Minoes nou gesteriliseerd of niet?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Minoes nou gesteriliseerd of niet?

Bericht door Dinky »

Dat is inderdaad wat ze in het asiel doen om eentje die ze hebben gehad niet opnieuw open te snijden. Aan de ene kant snap ik wel dat een DA niet onnodig wil snijden maarja, na jou avontuur met banjer snap ik ook heel goed dat jij duidelijkheid wilt hebben.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
lidewij020
Panter
Panter

Bericht door lidewij020 »

Minoes zal wel geen chip hebben of wel? Vaak wordt het chippen tijdens de castratie gedaan.
Een echo gaat niet werken. Een lege baarmoeder is heel klein en niet te onderscheiden van de darmen en het weefsel daartussen. Pas als er een vrucht in zit, wordt de baarmoeder zichtbaar.
Ik heb laatst dit artikel gevonden over het vaststellen van ovarieel restsyndroom (dat is als er na castratatie (een deel van) de eierstok(ken) achterblijft. Volgens mij zijn de beschreven methodes ook bruikbaar om te controleren of een kat wel/ niet gecastreerd is. Misschien kun je het doorsturen aan je dierenarts.:
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... uZrs98ouKQ

Enige nadeel is wel dat de kat eerst tekenen van krolsheid moet vertonen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Hahahaha vind dat heel handig bij zwerf en asiel katten maar als het even niet hoeft liever me eigen katten met hele oren ;)

Nee Minoes is niet gechipt was het eerste wat ik heb laten controleren toen ik haar vond. Minoes is een maand of 8 a 9 dus ik denk niet dat ze ooit krols is geweest, dus die test gaat bij haar niet op.

Denk dat ik gewoon moet wachten Mirjam, want de da waar ik het door wil laten doen, die gaat het nu toch nog niet doen haha. Nu gewoon heel voorzichtig zijn en hopen dat ze heel snel de tekenen gaat vertonen dan kan ik meteen een afspraak maken en bij deze da kan je binnen een week terecht voor dit soort ingrepen dus dat is ook wel fijn :) . Ze is sinds 2 a 3 dagen wel enorm speels, springt bovenop Beer zijn rug en maakt gekke bokkesprongen door het huis. Ook was ik gisteren wat was aan het weg vouwen op bed en hing ze continu in de was die ik opvouwde ;) . Zal het alvast een teken zijn dat het binnen kort komt? Had zelf het idee dat ze zich nu pas voor 100% op haar gemak voelt en haar ware aard steeds meer omhoog komt. Hoop het overigens wel want deze malle speelse Minoes is nog leuker dan de Minoes die ze eerst was (en die was al super :) )
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie