Katertje geeft over en eet/drinkt niet meer
- Chiquita98
- Tijger
Re: Katertje geeft over en eet/drinkt niet meer
Ik ben ook benieuwd. Hopelijk geen ernstige schade eraan over gehouden ivm het lange wachten. Kittens zijn nog zo teer. Die kunnen geen dag zonder vocht/eten. Succes bij de da
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Vanmorgen geweest bij de DA, gelukkig was/is mijn intuitie goed geweest. Na mijn objectieve verhaal wat er precies gebeurd is en hoe BleuMoon zich gedraagt was de diagnose snel gesteld. Bleu heeft van de week een piepklein hapje ( wat voor katten net zoveel betekent als een hamburger voor een mens, was ik nog niet van doordrongen) biefstuk tartaar gegeten. Dat is niet goed gevallen, Bleu misselijk, overgeven, niet meer eten en drinken. Gisteren en vandaag heeft hij niet overgegeven wel gedronken en een beetje gegeten vanmorgen. Ontlasting gehad en een plasje gedaan. Ik voelde dat hij wat warmer aanvoelde dan normaal, hij wat meer teruggetrokken was. Hij deed nog wel wat spelen en spinnen, sliep veel en diep.
vanmiddag bij de DA,Conclussie is: Bleu is ziek geworden van een piepklein hapje 5 gram tartaar. Zijn darmen zijn van slag en zitten vol lucht. Door het drukken op de buik kwam gas vrij en hij heeft een spuitje gekregen om de koorts te laten zakken. Koorts is niet meer functioneel omdat hij geen virus of bacterie bij zich draagt. Als de koorts zakt zal hij beter en meer gaan eten. Precscription astronauten voeding van Hills mee en eiwitrijk aansterk voeding van Hill's. Gelukkig heeft hij onder tussen al een blikje natte voeding van Hill's gegeten en slaapt nu lekker bij de CV. De DA vond hem magertjes maar niet ernstig mager, Bleu ziet er verder goed gezond uit vindt de arts. Ik ben zo blij hij heeft een heel blikje Hill's opgegeten komt goed allemaal. Over 2 weken als hij weer helemaal de oude sterke ondeugende snelle sterke Bleu is, gaan we chippen en vaccineren nu liever niet en de DA vindt het een prima optie. Ik heb veel geleerd deze week en ik zal eens rond kijken op de andere topics hier op de site voor nu dank jullie zoveel voor de tips, aandacht en reacties en dat ik hier even mocht mijn hart mocht luchten. Katten gaan in je ziel zitten
vanmiddag bij de DA,Conclussie is: Bleu is ziek geworden van een piepklein hapje 5 gram tartaar. Zijn darmen zijn van slag en zitten vol lucht. Door het drukken op de buik kwam gas vrij en hij heeft een spuitje gekregen om de koorts te laten zakken. Koorts is niet meer functioneel omdat hij geen virus of bacterie bij zich draagt. Als de koorts zakt zal hij beter en meer gaan eten. Precscription astronauten voeding van Hills mee en eiwitrijk aansterk voeding van Hill's. Gelukkig heeft hij onder tussen al een blikje natte voeding van Hill's gegeten en slaapt nu lekker bij de CV. De DA vond hem magertjes maar niet ernstig mager, Bleu ziet er verder goed gezond uit vindt de arts. Ik ben zo blij hij heeft een heel blikje Hill's opgegeten komt goed allemaal. Over 2 weken als hij weer helemaal de oude sterke ondeugende snelle sterke Bleu is, gaan we chippen en vaccineren nu liever niet en de DA vindt het een prima optie. Ik heb veel geleerd deze week en ik zal eens rond kijken op de andere topics hier op de site voor nu dank jullie zoveel voor de tips, aandacht en reacties en dat ik hier even mocht mijn hart mocht luchten. Katten gaan in je ziel zitten

Ze zeggen niet voor niets; Katten laten pootafdrukken achter op je hart.
Gelukkig maar dat je katertje er nog zo relatief goed vanaf is gekomen.
En, als ik dat mag zeggen, volgende keer toch echt even eerder heen hoor!
Je zult wellicht niet altijd zoveel geluk hebben.
Heel veel beterschap voor Blue!
Gelukkig maar dat je katertje er nog zo relatief goed vanaf is gekomen.
En, als ik dat mag zeggen, volgende keer toch echt even eerder heen hoor!
Je zult wellicht niet altijd zoveel geluk hebben.
Heel veel beterschap voor Blue!
Nee aldoende leert men zag ik al voorbij komen, Blue in ons plotseling overkomen en hij is meer dan welkom. Ik heb verstand van kinderen die worden plotseling ziek hebben koorts en denk je ik kijk het even aan want 2 dagen verder en ze spelen weer. Ik dacht dus dat het bij katten ook zo is. Even aankijken goed observeren, probleem was bij Blue dat ij er goed uitzag en helder was e af en toe speelde en zelfs de tuin in ging. Ik dacht dat hij een griepje verkoudheid had. Daar ga je als mens ook niet mee naar de Dr.
Bij katten gaat het anders leer ik, kleine lijfjes sterk en toch kwetsbaar. Wel we weten de DA nu snel te vinden en wat is dat een leuke vrouwelijk DA heel goed gesprek mee gehad en ze begreep mijn zorg en vond mijn uitstel in mijn geval wel begrijpelijk. Blue is gelukkig niet eenkennig en niet bang voor mensen. Hij gaf haar zelfs koppies en liet het gebeuren allemaal.Erna was hij gewoon rustig nu lekker nog steeds in mandje bij de kachel met volle buikje. vanavond rond 22.00 uur nogmaals een half blikje. Van de DA mag er voor de nacht een beetje droogvoer staan met water ernaast.
Bij katten gaat het anders leer ik, kleine lijfjes sterk en toch kwetsbaar. Wel we weten de DA nu snel te vinden en wat is dat een leuke vrouwelijk DA heel goed gesprek mee gehad en ze begreep mijn zorg en vond mijn uitstel in mijn geval wel begrijpelijk. Blue is gelukkig niet eenkennig en niet bang voor mensen. Hij gaf haar zelfs koppies en liet het gebeuren allemaal.Erna was hij gewoon rustig nu lekker nog steeds in mandje bij de kachel met volle buikje. vanavond rond 22.00 uur nogmaals een half blikje. Van de DA mag er voor de nacht een beetje droogvoer staan met water ernaast.
Ik herken het wel hoor, ik was in juli, toen onze kater Snickers kwam, ook zo ontwetend als wat.
Mijn vriend niet gelukkig, die heeft altijd katten om zich heen gehad.
We zijn nu een klein jaartje verder en ik heb veel geleerd over het welzijn van katten.
Helemaal toen onze jonge poes Bounty ineens werd opgenomen met een longontsteking.
Ook van dit forum leer ik elke dag een hele hoop.
Vind je het misschien leuk om een foto van Blue te plaatsen? Ik ben erg benieuwd!
Mijn vriend niet gelukkig, die heeft altijd katten om zich heen gehad.
We zijn nu een klein jaartje verder en ik heb veel geleerd over het welzijn van katten.
Helemaal toen onze jonge poes Bounty ineens werd opgenomen met een longontsteking.
Ook van dit forum leer ik elke dag een hele hoop.
Vind je het misschien leuk om een foto van Blue te plaatsen? Ik ben erg benieuwd!
ik weet niet hoe ik een foto kan plaatsen, ik was al aan het kijken hoe dat wel kan. Het is een prachtige knappert. BleuMoon is geboren met de dubbele volle maan vandaar de naam Hij is blauwzwart en gouden ogen. Vriij lang rank lijfje heel zacht vachtje dat glanst. Hij is de enige overlevende uit een nest waar de moeder poes alle andere kittens met 5 weken heeft doodgebeten. Moeder poes was maar 9 maanden oud toe ze kittens kreeg. Blue moest daar weg omdat ze hem ook aanviel, wij hebben hem daarna met flesje verder gevoed tot hij zelf kon drinken. Blue sabbelt en trappelt nog steeds aan zijn dekentje waar hij in geboren is. Die hebben wij destijds meegenomen vanwege de reuk van moeder. Ondertussen natuurlijk wel gewassen maar hij is nog steeds verknocht aan het dekentje. Daarin is ij ook mee gegaan naar de DA.
- Chiquita98
- Tijger
Nou gelukkig maar dat dit het was. Hopelijk sterkt ie weer gauw aan. En fijn dat je hier heel wat geleerd hebt. Daar is dit forum tenslotte voor dus goed dat je de stap hebt genomen om hier je verhaal te doen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Ik doe het zelf via tinypic.com. Foto selecteren en dan de grootte Message Board selecteren.
Vaak moet je dan een code invullen naar aanleiding van een plaatje.
De IMG- code die dan verschijnt, kopieren en dan hier posten.
Dat is de tweede regel, de code voor forums en messageboards.
Vaak moet je dan een code invullen naar aanleiding van een plaatje.
De IMG- code die dan verschijnt, kopieren en dan hier posten.
Dat is de tweede regel, de code voor forums en messageboards.
[quote="Renatevanderveer"]Ik herken het wel hoor, ik was in juli, toen onze kater Snickers kwam, ook zo ontwetend als wat.
Mijn vriend niet gelukkig, die heeft altijd katten om zich heen gehad.[quote]
Katten om je heen zegt niet alles
mijn vriend heeft 20 jaar een poes gehad toen hij thuis woonde maar daar was nooit iets mee aan de hand. Hebben in het afgelopen jaar wel enorm veel geleerd met loulou en dinky en daarmee meer bij een da geweest dan mijn vriend toen hij thuis woonde
daarnaast heb ik enorm veel geleerd door op dit forum te lezen 
Mijn vriend niet gelukkig, die heeft altijd katten om zich heen gehad.[quote]
Katten om je heen zegt niet alles

Klopt Mirjam, maar het scheelt wel een hoop, heb ik zelf gemerkt.
Alexander wist hoe plas en poep eruit hoorde te zien, hoe een kitten groeit en wat normaal gedrag is en wat niet.
Het klopt natuurlijk wat je zegt, als je nooit een ziek dier hebt is dat anders.
Alexander wist hoe plas en poep eruit hoorde te zien, hoe een kitten groeit en wat normaal gedrag is en wat niet.
Het klopt natuurlijk wat je zegt, als je nooit een ziek dier hebt is dat anders.
- mittenslief
- Tijger
en slaan de medicijnen al aan??
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck