Poes in plaats van kater

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Adriana »

maar heb je wèl een koopcontract?? daarin staat onder andere dat je nieuwe aanwinst met een paar dagen langs jouw dierenarts gehaald moet worden.
voor de wet is het denk ik wanprestatie.. en dieren zijn dingen..
zoiets als je hebt een wasmachine gekocht en het blijkt een vaatwasser te zijn..

je zou Neocat kunnen vragen om te bemiddelen en oplossingen te bedenken..
(die zijn er al want je hebt een mailtoezegging, maar laten zij maar contact met hun fokker opnemen.)
trouwens.. hoe zit het met het baasje van de twee poezen-bestelling? wilden zij een kater erbij? ..
gelijk oversteken zal er denk ik niet meer bij zijn.. .. :roll:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Chiquita98 »

Via photobucket of mijnalbum kan je foto's hier uploaden. Bij het topic foto-albums staat er een instructie hoe je dit kan doen.

Mooi hoor blauwe britjes. Ik kan over 2 wk mijn chocolate britje ophalen en als het goed is is dat een katertje ;-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door BillyJean »

Adriana schreef:
zoiets als je hebt een wasmachine gekocht en het blijkt een vaatwasser te zijn..

.. :roll:

hier kom je snel achter, bij de eerste was al lijkt mij, en zo zag ik bij Taffy direct zijn balletjes, dat zie je toch??? vooral als je vergelijkingsmateriaal hebt door het andere katertje
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Dinky »

Tja kan me voorstellen dat je er niet gelijk op let als je al zo lang wacht op twee katerbroertjes.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Robijn »

En dat is dan fokker...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Tja, inderdaad Mariska. Je verwacht toch meer kwaliteit, kennis en kunde van een aangesloten fokker, daarom was ik ook bereid om veel geld te betalen en zo lang te wachten. Bij de aanschaf werd me zonder schroom de prijs gezegd, nu wordt mij verweten dat je ik een gezonde poes in geld probeer uit te drukken en dat dat beneden alle peil is......Zeg mij het maar, ik begrijp het niet meer
Cerna

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Cerna »

Welkom, weer twee Britjes (heb er zelf 3)! Maar wat een ellende. Ik kan me niet voorstellen dat je hier niet uit kunt komen. Ik ken de secretaris van Neocat en vind haar een zeer redelijk mens met een jarenlange ervaring. Wanneer zij bemiddelt moet er toch een oplossing kunnen komen?
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Hi Annet,

Ik heb deze mevrouw ook gesproken, en zij heeft dit ook aangeboden, een andere meneer houdt zich afzijdig. Het gaat me met name om de toon van de mailwisseling, waarin eigenlijk de hele boel in mijn hoek werd geschoven, zoals je hebt kunnen lezen, een bevestiging die eenzijdig en ronduit onbeschofd wordt teruggedraaid. Nu afgesproken om het over het weekeinde heen te tillen, dus ik wacht af en en benieuwd, alhoewel ik zeer veel waarde hecht aan een -bevestigde- afspraak en ik het op zachtst gezegd onbehoorlijk vind om als geldwolf weggezet te worden en de fokster vreselijk in de slachttofferrol gaat zitten, terwijl ik toch echt degene ben die gedupeerd is
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Wat ik nog vergeten ben is dat de fokker de fout twee keer gemaakt heeft. Een andere koper wilde twee poesjes uit dit nest. Kortom, zij hebben de voor mij bedoelde kater en ik eigenlijk de voor hen bedoelde poes. Twee keer dezelfde fout in één nest bij het ophalen van de katten......Het is eigenlijk een heel raar verhaal
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Adriana »

kan me je verontwaardiging voorstellen maar jullie hebben toch alledrie behoorlijk zitten slapen?
de fokker tweemaal en de beide baasjes vanaf de aanschaf maandenlang..
jij meldt de fokker nog dat één van de katzels in groei wat achterblijft en wat afstandelijker is.. maar het kwartje valt bij beiden niet. en balletjes bij kittens zijn duidelijk zichtbaar, heb er de kittenfoto's van mijn bengels nog even op nagekeken en dat zal bij britjes niet anders zijn...
intussen sinds de aanschaf blijkbaar bij geen van beide baasjes langs een dierenarts gehaald.. en bij borstelen/kammen is het ook niemand opgevallen.. t is vervelend maar ook beetje bizar..
hoop toch en missch met bemiddeling dat jullie er op een acceptabele manier uitkomen! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Hi Adriane, uiteraard hoop ik ook dat we eruit komen. Ik heb echter eerder twee katers uit een nestje gehad, zonder stamboom etc. Je kunt inderdaad stellen dat ook ik heb liggen slapen. Het is echter nooit bij me opgekomen. Ze zijn nog gecontrolleerd door de fokster toen we ze haalde, stamboom op naam van twee katers, paspoort etc. En balletjes kunnen bij de één beter zichtbaar zijn dan bij de ander (indalen kan achterwege blijven).

Los van dat alles ben ik tot op het laatste moment te goede trouw en overtuigd geweest, tot het belletje van de dierenarts. Afspraak was eerst dat ik ze gecastreerd zou krijgen, alleen kreeg ik te horen dat de dierenarts van de fokster een infarct gehad heeft, waardoor ze niet gecastreerd konden worden en ik er zelf voor moest zorgen met het advies om het nu na 6 maanden te doen om ze eerst te laten wennen en het over oudjaar heen te tillen.

Als je alle feiten op een rijtje zet, wordt het een steeds raarder verhaal:
-Tweemaal verwisseld
-Op het laatste moment bleek castratie bij de dierenarts niet mogelijk
-Bij ophalen zijn ze nog door de fokster gecontrolleerd en gemerkt (zodat wij ze uit elkaar konden houden de eerste weken)
-Geslacht in paspoort is later gewijzigd van vrouwtje in mannetje
-Precies op dezelfde dag dat ik erachter kwam, is ook de andere eigenaar er achter gekomen

Ik merk dat ik wellicht wat wantrouwend aan het worden ben, maar het is wel een hele eigenaardige samenloop van heel veel toevalligheden en rare gebeurtenissen.
Ik zou de andere eigenaar graag eens spreken, want nogmaals ik krijg steeds meer een raar gevoel bij alles
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Adriana »

ja, er gebeurt te veel afwijkends..
het kan niet dat het geslacht in het paspoort is gewijzigd en wie zou dat dan gedaan moeten hebben?
de fokmevrouw moet zo ongeveer vanaf de geboorte hebben geweten hoeveel man/vrouw er in dat nest zat. heeft ze soms meerdere nesten tegelijk? of een fokkende vriendin?
ik weet dat het makkelijk is voor fokkers om katten 'van stamboom te laten wisselen', want wie checkt de dna-gegevens? en als het kan, gebeurt het ook, denk ik altijd maar.
het zou me dus niet verbazen als jouw bengels versch vaders hebben.. of zelfs moeders..
handicap is dat britjes erg hot zijn op dit moment en waar binnen korte tijd veel geproduceerd moet worden kun je wachten op onregelmatigheden..

als je ze gecastreerd zou krijgen, dan zou dat wel een heel erge vroegcastratie zijn.. want ik neem aan dat ze toen rond 13 weken waren. 6 maanden is wel zo'n beetje de standaard-castratietijd voor katers en dat ligt simpeler dan bij poezen. daar speelt ontwikkeling en gewicht soms ook nog wel een rol.

je kunt achter de gegevens van de andere eigenaar komen buiten de fokker, kwestie van chipregistratienummers.. stuur pb als je verder wilt weten..

maarre, dit is allemaal bij elkaar erg veel gedoe.. en wat schiet je er ten diepste mee op? het gaat niet om gezondheid maar om geslacht en missch ook wel afstamming..
heeft de fokmevrouw de gezondheidscertificaten van de ouders laten zien en hun controles op HCM, PKD en de rest van het rijtje? als je euro 600,- per kitten vraagt, dan moet verder alles volgens het boekje... zou je verwachten..

ik snap niet goed wat je met twee maal verwisseld bedoeld.. als je één katertje uit een nest verwisselt dan wissel je automatisch er nog eentje uit dat nest of is het nog anders?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Zojuist de andere eigenaar gesproken, die is tevens verbijsterd. Hij is gebeld door betrokken fokster dat er iets misgegaan is met het chippen en of hij de papieren wil terugsturen..................
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Adriana »

dat hoeft toch helemaal niet? de eigenaren kunnen onderling de registraties deblokkeren en dan aanpassen, zo gaat het toch ook met het overnemen van een gechipte katzel?
maar ik kan me voorstellen dat dit een turbulent zondagje wordt..
poes alsnog laten verhuizen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Adriana »

even via een omweggetje, dit is de onbedoelde kater-poes combi !
Afbeelding Afbeelding
wat een heerlijke grijze beertjes zijn het toch..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie