Plaats kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Plaats kattenbak

Bericht door eveline1982 »

Ik gebruik hier houtkorrels van het merk Linda's houtkorrels (ofzo) bij de ranzijn hier vaan actie 3 zakken van 25 liter voor 18 euro! Sinds ik houtkorrels gebruik ruik ik de kattenbakken niet meer. Ga nooit meer over op grit :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Anne87 »

Ik gebruik nu sinds ongeveer 1.5 maanden Classy Cat, en hier geen niesende katten, gelukkig. Op alletwee de bakken zit een kap, en de katten graven er gerust in, en gaan na het uitscheppen zelfs in de bak liggen. Maar niezen heb ik er nog nooit gehoord. Gelukkig maar, want ik ben erg enthousiast over het grit, ik ruik de bakken nooit meer, en het is zo heerlijk met uitscheppen.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Ikey »

Wij gebruiken kitty friend, ook van Ranzijn en voordelig: 3 zakken van 20l voor 18,50 ofzo. Ik ben er redelijk tevreden over, het is gewoon kattenbakgrit, zonder geurtjes of klontvorming. Ik gebruik er wel veel van, doe drie keer met 1 zak. Ik vul de bak ook flink met grit, zodat er nog genoeg grit in zit aan het eind van de week.

Wij hebben grit en geen houtkorrels, omdat ik op meerdere plekken had gelezen dat dat beter is omdat het beter aansluit bij de natuurlijke wensen van de kat om zijn behoeften te doen. Mijn moeder gebruikt houtkorrels in het konijnenhok en dat stuift net zo als ons grit. Skippy niest ook zo af en toe over de dag verspreid. Wellicht dat dat ook door het grit komt.

Wij hebben, tegen alle adviezen hier, maar 1 bak. Ik weet het, het zouden er meer moeten zijn Die staat in de kattenkamer. Vriendinnen van mij hebben ook maar 1 bak en dat gaat al jaren prima, vandaar dat we voorlopig ook bij 1 blijven.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Dinky »

Aantal kattenbakken wordt ook pas een issue wanneer er problemen ontstaan zoals wildplassen/poepen ;) Heb er hier dus ook "maar" één staan voor één poes.
Qua vulling de laatste keer Tigerino (geurloos) gekocht bij de zooplus omdat hij dan aan huis wordt bezorgd. Qua structuur hetzelfde als canadian fine van versele-laga en ook uit Canada maar heb het idee dat Dinky nu veel meer grit uit de bak graaft sinds de Tigerino dus volgende keer maar weer gewoon zak van 15 kg achterop de fiets ;) Betaal dan 14 euro voor 15 kilo en doe daar zo'n 2 maand mee volgens mij (misschien zelfs nog wel langer :P) dus zeer zuinig in gebruik :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Anne87 »

Ik heb twee bakken staan voor twee katten, en bij ons zijn er ook geen problemen. Er wordt keurig in beide kattenbakken gepoept en geplast door beide katten, dus ik laat het ook lekker zo. Laat wel beide bakken staan, want om de één of andere reden, als eentje op de ene bak zit, wil de ander per direct ook plassen/poepen, maar dan wel op de andere bak. ;)
Renatevanderveer

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Renatevanderveer »

Hier hebben we er ook twee.
In de ene word geplast, in de andere word gepoept, geen probleem ermee gehad.
We hebben Brianco, die roze zak, van 12 kg voor €8,-
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plaats kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Hier 10 bakken op 8 katten. Maar ze gebruiken vrijwel alleen 2, van die grote opbergbakken van bijna een meter en 30 cm hoog. De echte gewone kattenbakken kijk ik zo eens in de maand eens na. Zit zelden wat in.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Ilovesiamesecats »

Hier staat beneden 1 grote bak voor overdag, een kleine bak op de badkamer voor s nachts maar overdag kunnen ze er wel bij. En op de badkamer staat ook 1 reservebak met silicaatkorrels maar die heeft duidelijk niet de voorkeur. Daardoor is er laatst een ongelukje gebeurt, blijkbaar zat er al 1 op de bak en moest er nog een... Tja als ze dan niet aan de reservebak denken... :roll: Er lag in het kastje een hele plas.... :eshifty:
Maar het valt me op hoe goed twee katers en een poes het samen op de bakken doen, super!! :edance:

Ik geruik Belmondo fresh, van de Jumper. Daar ben ik best redelijk tevreden over, kost €9 voor 20L. Wel zoek ik voor die prijs nog een minder stoffende variant...

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Plaats kattenbak

Bericht door BloemTetsu »

Hier 4 bakken op 3 katten. 1 beneden en boven per kamer 1.
Afgelopen weken zitten ze opeens met zijn allen in de beneden bak. :roll:
Dit is de oude bak van Kathy* en Ducky* en onthoofde, welke we ivm de komst van Elfie van zolder hebben gehaald.
Boven hebben we nog een kittenbakje en hier piest Tetsu (als grootste) weleens in.
De derde bak (oorspronkelijk van Bloem) heeft een bovenkant met klep. De klep hadden we opengezet voor Tetsu. Hij begroef niks.
De vierde bak is een hoekbak met bovenkant.

Ik ben een experiment gestart: Bak 4 is onthoofd. De klep van bak 3 is dicht. Kijken wat hun voorkeur heeft. Het is dat ik de klep van bak 1 kwijt ben, anders zou ik deze toevoegen voor het experiment.
Nu al wordt bak 4 wel gebruikt.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Renatevanderveer

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Renatevanderveer »

Waarom gebruiken jullie kattenbakken zonder klep? Krijg je dan niet sneller last van geurtje enzo?
Wij hebben twee met klep..

Nooit het idee gehad dat ze het niet prettig zouden vinden.
Anne87

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Anne87 »

Ik heb met Flo altijd een bak met klep gebruikt. Toen Noodle erbij kwam, kochten we een XL kattenbak omdat hij zo groot gaat worden. Die klep was wat zwaarder, dus die hebben we tijdelijk zonder klep gebruikt, omdat we merkten dat hij niet de kracht had die klep open te duwen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Dinky »

Hier hebben we een bak met klep maar de klep staat altijd omhoog :lol:
Bij aanschaf was ik inderdaad ook bang voor geurtjes maar ruik de kattenbak niet ondanks dat het klepje dus omhoog staat. Gedeelte van de bovenkant kan ook weg geslagen worden om hem makkelijk schoon te maken :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Renatevanderveer

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Renatevanderveer »

Zit ik een heel verhaal te vertellen, hoopt mijn laptop ermee op.. Grr..

Maar goed, waarom hebben jullie dan het klepje openstaan? Kan Dinky er zelf niet door?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Ms Maaike »

Mickey vond de klep maar niks, dus die heb ik eruit gehaald (en ook meteen vernield per ongeluk, haha). Nauwelijks last van geurtjes wegens de fijne korrels die ik gebruik (en een goed geventileerde ruimte scheelt ook). :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Dinky »

Nou onze vorige poes loulou leek het principe van het deurtje niet helemaal te snappen. Toen bij Dinky ook maar het deurtje zo open gelaten ;) Geen idee dus of ze het wel of niet snapt ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie