Anoeska, wij hebben onze hond op KVV Carnibest gehad tot ze te erge jeuk kreeg dus nu doen we een ander merk (Tinlo) dat geen granen erin heeft en dat ook andere diersoorten heeft dan CB.
Hiermee bedoel ik te zeggen dat ik ietsjepietsje weet van kvv vers vlees (voor de hond).
Als je je poes nu en dan Carnibest of een ander merk kvv wilt voeren wil je je dan aub even inlezen over brokken EN kvv afwisselend geven?
Van katten weet ik dat allemaal niet maar honden kunnen pijn in hun buik krijgen als je beide geeft omdat vlees sneller verteert dan brokken.
Zou je dan eerst brokken geven dat langer in de buik blijft, en dan vlees erachteraan dat vlugger verteert, kan een hond er buikpijn van krijgen. Als dat bij de kat ook zo werkt zal hij de link gaan leggen tussen au en eten... ben ik bang.
Laat veel tijd tusen de brok en het vlees afhankelijk van jouw voertijden.
Onze hond eet zoals gezegd geen brokken en wij kiezen ervoor om dan maar liever kvv te geven dan blikvoer. Al van vóór ze ergens allergisch voor bleek te zijn. Ze is gék op dat prakkie vlees.
Mits je kompleet voer kiest kan je je poes 100% op Carnibest zetten. De dierenspeciaalaak kan je verder helpen. De Tinlo voor onze hond is niet kompleet en daar roeren we dan wat Gistocal doorheen. Klinkt allemaal vrij ingewikkeld, denk ik, als het allemaal nieuw is voor je, maar ga maar eens lezen. Barfplaats is al genoemd en daar kun je veel leren.
Ik hoop dat je iets vindt dat ze echt lekker leert vinden