contact" als tweede adres Schuytgraaf genoemd wordt) en wanneer je dan mijn naam noemt en de naam van Milka, weet ze wel waar het om gaat.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Ja klopt door is t geloof ik die purrrfect was ook in de kliniek in schuyrgraaf nou daar zit eert naar 1 dus

ga haar gelijk terug maken over de kam op advies van jou!
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Het is t zeide adres alleen het de dame waarmee ik contract Hen gehad Kiki.. Klopt dat?
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Bericht door Cerna »

Tjaa, hier kan ik dus geen Hollands van maken. :lol: Lees je zin nog eens na, snap jij hem? :grin: en dan graag de vraag nog een keer stellen zodat ik hem kan beantwoorden.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Heel slecht voor een brits korthaar vacht zoveel kammen. Hoevaak ik kam? zelden alleen in de zomer periode om vervilten tegen te gaan, heb nog nooit problemen ondervonden van te veel verharen. Je haalt juist de ondervacht eruit wat de vacht zo dik en stevig maakt en dat is niet goed. Overmatig kammen verergert het verharen ook alleen maar :). dat stimuleert.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Sorry Annet
de vertaling :

Ik heb de mail f terug gekeken en het is t zelfde adres als de site die jij stuurde
alleen de dame die mij mailde heette Kiki
klopt dat?
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

En brittenbolletje daar zie i ook wel kern van waarheid in maar toch zou ik die kam willen hebben zodat ik giz beter kan borstelen
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Bericht door Cerna »

Nee dat klopt niet want de kapster die ik bedoel heet dus Ilona (ze kent Kiki trouwens wel). Maar ik heb even contact met haar gezocht en ze heeft nog zo'n borstel en die wil ze wel meenemen naar dierenkliniek Schuytgraaf. Alleen is ze hier pas weer op zaterdag 18 mei, dus ik hoop dat je zo lang kunt wachten en zo niet, zou je even naar Haalderen moeten rijden (zie link).
Ze vraagt wel of je contant wilt betalen.

@Brittenbolletje: wanneer je zoals bij Milka zo'n dikke ondervacht hebt dat de vacht er - ondanks borstelen - dof uitziet en de kat er zelfs last van heeft, dan heb je geen keus om die ondervacht een keer goed onder handen te nemen. En ze hield nog genoeg over en binnen een maand was ze weer net zo vol.
Nu laat ik haar om de 3 à 4 maanden door Ilona borstelen en wordt er niet zo extreem veel weggehaald als de eerste keer. Dat is ook niet nodig want ik kan nu, dankzij deze borstel, gemakkelijk door haar haar komen en het beschadigt de ondervacht niet zoals bij de Furminator.
Zo eens in de 2 maanden de Furminator gebruiken, kan trouwens geen kwaad.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Gizmo heeft geen doffe vacht hoor echt super mooie vacht glimt mooi klit niet alleen t verharen is erg
is de borstel dan ook goed Annet?
Fotos van Gizmo en Caya
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ik bedoelde jou niet hoor Cerna :). was eigenlijk voor Cindy bedoeld. :).

Maar als er een doffe vacht is speelt er vaak wat anders.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Nee de Vacht is prachtig
zie de foto's in album
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie