Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Het knippen is nog altijd beter dan wat ze in Amerika doen.... De nagels verwijderen :shock: :evil: dat is dierenmishandeling, je ontneemt de kat zijn verdedigingsmechanisme en zijn mogelijkheid tot klimmen....

Hier knip ik ze ook, maar pas als ze blijven haken. Van de week lag Safi 's nachts achter mij en hing in mijn pyjama :lol:

Als ik Lucky knip komt Pride zich er mee bemoeien, bijt soms zachtjes in mijn hand. Zo van: hé wat doe je et mijn vriendje?

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door castratenkoor »

Oh maar dat gebeurt in Nederland ook wel hoor, nagels amputeren. Weet ik van zeer nabij! Een collega had twee kittens en de kinderen mochten er alles mee doen. En ja die arme kindertjes liepen wel eens een ferme kras op. Haar dierenarts heeft van beide katten de voorpootnagels geamputeerd.

Pure mishandeling ja. En uiteindelijk zijn ze een jaar later alsnog weggedaan omdat een van de kinderen allergisch was.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door BillyJean »

er zijn zelfs kunstnagels voor katten : softclaws
Afbeelding

Afbeelding
Fayline zeurt er al lang over, maar ze mag ze niet van mij :-)


van Bowie knipte ik wel de nagels, ze had ongelooflijke grote en dikke nagels, doordat ze weinig bewoog kon ze amper over de bank of een deken lopen, overal bleef ze aan vast zitten. Gebruik wel een speciaal schaartje en zorg voor goed licht als je knipt
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ai ai :edoh:

Zou niks voor Safi zijn, die kauwt als een hond op haar pootjes :lol:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ohhhhh war erg die nep nagels haha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door BillyJean »

Kijk eens op de website, het is te triest voor woorden: kerstnagels, katten met iedere nagel een andere kleur. Pure mishandeling
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Waar kom ik aan de website dan ? Wie dit doet spoort niet hoor
Echt ongelofelijk hahaha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door BillyJean »

http://www.softclaws.com/index.php?pet=cat

Katten "poseren" in de fotogallery, arme beesten
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door Robijn »

castratenkoor schreef:Oh maar dat gebeurt in Nederland ook wel hoor, nagels amputeren. Weet ik van zeer nabij! Een collega had twee kittens en de kinderen mochten er alles mee doen. En ja die arme kindertjes liepen wel eens een ferme kras op. Haar dierenarts heeft van beide katten de voorpootnagels geamputeerd.

Pure mishandeling ja. En uiteindelijk zijn ze een jaar later alsnog weggedaan omdat een van de kinderen allergisch was.
Ongelofelijk zeg!! Kan die dierenarts niet aangeklaagd worden??
En dan de katten na een jaar weer dumpen als een stuk vuil, omdat de kinderen zgn allergisch zijn; ja geloof je het zelf...
Deze katten zijn gewoon verminkt; en kunnen zich nooit meer verdedigen tegen andere katten, of klimmen of klauteren of krabben.....
't is niet te geloven zeg.
Als ze bij die vrouw nou eens d'r nagels uittrekken...; kan ze ervaren hoe het is, zo zonder nagels.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
JenniiCelest

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door JenniiCelest »

O mijn god.. Die kunstnagels gaan echt te ver!
Ik zit er hooguit aan te denken om inderdaad een puntje van de nagels af te knippen dat ze niet meer ongewild blijft hangen, maar wel nog lekker kan klimmen. Als ik het voor elkaar krijg want ze vind het maar niks als ik aan haar pootjes zit (dat probeer ik nu steeds een beetje zodat ze er aan went). Maar ik merk wel dat ze steeds meer de krabpaal gebruikt, toch, dus ik hoop dat het helemaal niet eens nodig is.
Bedankt voor de tips allemaal!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door nellebel »

ik begreep gisteren van de DA dat ze in amerika dus het eerste kootje amputeren met nagel en al om te voorkomen dat het teruggroeit.
daar hebben ze een soort van tang voor om dat ineens af te knippen en dan worden de pootjes stevig ingezwachteld omdat het hevig bloed.
dit wordt daar standaard gedaan bij castratie.!!! ik schrok me dood, dat had ik nog nooit gehoord.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne87

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door Anne87 »

Van wikipedia:

In North America, declawing is commonly performed on housecats to prevent damage to household possessions by scratching and to prevent scratching of people. To achieve this result, all distal phalanges of the front paws, and sometimes the rear paws, are amputated. Although no precise figures are available, peer-reviewed veterinary journal articles estimate that approximately 25% of domestic cats in North America have been declawed. Some privately owned apartment buildings in the U.S. ban cats unless they have been declawed.

[...]

At one veterinary teaching hospital, between 50 and 80% of cats had one or more medical complications post-surgery. 19.8% developed complications after release. Lameness was noted for 1–42 days (and it was reported that one cat experienced pain 8 years later).

Ik ben er stil van...
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door BloemTetsu »

:twisted: Gruwelijk! Dan liever een open kater/poes dan dat.

Van een van de kittens van de buren die we nood gedwongen opvingen [*] waren de snorharen afgeknipt. Beestje bij vrienden terecht gekomen. Muppet had de klap van de molen gehad.
Ik zag ook weleens op tv dat mensen hun katten een kleurtje geven. Met patroon en/of scheren erbij.

[*]lang verhaal, komt nog een keer
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
JenniiCelest

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door JenniiCelest »

Al die enge verhalen hier van wat mensen wel niet met hun katten doen.. Nee brrrrr moet er niet aan denken.
Ik zat er alleen maar aan te denken een klein puntje af te knippen hoor!! xD

Maar ik ga het voorlopig nog niet doen, alleen als hij echt te lang dreigt te worden van een nageltje snel een stukje eraf hooguit. Loesje is veel te bang en ze laat het echt niet toe dat ik een heel pootje doe. Ze gebruikt de krabpaal ook wel steeds vader dus ik denk dat het wel goed komt!

Bedankt voor alle reacties!
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door DeTut »

In t algemeen zou knippen niet nodig moeten zijn, als... de kat genoeg (en voor hem aantrekkelijk!) krabmogelijkheid heeft en dat ook doet. Bij oudere katten zie je wel vaak dat ze niet genoeg meer vanzelf slijten en dan is het echt nodig om in te grijpen. Ik werd eens gevraagd om bij iemand te komen knippen omdat men er geen verstand van had; oude nierkat en die had toch een paar lange klauwen, gewoon eng!!! je zag alle nagels constant zitten, wel dat hoort dus echt niet. het lijkt me sowieso wel goed om te oefenen om de nagels te checken, want bij sommige katten gebeurt best vaak dat er eentje lelijk ingroeit en dat kun je maar beter op tijd in de gaten hebben.
bescherm de dieren tegen de beesten...
Plaats reactie