Minskin gedrag/gewoontes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Minskin-Miki
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2012 23:36

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Minskin-Miki »

De prijs is 150 euro. (zie ook de advertentie: Klik voor advertentie) En de verkoopster was inderdaad erg ijverig om de kitten snel weg te hebben. Liet blijken dat ze het vreemd vond dat we eerst even wilden komen kijken e.d. Nee jullie hebben me enorm geholpen met alle tips! We gaan op zoek naar een ander. Ik stuur nu direct een mailtje met alle bedenkingen en redenen van ons kant. En inderdaad, 2 kittens leek me ook een beter idee. Ik ga nu gauw op zoek naar andere kitten(s).

Nogmaals HEEL ERG BEDANKT voor jullie hulp! Moet nu eens mijn gebruikersnaam zien te veranderen denk ik.. hmm.. had me al helemaal ingebeeld dat we een zogenoemde 'Minskin' zouden hebben en ik hier vrolijk zou kunnen blijven babbelen erover.. :oops:
Laatst gewijzigd door Minskin-Miki op 06 dec 2012 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!

vader een sphynx/naaktkat en moeder een munchkin (gedrongen kat met verhoudingsgewijs erg korte poten)..
google zelf even op gezondheidsproblemen bij beide rassen. in tegenstelling tot het 'ras' sphynx valt dat bij munchkin geloof ik redelijk mee.. maar bij ook nog een fokkersmix weet je het natuurlijk nooit..

en kijk even bij de topics over solokittens want ik begrjip dat dit kitten ook nog alleen opgroeit en dat geeft kans op gedragsproblemen. veel beter is twee kittenkattenmaatjes..
en met zulke jonge kinderen zou ik sowieso niet voor een kitten gaan.... dan is een rustige jong volwassen asieltijger waarvan het karakter bekend is een betere keuze denk ik (vind ik.. ;-) )
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Dinky »

Heb even voor je gekeken naar de prijzen bij de DA waar ik door het asiel heen werd verwezen: Castratie 54 euro, chippen 36 euro.
Heb ook bij andere DA praktijk gekeken maar daar liggen de prijzen nog hoger.

En wat Anne zegt: zoek eens op het forum naar solokitten. Er is kans dat er dan agressieproblemen ontstaan die kunnen worden voorkomen door twee kittens te nemen. Wanneer je deze uit het asiel haalt zou dat rond de 180 euro uitkomen voor twee (terwijl alleen castratie + chippen ook al op 180 euro uitkomen wat dan bij de prijs inbegrepen zit)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Anne87 »

Ze vindt het raar dat je wilde komen kijken?! Okay, dan zou ik inderdaad meteen de boel afblazen. Het is belangrijk dat je ziet hoe je kitten eruit ziet, hoe zijn gedrag is, of je een klik met hem hebt, noem maar op. Maar ook waar hij vandaan komt en wat hij gewend is. Noem maar op.

Als je hulp nodig hebt met het zoeken van een leuke kitten of een leuk kittenstelletje, dan willen we je daar natuurlijk graag bij helpen. Als eerste tip zou ik zeggen, kijk hier eens: http://ikzoekbaas.nl/
Deze website werkt met allemaal asiels en ik vind het er altijd goed uitzien. Marktplaats zou ik zelf niet heel snel doen, want je weet toch niet zo goed wat voor mensen erachter zitten, maar ja, ieder zijn keuze. ;)
Laatst gewijzigd door Anne87 op 06 dec 2012 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Minskin-Miki
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2012 23:36

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Minskin-Miki »

Bedankt! :) Dank je wel Adriana, we gaan gewoon op zoek naar andere kittens of een jong volwassen.. Helaas niks te vinden in de wijde omtrek (50km Amsterdam) op ikzoekbaas.nl Dus ga hier eens op de website op zoek.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Ikey »

Fijn dat we je hebben kunnen helpen met je twijfels :)

Succes met de zoektocht naar andere kittens :) Inderdaad is twee beter dan een. Niks is verterender dan twee kittens samen te zien opgroeien :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Minskin-Miki
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2012 23:36

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Minskin-Miki »

Dank je Dinky, ons budget ligt rond de 200 euro bij aankoop. Dus dat is inderdaad allemaal wel te doen.

Anne87, ja, ze reageerde met 'oh? eerst kijken? waarom dan?' Ik voelde me er ook ongemakkelijk onder en zei, 'ja nou, we wilden even kijken wat de kitten nog miste en of ze nog wat meekreeg e.d. zodat we dat eerst konden voorbereiden..' maar goed, het lijkt inderdaad wel duidelijk.

Dank je Ikey. :)

Even een mailtje tikken en dan op zoek op deze forum. :)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Ikey »

Tja, dan weet je inderdaad al genoeg. Je moet toch even rustig komen kijken en dan later kunnen beslissen. Niet pas een week later, maar je moet toch even rustig kunnen overleggen met elkaar wat je er van vond, zonder dat de eigenaar in je nek staat te hijgen.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Anne87

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Anne87 »

Wat ontzettend raar... Ik zou het inderdaad niet doen dan nee. Goed dat je je twijfels erover uitspreekt, ook tegen ons.

En heel veel succes met je zoektocht naar nieuwe kittens! Ik weet zeker dat er snel twee mooie diertjes op jullie pad gaan komen.
Misschien kun je ook op de website van asiels in Amsterdam en omgeving zelf kijken? Ik weet niet of ze allemaal op ikzoekbaas.nl staan. Of bel ze gewoon eens op, en kijk wat ze je te vertellen hebben.
Verder werkt een vriendin van mij bij een dierenarts en die vertelde laatst ook dat zij vaak katten krijgen omdat de asiels vol zitten en de katten ergens heen moeten. Zij vangen ze dan op bij de dierenarts en de assistentes thuis (ja, heel betrokken en fantastische dierenarts, gelukkig ook de vaste arts van onze katten). Maar op die manier kun je ook nog kijken of er nog dierenartsen zijn die nog katten hebben zitten die op herplaatsing wachten...

Oh ja, en ook als er nog niet meteen nieuwe kittens op je pad komen, blijf vooral meelezen hier he! En verdiep je alvast in dingen. Wel of niet naar buiten? Zo ja, ga je dan het balkon / de tuin afschermen? Hoe ga je dat doen? Misschien een krabpaal alvast aanschaffen als er een aanbieding voorbij komt in een dierenwinkel? Noem maar op... Je kan er alleen maar van leren als je je nu verder verdiept in katten en kittens. :)
Minskin-Miki
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2012 23:36

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Minskin-Miki »

Yup, we gaan ons tuin binnen de kortste keren totaal afschermen. Ik woon in een drukke woonwijk en een vriendin heeft al 2 katten mogen verliezen aan racende auto's in de buurt. Dat mag ons diertje niet overkomen.. Ik ga even een nieuwe account aanmaken met mijn eigen naam Cici. Dan blijf ik hier inderdaad gewoon rondhangen. :)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Ikey »

Gezellig dat je rond blijft neuzen hier :)

De zoektocht naar een kitten is heel leuk en spannend. Zo hebben wij het in ieder geval ervaren :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Robijn »

Blij dat je het niet gedaan hebt. Lijkt erop of deze mensen alleen maar geld willen verdienen...
En kater zit opgesloten in een kooi? (sproeit waarschijnlijk omdat ie niet gecastreerd is). Da's toch dierenmishandeling.... Wat een verschrikkelijk leven heeft vader-Sphynx zeg... Een spynx is heeel bewegelijk, actief en nieuwsgierig; die kun je echt niet in een kooitje opsluiten (geen enkele kat natuurlijk)... Zeker geen kittens bij zulke mensen kopen..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
CiCi
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2012 11:41

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door CiCi »

Ik gaf de verkoopster een link naar deze topic ter verduidelijking van mijn twijfels. Ze vond het allemaal onzin, ach het zal wel.. :-|

Dank je Robijn. De vader is een Munchkin, die zit opgesloten. Ze zegt dat het een kooi van 3 bij 2 meter is en in gezelschap van andere katers.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door castratenkoor »

Gelukkig dat je ervan afziet bij nader inzien. Kruising van twee rassen, beide met veel gezondheidsproblemen. Zeker geen aanrader voor een beginneling. Je loopt grote kans dat de levensduur kort is en dat je veel medische kosten maakt.

Dat je de kater niet mocht zien doet mij achter mijn oren krabbelen. Of het is geen raskat of de behuizing is te belabberd om te laten kijken.

Ik zou je adviseren uit een kittenopvang twee kittens te halen. Samen opgroeien is veel beter voor kittens.
En als je om wat voor reden dan ook liever 1 kat wilt, dan kun je het beste voor een jong volwassen solopoes gaan. In asiels en opvang weten ze vaak wel welke kat geschikt is om alleen te plaatsen.

Succes met het maken van een keuze!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Robijn »

O, sorry, te snel gelezen Cici..
Tja, een kat hoort niet in een kooi... Geen enkel dier trouwens.
Zou die vrouw zelf graag in een kooi willen leven, 24/7?
Nee toch?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie