Na radioactief jood behandeling gaat het nog niet goed.

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Adriana

Re: Na radioactief jood behandeling gaat het nog niet goed.

Bericht door Adriana »

heel goed plan om een mailtje richting Lingehoeve te sturen! ;-)
heb zelf volgende week ook contact met AH van de Lingehoeve, gisteren bloedonderzoek bij Enzo laten doen en met name t-4..
bedenk dat mensen die bestraling moeten ondergaan of chemo ook last van vermoeidheids klachten en veel andere 'bijwerkingen' (kunnen) hebben en geef je zelf en je tijger een paar weken/maanden om langzaam en rustig te gaan herstellen.
omdat er niks zichtbaar is (geen operatiewond, geen gips en/of verband) zou je kunnen denken dat ie 'zo weer beter is', maar het is een heftige behandeling.
ga maar na: al dat door de ra jodium gedode tumorweefsel moet door het lichaam worden afgebroken en afgevoerd...
geef hem lekker en inderdaad natvoer en missch ook wat rauwe in kleine stukjes gesneden kippevleesjes.. en vaak en veel knuffels!
lastig hè om hem op afstand te moeten houden totdat-ie is uitgestraald...!
SweetDusty
Huiskat
Huiskat

Bericht door SweetDusty »

Heel lastig om hem op afstand te houden, want hij is heel aanhankelijk. Nu nog meer dan voorheen. Ik hou hem niet op afstand meer hoor. Ik ben allang geen 18 meer en ik heb mijn moeder toen ik 11 was ook geknuffeld toen ze dezelfde behandeling had gehad. Toen waren die regels er nog niet. Ik laat hem alleen nog niet op de slaapkamer en na aaien was ik mijn handen. En over een weekje ga ik hem weer flink knuffelen. Ik las dat ook op een amerikaanse site, dat de straling die hij afgeeft zo weinig is en dat vaak vliegen vele malen slechter is.
artemis
Panter
Panter

Bericht door artemis »

In Gent hadden ze gezegd: 2 weken niet op schoot (blijven zitten) en in de slaapkamer. Aaien en zelfs af en toe vastpakken mocht wel maar als je lang samen in de sofa zit (wat hier 's avonds het geval is) best een meter afstand houden. Kinderen en zwangere vrouwen mochten dan weer niet in de buurt komen. De straling wordt elke dag minder en minder...
De eerste dagen was ik toch wat voorzichtig omdat ik al heel veel radiografieën achter de rug heb, maar de tweede week 'vergat' ik meer en meer om op te letten ;-)

Kattenbak leegmaken moest met handschoenen aan en de kattenbakvulling van de eerste 2 weken 3 maanden laten staan. Doet me eraan denken dat die troep over 2 weken eindelijk de deur uit mag.

Ja het was even lastig die periode, maar achteraf beschouwd wel snel voorbij.
Pappie is een bedslaper die mij altijd mee naar boven volgt als ik ga slapen maar de slaapkamerdeur bleef toen 2 weken dicht wat ik heel erg vond. Maar dan weer feest als het voorbij is, toen heb ik hem in mijn armen mee naar boven genomen ;-)

Hopelijk kunnen de dokters van Lingehoeve je wat geruststellen!
SweetDusty
Huiskat
Huiskat

Inderdaad kattenbak doen met handschoenen 2 weken en dat weer 4 weken bewaren geloof ik. Gelukkig is het niet hoog zomer en kunnen we het op zolder kwijt. Daar komen we bijna niet. Het valt allemaal reuze mee. Het ergste vond ik hem daar achterlaten. Teigetje was vanochtend behoorlijk aan het hoesten. Dat heb ik ook maar even in de mail gezet. Ik hoop dat ik mail terug krijg, want op de vorige mail kreeg ik geen antwoord. Ze hebben het erg druk.
artemis
Panter
Panter

Bericht door artemis »

Ik moest de kattenbakinhoud 3 maanden bewaren...met klontervormend is dat niet zo een groot volume.

Hem daar achterlaten was inderdaad het allermoeilijkste, daar kwamen traantjes bij. Gelukkig had ik meteen het gevoel dat Pappie er in goede handen was, hij werd er echt verwacht. 's Avonds na de behandeling kreeg ik een geruststellend mailtje dat alles goed was gegaan. De dag nadien een telefoontje en de donderdag nog een. Geen vraag was hen teveel, ook feedback nadien van het thuisfront willen ze horen. Ik wou dat een mensenkliniek ook zo werkte.

Kan je eventueel niet bellen? Lijkt me dat je toch dringend een antwoord wil.
Ik weet dat die mensen het razend druk hebben en ik vind mail een prima middel om vragen te stellen en antwoorden te krijgen, maar een mailtje beantwoorden wordt al eens vergeten of over het hoofd gezien wat menselijk is.
Ik zou die mail sturen en toch bellen ;-) zo kan je naar je mail verwijzen en eea wat meer beklemtonen, dan kunnen ze nog het antwoord sturen zodra het hen past.
Enfin, ik weet natuurlijk niet hoe aanspreekbaar ze daar zijn...
SweetDusty
Huiskat
Huiskat

Ik wacht het even af tot maandag. Anders ga ik ze inderdaad even bellen. Ik heb al een keer op zondagavond een mailtje terug ontvangen, dus wie weet :)
SweetDusty
Huiskat
Huiskat

Een update. Teigetje is inmiddels 4,9 kg en was vrijdag 26 oktober 4,3 kg. Z'n vacht staat nog open en hij heeft nog wat last van trillingen, maar dat hij aankomt is een goed teken toch? Nog maar 600 gram en dan zit hij op z'n normale gewicht. Hadden jullie ook dat jullie kat soms even actief was? Of echt alleen maar rustig en veel slapen, want bij Teigetje is dat heel wisselend. Dan is hij druk en dan weer verschrikkelijk sloom. Soms ligt hij in z'n favoriete positie op z'n rug, maar vaak ook ineen gedoken. Dan voelt hij zich duidelijk niet lekker.
Adriana

Bericht door Adriana »

het is een goed teken dat hij aankomt, zijn verbranding wordt nu niet meer aangejaagd door die overmaat aan schildklierhormoon.
hihi, kijk maar uit dat ie niet te dik wordt!
ik weet het niet meer van Enzo, ik had toen twee zwaar zieke katzels en dat was niet een leuke periode..
SweetDusty
Huiskat
Huiskat

Als hij in dit tempo blijft aankomen, dan is hij over 2 weken te dik. Hij eet ook weer goed z'n brokjes vandaag. Ik ben zo opgelucht dat hij aangekomen is. Mijn weegschaal is niet heel nauwkeurig. En de keukenweegschaal gaat echt niet lukken.
SweetDusty
Huiskat
Huiskat

Vanochtend een mailtje ontvangen van AH van de Lingehoeve. Bij 20% van de katten zijn de waarden bij de eerste meting nog steeds te hoog. Ik moet z'n gewicht in de gaten houden. Vandaag is vertoond Teigetje weer duidelijk schildklier gedrag. Druk, veel drinken en z'n hartslag weer duidelijk verhoogd. Gisteren heeft ie veel gegeten. Het blijft moeilijk die onderzekerheid :(
Adriana

Bericht door Adriana »

rustig door blijven ademen. heb het even voor je nagekeken, Enzo is drie dagen redelik beroerd geweest en knapte de twee weken erna iedere dag een beetje verder op.
kan me voorstellen dat je hem wel beter wilt kijken, maar dat soort processen heeft echt rustig zijn tijd nodig. en sommige dingen zijn niet te voorspellen, wat bij veel dieren goed uitpakt hoeft nog niet bij alle dieren zo te gaan. gelukkig heb je wel reactie van AHen meer dan lekker knuffelen kun je niet doen! wees blij dat het achter de rug is en verder kan niemand voorspellen hoe snel/hoe lang/hoe afdoende..
SweetDusty
Huiskat
Huiskat

Ik weet het. Geduld. Ik wacht het allemaal rustig af. En knuffelen doe ik zeker! :) Ik ben wel heel erg opgelucht dat hij weer lekker eet. Dat was de afgelopen maand niet het geval.
SweetDusty
Huiskat
Huiskat

Update: Met Teigetje gaat het goed! Sinds woensdag is hij rustig en slaapt hij veel. Hij eet goed en zit weer goed in zijn vacht. Gisteravond heb ik hem gewogen en hij is aangekomen. Hij weegt nu 5,1. 4 dagen geleden was hij 4,9. Ik ben superblij
Adriana

Bericht door Adriana »

kan me goed voorstellen dat je blij bent.
aankomen is een goed teken dat het wel goed zit.. het alleen nog wat tijd nodig.. joepie!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het de goede kant op gaat! ga zo door Teigetje!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie