Kan een kat tellen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Adriana

Re: Kan een kat tellen?

Bericht door Adriana »

Irith schreef:en mocht ik een keer een normale vraag hebben, dan weet ik dit forum te vinden.

het daglicht niet kon verdragen???
:pdtweb: k word een beetje melig van dit topic, eerlijk gezegd..
je bent er kennelijk van overtuigd dat jullie een tamelijk unieke kat hebben..
maar hier op het forum weten we dat alle katten uniek zijn, in gedrag, stofwisseling en zo enzo..
daarom houden we ook zo zielsveel van ze..

hij telt echt niet, heus niet maar als jij graag wilt blijven vinden dat hij kan tellen.. vooruit!
dat is zoiets als jumping to conclusions.. hij laat een paar stukjes liggen dùs kan hij tellen..

eerste quote
als mensen een normale vraag hebben dan is het altijd heel aardig als ze zich eerst bij de betreffende topics inlezen. dan volgt het antwoord doorgaans vanzelf want dat is al heel erg vaak gegeven..

'handjes zitten' .. soms, heel soms bij heel erg hilarische teksten/berichten kan ik het niet laten en moet ik alle mogelijke moeite doen om teksten binnen te houden en de uitdrukking daarvoor op dit forum is 'op je handjes gaan zitten' en dat ga ik nu maar weer doen, hihi hi

tweede quote: daglicht verdragen is denk ik niet de juiste uitdrukking. niet alle topic starters hebben even veel gevoel voor humor en ik heb de afgelopen tigduizend berichten afgeleerd om dat te testen....

waarom beantwoord jij mìjn vragen eigenlijk niet?

nou, doei hoor :pdtfol:
Irith
Huiskat
Huiskat

Bericht door Irith »

Waarom beantwoord ik jouw vragen niet? Omdat ik in mijn topic de vragen stel en zelf wel bepaal of ik er tijd in wil stoppen om jouw vragen te beantwoorden.

Ik heb de laatste maanden gewoon iets bij mijn kat geconstateerd wat me verbaasde en daar stel ik een vraag over. Maar schijnbaar is dat dus een vraag om melig van te worden.

En wanneer ik weer op dit forum kom dan lees ik me - zoals ik de laatste 2 weken ook al gedaan heb - inderdaad eerst in. Kun jij weer verder breien. :lol:
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Oh wauw wat een nare vrouw ben jij zeg. Jij hebt allang al je visie op het gedrag van je kat klaar en nouja ik weet niet eens wat je er mee wilde bereiken om daar een topic over te openen. Verder als je vragen hebt, ik beantwoord ze niet meer en denk vele met mij......Kan jij fijn een ander forum zoeken :edance:
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Zuri
Poema
Poema

Bericht door Zuri »

Irith schreef:Waarom beantwoord ik jouw vragen niet? Omdat ik in mijn topic de vragen stel en zelf wel bepaal of ik er tijd in wil stoppen om jouw vragen te beantwoorden.
Nou ja zeg, gaat ie lekker? De dames hebben toch ook hun best gedaan om je te helpen door te antwoorden op je vragen?

Ook ik moest een beetje grinniken om deze bijzondere vraag en met name erg van zichzelf overtuigde vraagsteller. Als je liever geen tijd steekt in het beantwoorden van vragen en daarnaast toch al een mening hebt; stuur jezelf in het vervolg lekker een mailtje in plaats van dat je het forum hiervoor gebruikt. Dan kunnen wij onze tijd weer besteden aan punniken en breien :pdtweb:
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Adriana

Bericht door Adriana »

hi hi.. t breit een beetje rottig als je ook al op je handen zit... :lol:

ff serieus: dit zijn op dit forum niet onze omgangsvormen hoor!
natuurlijk mag jij voor jou zelf in dit (ipv 'mijn') topic bepalen of je vragen wel/niet beantwoordt,

maar..
t is niet zo handig als kattenstarter, die je uiteindelijk bent,
om zo uit de hoek te komen als je ooit nog een keer ons meedenkwerk nodig hebt .. ;-)
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

en daar gaan we weer.............hoppa.....gezellig.....mijn bek valt weer open van het fatsoen
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Irith
Huiskat
Huiskat

Bericht door Irith »

Heel apart deze reacties. Ik weiger verantwoording af te leggen aan Adriana waarom ik haar vragen niet wil beantwoorden en vervolgens worden er allerlei conclusies over mijn persoontje getrokken:
1. ik ben een nare vrouw (Eveline)
2. ik verdoe jullie tijd en ben erg van mijzelf overtuigd (Zuri)
3. ik schijn ongemanierde omgangsvormen te hebben (Adriana)
4. en dan ben ik ook nog onfatsoenlijk (Billy Jean)

Ik ben bijna 60 en dacht inmiddels over aardig wat zelfkennis te beschikken, maar nu leer ik toch dingen over mijzelf die ik nog niet wist en die niemand mij ook ooit verteld heeft. :eclap:

Heb ik tòch nog wat op dit forum geleerd. Ik ga onmiddellijk in therapie!
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Je was daarvoor al een aantal keer te veel overtuigt van je eigen gelijk en bekte de mensen af die iets probeerde uit te leggen. Behoorlijk uit de hoogte! Dit is het laatste wat ik in dit topic schrijf, of welk topic van U dan ook!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Adriana

Bericht door Adriana »

lees je eigen berichten nog eens rustig door.. je komt het forum binnenzeilen zonder even voor te stellen. je hebt een vraag die op zich best wel interessant is, maar die alleen in theorie zo ongeveer te beantwoorden is, denk ik..

eveline en bianca doen hun best voor je om vanuit gedragsonderzoek en vanuit menselijke beleving een plausibele reactie te geven. ze stoppen daar voor jou tijd en energie/aandacht in. en om zulk gedrag te begrijpen is het altijd handig om iets meer te weten, vandaar mijn aanvullende vragen..

maar je hebt besloten het forum in één richtingsverkeer te benaderen, zij het dat je wel vragen stelt maar op jouw voorwaarden..
dus je hebt iets nodig en je vraagt anderen tijd te steken in jouw belang, maar bent verder niet thuis want druk/druk/druk en andere (en m.i. redelijk onvriendelijk geformuleerde) overwegingen..

even naar je vraag.. ik ben ervan overtuigd dat er veel meer katzels zijn die dit doen.
k zou meer over Enzo's 'afwijkende' gedrag kunnen vertellen en missch herleiden voor zover ik weet en begrijp, maar Enzo is niet bij mij opgegroeid en zijn beschadigingen heeft hij bij zijn vorige baas opgelopen. van de fokker weet ik het nodige over zijn start en de eerste 14 weken in het nest en de relatie met zus Mies.
door jouw houding voel ik me zeker niet uitgenodigd dat te doen..

Bianca heeft veel ervaring met haar angsthaasjes en heeft een halve aziaat Bloem, die ook wat anders kan reageren dan de doorsnee katzel. deels door Bloem's verleden en deels door haar aziatische genen. (mijn) russen zijn net als bv siamezen aziaten en vrij veel gedrag is stereotiep. je kunt veel opsteken door beide fotoalbums eens door te lezen, ook al om mogelijk toekomstig gedrag van je nieuwe huisdier te kunnen duiden.

Dinie heeft 8 katers uit de opvang en zou je boeiende dingen over hun gedrag kunnen vertellen en daar is ook het nodige over te lezen in haar fotoalbum.

Eveline vangt kittens op en kan je heel erg veel vertellen over interacties en onderling kittengedrag. en angstgedrag van erg jonge dieren. ook daarvan zou je veel kunnen opsteken maar Eveline geeft aan zich ook niet geroepen te voelen, want ook nog wel wat andere bezigheden..

het is zo jammer want je zou zoveel kunnen opsteken en veel forumleden zijn doorgaans bereid om tijd en aandacht te steken in andermans katzenproblemen.. en wat je leeftijd er mee te maken heeft is me niet duidelijk en wat dat betreft .. ik loop al wat langer rond hoor.. hihi ;-)
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

weet je, het gaat erom hoe je dingen schrijft, daar zijn gewoon ongeschreven forumregels voor. Ik schrijf nergens dat ik je onfatsoenlijk vind. Dat lees jij eruit. "Omdat ik in mijn topic de vragen stel en zelf wel bepaal of ik er tijd in wil stoppen om jouw vragen te beantwoorden" Daar is mijn reactie op. Ik snap dat gewoon niet.
ik vind dat zo, zo .....not done....
Maar ik vind het heel fijn dat je nog iets hebt geleerd, zo zie je maar, nooit te oud,,, :lol:
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Irith schreef:Waarom beantwoord ik jouw vragen niet? Omdat ik in mijn topic de vragen stel en zelf wel bepaal of ik er tijd in wil stoppen om jouw vragen te beantwoorden.
Ach ja, en zo bepaald ieder voor zich hoeveel tijd hij/zij in het beantwoorden van vragen wil stoppen. Soms is het nodig om vragen te beantwoorden om dichter bij een antwoord op je eigen vraag te komen ;)

Denk dat mijn poes ook kan tellen. Hoe laat ik de kattenbak ook schoonmaak er zit standaard 1 drol en 3 plasjes in :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Irith
Huiskat
Huiskat

Bericht door Irith »

Goed, verkeerde binnenkomer dus en mensen voor het hoofd gestoten want niet voorgesteld.

Het is dat ik op dit moment vakantie heb (we zouden eigenlijk in Israël zitten, maar vanwege Simcha hebben we dat maar een paar maandjes verplaatst) en dus wat meer tijd.
Het viel me op dat er inderdaad mensen zijn die zich voorstellen en vervolgens niet meer terugkomen en anderen stellen zich niet voor en daar wordt niets over gezegd. Weer anderen besluiten om de voorstelronde nog even uit te stellen en tot die laatste groep hoorde ik dus.

Maar ik wil me wel in vogelvlucht voorstellen hoor: mijn naam is dus Irith, geboren in Amsterdam, maar na een half jaar besloten mijn ouders om zich in Israël te vestigen. Daar ben ik opgegroeid in een kibboets in de Galil. We hadden erg veel dieren om ons heen, maar niemand had een huisdier. Net zoals dat bij alles in de kibboets ging, was alles van iedereen en had niemand veel privébezit. De katten en honden en andere dieren liepen dus ook bij iedereen.
Na mijn diensttijd (die tijdens de Yom Kippoeroorlog viel, maar gelukkig worden vrouwen niet voor de echte oorlogsstrijd ingezet) besloot ik een tijdje uit Israël weg te gaan.
Ik ben in Amsterdam gaan studeren (heb 2 nationaliteiten en ben tweetalig opgevoed) en ontmoette daar mijn man. Het tijdje weg uit Israël is inmiddels bijna 40 jaar.
Ik heb 2 zoons die beide in Israël wonen. De jongste zit op dit moment in militaire dienst en dat is best wel spannend, al sta ik er 100 procent achter.
Ik werk als wetenschappelijk medewerker op de UvA en na mijn pensionering gaan we weer in Israël wonen want in Nederland wordt het steeds akeliger om te wonen met al die moslim-antisemieten.

Dan terug naar de oorspronkelijke vraag en de irritaties over en weer.
Natuurlijk weet ik dat een kat niet kan tellen en misschien was mijn vraagstelling dan niet goed (??), maar het feit dat er steeds 3 stukjes in het bakje overblijven, verwonderde mij en daarom wilde ik weten of meer mensen die ervaring hadden. Ik vroeg dus om ervaringsverhalen en niet om een wetenschappelijke verhandeling.

Dan krijg ik zo'n ervaringsverhaal, maar dan wordt er ook van alles aan mij gevraagd over Simcha terwijl ik dat helemaal niet van belang vond. Wat maakt het uit hoe hij er uit ziet en of hij een Aziaat is of een Europeaan (dat laatste dus)? Dat heeft toch niets met de vraagstelling te maken?
En dan wordt daarna ook nog de vraag gesteld waarom ik deze vragen niet heb beantwoord. Ik heb altijd geleerd dat "waarom-vragen" een ondertoon van kritiek hebben en dus reageerde ik stekelig.
En vervolgens worden er allerlei conclusies verbonden aan die ene zin over mijn karakter.

Maar goed, ik zal bij deze mijn excuses maken aan Adriana en in het vervolg (wanneer die mocht komen tenminste) niet meer zo onvriendelijk zijn want dat ben ik helemaal niet.
En dat ik het bij Eveline verbruid heb is jammer, maar niets aan te doen (en ik geloof niet eens dat ik jou wat misdaan heb(?))
Zand erover en shalom!
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

mijn gijs kan praten en tellen. als ik vraag: gijs kom je nu meteen bij brouwtje liggen: zegt hij"tel er maar niet op.
sorry hoor, maar dit is toch te flauw voor woorden om over te discussieren. gauw terug naar de belangrijkere onderwerpen met mooi foto's of forummers die echt hulp nodig hebben.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Ach ja, toen ik destijds voor de eerste keer op het forum kwam, wist ik ook niet dat het eigenlijk gebruikelijk is dat je je zelf voorstelt, en had het toen ook niet gedaan.
Welkom op het forum, Irith, en je voorstel, 'zand erover' vind ik heel goed. Het is nooit te laat voor een schone lei. Fight - kiss & make up... :grin:
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Irith
Huiskat
Huiskat

Bericht door Irith »

Dank je wel, Robijn!
Plaats reactie