De eerste week

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
dikkiedunnie
Kitten

Re: De eerste week

Bericht door dikkiedunnie »

Winnie, de poes, staat op de site. Ze is erg rustig, vind het prima om opgepakt te worden maar wil niet persee te drukte opzoeken. Het spelletje met het laserlampje is echter wel erg interessant (maarja, wie vind dat nou niet interessant he). De kater staat niet op de site omdat hij deze week binnen is gekomen. De kater is een rode. Hij lijkt op qua uiterlijk op Reddy (van de site). het katertje die ik heb gekozen is heel aanhankelijk, geeft graag kopjes en is niet bang! De kater is wel iets ouder denk ik omdat hij al een stukje groter is dan Winnie.

edit:
Ik denk dat ze Stoffer en Blik gaan heten. Dat vind ik zulke leuke namen! Alleen weet ik nog niet wie wie gaat heten! Haha! Of hebben jullie andere leuke ideeën?
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

De Admin. is niet zo blij als iedereen namen gaat spuien, daar is een aparte site voor.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
dikkiedunnie
Kitten

Oh sorry!! Ik zal t niet meer doen!! :esick:
Adriana

Bericht door Adriana »

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... enuit.html

misschien wel handig.. dit is een duidelijke handleiding voor de verzorging van kittens de eerste maanden ...
dikkiedunnie
Kitten

Dankjewel voor de link Adriana!

Ik wil de elektriciteitskabels wegwerken alleen weet ik niet zo goed wat een goede manier is. De enige manier die ik kan bedenken is de kabels afplakken met ducktape aan het laminaat...

Heeft er iemand goede ideeen? (liefst iets wat niet al te duur is)
Maxim
Huiskat
Huiskat

Bericht door Maxim »

Gewoon met kabelgootjes of de kabels achter de plinten wegwerken.
Adriana

Bericht door Adriana »

HEMA (o.a.) heeft kabelbeschermers, die kun je om je kabels heenwinden.
daarnaast kun je je kittens bv kauwstaafjes oid geven om in hun bijtlust te voorzien.
hier had ik het allergrootste formaat tierib (20 cm lang, niet/niet van die kleintjes) zonder kopje, dat is halfzacht plastic waar ze niet zo makkelijk doorheen bijten.
wat hier nog steeds goed werkt is een lange, grove leren veter. sommige schoenmakers hebben ze. berkentakjes doen het ook goed en missch als ze wat 'ouder' zijn een rauw kippenvleugeltje oid.
lidewij020
Panter
Panter

Bericht door lidewij020 »

Die hele dikke snoeren vormen meestal niet zo'n probleem, maar er zijn veel voorbeelden te noemen van katten die het snoer van de kerstverlichting doorkauwen of oplaadsnoertjes van de mobiele telefoons. Ook kunnen ze er tijdens het spelen in verstrikt raken. Ik zou echt zorgen dat ze daar niet bij kunnen. Die kabelbeschermers zijn inderdaad ideaal, je kunt er ook meerdere kabeltjes mee bijelkaar binden. Ducttape kan ook werken.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zou persoonlijk voor kabelbeschermers gaan. Aan ductape kunnen ze ook gaan vreten, is gevaarlijk plastic in maag en darmen.

Er zijn gekken, zoals mijn Bram, die je ook geen kartonnen doos kunt geven die van onderen is vastgeplakt met ductape. Daar gaat hij aan vreten.
Geef je Bram een tijdschrift, en hij vreet de nietjes eraf.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie