Kat poept niet meer in de bak
Re: Kat poept niet meer in de bak
nog een andere vraag: is het mogelijk dat 11 jaar oude binnenhuis levende katten naar een buitenren kunnen verhuizen en daar ook in de winter kunnen verblijven? ik weet zeker dat mijn andere kat graag een buiten kat wil zijn, maar ik zeg buitenren, omdat de 'patient' veel te bang is voor buiten, dus die zal - denk ik - voornamelijk in de ren blijven zitten. binnen bij mijn ouders is geen optie.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Bedoel je dat de kat dan in die ren moet wonen en niet meer binnen mag? Als de kat buiten bang is zal de kat in de ren ook bang zijn. Ik vind het een zielig plan.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
de kat is binnen ook bang, dus dat maakt geen verschil. ik denk dat ze in de ren nog meer leefplezier zal hebben dan bij mij binnen... en wie weet durft ze ook af en toe buiten de ren.... mijn ouders hebben een heel groot weiland.
het zou me niks verbazen als verandering van situatie en omgeving ervoor zorgt dat jouw lieve rus niet meer buiten de bak poept. en dat is op een of andere manier herplaatsen of andere omgeving die hem niet meer zo veel stress bezorgt.
Ik heb een kat die door onzekerheid naast de bak ging plassen. Ook van alles geprobeert en als laatste een gedragstherapeut en dat was de oplossing. Ze adviseerde me om een "benchtherapie" toe te passen. Kat in de bench, eerst een week of 2 en daarna beginnen met loslaten onder toezicht. Ik liet haar los als ze geplast had en bouwde dat op tot dat de bench continu open bleef staan. Het duurt even, maar wel met resultaat. In de bench stond een doosje waar ze in kon liggen, eten, drinken en een kattenbakje. Ze vond het prima om er in te blijven zitten en het was echt haar plekje geworden.
Een bench is opzich voor een prikkie op marktplaats te koop.
Een bench is opzich voor een prikkie op marktplaats te koop.
zo een bench lijkt mij zielig.... maar misschien wel een goede oplossing inderdaad.
maar is dit realistisch: te verwachten dat de kat in de ochtend of in de avond gaat poepen, in die paar uurtjes, dat ik thuis ben? (voor het slapen)
heb jij trouwens meer katten? is dat dan niet raar?
ben heel benieuwd naar je antwoorden!
maar is dit realistisch: te verwachten dat de kat in de ochtend of in de avond gaat poepen, in die paar uurtjes, dat ik thuis ben? (voor het slapen)
heb jij trouwens meer katten? is dat dan niet raar?
ben heel benieuwd naar je antwoorden!
hoe groot zou zo'n bench dan eigenlijk moeten zijn?
ik ben vandaar naar de dierenarts geweest, de kat heeft last van FORL en er moeten waarschijnlijk een aantal tanden eruit. hartruis is nu ook definitiev hoorbaar.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik blijf het zielig vinden een kat in een buitenren te laten leven.
- Chiquita98
- Tijger
Nee toch... een kat in de kattenren doen en dan niet naar binnen kunnen?? Ik hoop toch echt niet dat je dat bedoelt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
@castratenkoor: ja, dat zei je al
@chiquita98: dat bedoel ik wel.. maar dat is meer hardop denken, hij is overal bang...
en ik heb eigenlijk geen idee wat de beste oplossing is. de kat is alleen niet bang als ik alleen thuis ben, als mijn vriend er is, verstopt hij zich de hele tijd. lijkt me op ten duur niet leuk voor de kat. misschien kan hij wel wennen aan het buitenleven.
suggesties zijn zeer welkom!
@chiquita98: dat bedoel ik wel.. maar dat is meer hardop denken, hij is overal bang...
en ik heb eigenlijk geen idee wat de beste oplossing is. de kat is alleen niet bang als ik alleen thuis ben, als mijn vriend er is, verstopt hij zich de hele tijd. lijkt me op ten duur niet leuk voor de kat. misschien kan hij wel wennen aan het buitenleven.
- Chiquita98
- Tijger
Waarom moet de kat zich aanpassen?? Dus hij kan dan wel aan het buiten zijn wennen? Sorry in mijn ogen is dat dus de kat letterlijk de deur uit zetten. Is er geen mogelijkheid dat de kat kan wennen aan je vriend?
Een kat mag je nooit naar buiten doen zonder dat ie zelf de keuze heeft als hij naar binnen wil. De buitenren is een goed idee, mits de kat via een kattenluikje naar binnen kan. Dat zou mijn suggestie zijn. De andere is zorgen dat de kat een ander thuis krijgt waar hij mag zijn zoals ie is.
Een kat mag je nooit naar buiten doen zonder dat ie zelf de keuze heeft als hij naar binnen wil. De buitenren is een goed idee, mits de kat via een kattenluikje naar binnen kan. Dat zou mijn suggestie zijn. De andere is zorgen dat de kat een ander thuis krijgt waar hij mag zijn zoals ie is.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Dat ik dat al zei klopt, ik kan het niet vaak genoeg herhalen. De kat naar buiten verbannen vind ik niet diervriendelijk. Laat je vriend maar in de schuur wonen hahaha nee dat is flauw.sunshine2 schreef:@castratenkoor: ja, dat zei je al
Je kat hoeft geen dikke vrienden te worden met je vriend, dat zijn ze hier ook lang niet allemaal met mijn partner. Zal heus niet alleen aan de kat liggen, je vriend kan zich misschien wat meer verdiepen in de kat.
De kat in een buitenkooi vind ik de weg van de minste weerstand en riekt naar gemakzucht.
Ik sluit me verder aan bij Thea, als jullie er geen tijd en energie in willen steken de kat zich thuis te laten voelen kun je hem beter herplaatsen.
Een kat voelt het echt wel of er wel of niet van hem gehouden wordt.
de kat houdt gewoon niet van vreemden, mijn vorige vriend kwam jaren over de vloer en ze werden geen vrienden. en de mannen deden/doen echt hun best. mijn vriendje is dol op katten en vindt het doodzielig dat die kat alleen maar onder de deken leeft. maar dit was het probleem ook niet, of niet het grootste probleem.
dat is in huis poepen en deze situation wordt meer en meer ondragelijk, dus daar zoek ik een oplossing voor.
herplaatsen.. sja. 1) verschrikkelijk idee en 2) wie wil een kat die nierpatient is, misschien buiten de bak poept, FORL heeft, een hartruis en een bultje bij haar oksel?
misschien ben ik pessimistisch, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zo n kat een nieuw thuis wil geven
in de meest ideale situatie kopen wij een huis met tuin, waar hij binnen en buiten mag komen, zoals die wil; maar dat heeft nog een beetje tijd nodig.
dat is in huis poepen en deze situation wordt meer en meer ondragelijk, dus daar zoek ik een oplossing voor.
herplaatsen.. sja. 1) verschrikkelijk idee en 2) wie wil een kat die nierpatient is, misschien buiten de bak poept, FORL heeft, een hartruis en een bultje bij haar oksel?
misschien ben ik pessimistisch, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zo n kat een nieuw thuis wil geven
in de meest ideale situatie kopen wij een huis met tuin, waar hij binnen en buiten mag komen, zoals die wil; maar dat heeft nog een beetje tijd nodig.
- Chiquita98
- Tijger
En met al die klachten die de kat heeft verban jij hem naar buiten?? Of begrijp ik het nu niet goed??? Ik snap nog steeds niet de reden waarom de kat naar buiten moet. Dat is mij echt nog steeds niet duidelijk. Ik zou hem liever een ruimte bieden waar ie ook warme plekjes e.d. heeft en waar ie geen last heeft van vreemde mensen.
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier