vet/koolhydraten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Anne87

Re: vet/koolhydraten

Bericht door Anne87 »

Ik geef natvoer van Smilla en daar ben ik tevreden over. Wordt goed gegeten hier. Maar met brokken van Smilla heb ik geen ervaring.
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Hoi Maaike,

Dat zijn inderdaad zo'n beetje de reacties die je leest; wel ok, niet super. Op zooplus duitsland zijn er wel veel mensen enthousiast. Ik zou ook wel een kwalitatief betere brok willen geven (en ook graanvrij), maar weet even niet welke. Ik ben in ieder geval nu ook het voer aan het afwegen (ze eten eigenlijk helemaal niet zoveel) en ben een beetje aan het inlezen op voedselverrijking....
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Smilla natvoer hebben we hier nog niet geprobeerd, het almo natvoer gaat gelukkig goed, ze zijn er beide dol op!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

zit er zelf over na te denken om dit testpakket aan te schaffen. Deze vallen onder de noemer graanvrij ;)
Ben daarnaast ook aan het kijken bij de "gewone" happy cat maar dan moet je gelijk zak van 1,8 kilo aanschaffen en ik weet niet hoe mijn poes erop zal reageren (zeker niet gezien het feit ze nu op blaasgruisvoorkomend voer zit)

nutrivet op zooplus lijkt mij ook nog wel wat ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Die brokjes van Happy cat heb ik ook bekeken, sterker nog; ik heb al een zakje van de biogevogelte liggen, maar we zijn nog niet aan het proberen toegekomen (op het moment weer jeukklachten en durf niet zomaar alles te geven nu). Maar het eiwit en vetpercentage ziet er goed uit, vind ik. Iemand anders misschien ervaring met Happy Cat La Cuisine??
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

PS. bij Nutrivet zie ik wel hoge eitwitpercentages staan....maarre, ik ben absoluut geen expert hoor, ben nog een groentje op voedinggebied als ik alle items lees op dit forum.. :)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik ben ook zeker geen expert en nog zoekende ;)
Weet wel dat als ik een nieuw voer ga uitproberen ik na een aantal weken in elk geval langs de DA wil om de urine te controleren en te kijken of er niet weer struvietgruis ontstaat ;) Onze poes staat nu nog op speciaal voer maar wil dus eigenlijk wel kijken of ze het op gewoon voer ook goed gaat doen.

edit: zie inderdaad dat de nutrivet met 42 en 44 procent hoog zit in de eiwitten ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Wat fijn dat je dat door de DA kan laten controleren! Ik heb geen ervaring met struvietgruis, maar lijkt me ook lastig om dan goed voer te vinden. Succes met je zoektocht! Als ik Happy cat La Cuisine heb geprobeerd, zal ik hier laten weten of het beviel, maar ik kan dan natuurlijk niets nuttigs zeggen over struvietgruis :)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik ben ermee bezig ze vinden t heerlijk
Lekker grote brok dus ik hoor gizmo ook een x kauwen!
Ik heb ook nIg een zak RC indoor mix het met happy cat graan vrij
Als het ze blijft bevallen stap ik helemaal over !
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Fijn dat ze de brokken lekker vinden! Ben benieuwd of het blijft bevallen...wij zijn nog niet begonnen met testen.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Sydney schreef:Wat fijn dat je dat door de DA kan laten controleren!
Valt gewoon onder de onderzoeken die je kan laten doen bij een DA ;) Kwestie van thuis urine opvangen (met katkor, speciale kattenbakkorrels) en naar de DA brengen. Kost zo'n 20 euro ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Nou, het Smilla-avontuur was snel ten einde; er lag binnen een halve dag kots....heb dus weer een collega gelukkig gemaakt met een gratis zak voer ;)
We zijn nu dan toch aan de happy cat bio gevogelte begonnen en eigenlijk zijn de eerste bevindingen best positief, er wordt in ieder geval nog niet gekotst en de jeuk lijkt zo op het eerste gezicht niet erger te worden. Maar dat is natuurlijk wel wat langer afwachten....we hebben goede hoop in ieder geval! En dan natuurlijk nog kijken of ze er op langer termijn wat van afvallen.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Fijn voor je collega aan de ene kant, maar hoe ben je overgestapt? Katten hebben vaak even nodig voordat ze ineens heel ander voer kunnen verdragen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

We hebben een paar brokjes door het oude voer gemengd. Als ik het apart geef, is mijn ervaring dat vooral de jongste gelijk al die nieuwe brokjes achter elkaar opeet en dus te snel overschakelt. Daarom meng ik het altijd en dan steeds een beetje meer. Maar als we op den duur 2 soorten brokken hebben die goed gaan, wil ik het wel in aparte bakjes geven denk ik, dan kunnen ze eten waar ze behoefte aan hebben. Maar bij de oudste poes merken we dat ze soms prima tegen nieuwe brokken kan, maar dat er ook merken/soorten zijn waar ze vrij snel van overgeeft (is bijvoorbeeld bij Almo, terwijl Sanabelle bij haar wel weer goed ging).
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Eén van m'n katten moet ook altijd heel erg wennen; bij de laatste keer heb ik vijf weken de tijd genomen om hem over te zetten. Een week voer mengen is wel echt het minimum.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie