Aloe Vera

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Aloe Vera

Bericht door mittenslief »

een echte definitieve bloedtest is er niet, ze kunnen dus ook nooit met zekerheid zeggen of een kat FIP heeft, daardoor is het ook zo moeilijk om beslissingen te nemen. sommige zeggen gelijk inslapen, maar dat zou ik zelf nooit doen, pas toen simba geeldraadtrekkend vocht had met de punctie, ja dan is het zo klaar als een klontje. maar als jouw katje het nog steeds goed doet, is het zeker aan te bevelen om verder te kijken. alles wat ik doorgespit heb over FIP en wat ik zeker weet dat natte FIP vrij snel verwoestend is zeg maar. en met droge FIP kunnen ze nog wel een tijdje mee, mits ze er niets anders bijkrijgen. vraag bij de dierenarts even de volledige bloedwaardes op en vraag ook gelijk of ze metacam heeft gehad. en heeft ze misschien ook koorts gehad met/voor de epileptische aanval. ik neem aan dat hij de nieren op de echo heeft bekeken., bij droge FIP krijg je allemaal ontstekingshaarden in het lichaam dat steeds verder uitbreid. ik heb nog even gekeken op internet wat de waarde 4-8 kan zijn en dat is waarschijnlijk de GAMMA en dat is van chronische ontsteking. heeft ze geen antibiotica gehad?
met operatie of nu? ik roep misschien heel veel maar probeer zoveel mogelijk met je mee te denken
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

Jaaa ga ik sowieso doen!
Ik heb ook even een kijkje genomen op de site. niet dat ik het allemaal snap. (al die moeilijke termen) :-P

en als ik t goed begrijp moet ze (voor een meest betrouwbare diagnose)
hierop getest zijn bij het bloedprikken?

Samenvatting
Een kat met droge FIP zou een hoge FCoV antistoftiter moeten hebben, hyperglobulinemie vertonen en een verlaagd albumine/globuline ratio moeten hebben. De kat zou een hoge AGP, lymfopenia, een hematocriet van minder dan 30%, die niet-regeneratief is en mogelijk een neutrofiel, moeten hebben.
Klinisch gezien zou de kat gewicht hebben moeten verloren en zal hij/zij gewoonlijk oogsymptomen hebben zoals iritis, manchetvorming rondom een retinaal bloedvat, hoornvliesprecipitatis, aquosus of vitreuse ring



Samenvatting
Een kat met natte FIP zou daarom seropositief moeten zijn voor FCoV, de totale hoeveelheid proteïne van de effusie moet hoger zijn dan 35g/l en de verhouding albumine:globuline moet lager zijn dan 0,4 (of op zijn minst lager dan 0,8), de AGP moet hoog zijn (hoger dan 1500 microgram/ml en de cytologie moet weinig tot kern gevormde cellen laten zien, waarvan het merendeel neutrofielen en macrofagen zijn


metacam heeft ze na dr operatie mee gekregen, 3ml
is er een reden waarvoor je daarnaar vraagt? zou ze daar ook iets van kunnen krijgen of iets dan? want dit is een pijnstiller als ik t goed heb.
ze heeft ook amo 50mg(?) 14stks mee gekregen
dit zal de antib. zijn?

koorts heeft ze nooit gehad elke keer dat t gemeten is bij de DA
en of hij de nieren heeft gecheckt? ik heb geen idee maar neem aan dat als je een echo maakt toch wel overal naar kijkt?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Aloe Vera

Bericht door Dinky »

Er zijn hier op het forum in elk geval verschillende die een nierpatient kregen omdat de metacam de nieren aantast ;) Het is inderdaad een pijnstiller.
(zoekfunctie: metacam/novacam en je zult er veel over vinden)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Aloe Vera

Bericht door mittenslief »

mijn andere kat ollie is zelfs overleden na veelvuldig gebruik van metacam, maar DA geven dat zo snel mee. hoe ben je eigenlijk erachter gekomen dat ze tumoren had? was ze toen al veranderd? als je het topic pluisje hoge nierwaardes lees kom je heel veel tegen van metacam. hoe is het trouwens met haar??
hopelijk goed, heb je verder nog afspraken met de DA
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Aloe Vera

Bericht door patiani-guusje »

Volgens mij alleen door het draadtrekkende vocht bij de natte vorm en door autopsie na het overlijden van de kat.. Als deze info nog steeds klopt, heb het een poosje geleden ergens gelezen.. Wel heel erg voor jou en jouw kat.. Hoop dat het geen fip is, lees je even in op internet of hier o het forum, rechtsboven zit een zoekfunctie. Heel veel sterkte!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

heel lang metacam heeft ze niet gehad, hooguit misschien een week

ik ben er achter gekomen omdat ze als ze bij me ligt op dr zij of op dr rug ligt, en dan aai ik dr op dr buikje enz. en ik voelde een klein bultje bij dr tepeltje. dat vertrouwde ik dus niet vandaar dat ik naar de DA ben gegaan daarmee.
Ik heb t idee dat ze pas na de operatie wat 'luier' is geworden en wat meer slaapt

Het gaat naar mijn gevoel gewoon goed met haar, dr vacht glimt mooi, ze loopt goed. dr ogen zijn helder. (ze is nooit heel speels geweest maar als je met een touwtje naar der gooit wilt ze die altijd pakken) ze is geinteresseerd in dingen. drinkt wel veel en plast wel veel maar volgens mij heeft ze dat over t algemeen meestal wel gedaan.
brokjes eten doet ze dan niet veel, maar nat voer wilt ze wel graag (als mevrouw het lekker vindt :p)
het idee van ziek zijn heb ik niet bij dr, dus daarom is het moeiljik te geloven/accepteren
verdere afspraken heb ik (nog) niet bij de da.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Aloe Vera

Bericht door mittenslief »

voor alsnog geloof ik zeker niet dat ze natte FIP zal hebben dan zal ze echt wel zieker zijn, maar ja ik ben natuurlijk geen DA. droge FIP zal natuurlijk kunnen maar daarvan had ze dus alleen het symptoom van die aanval en een beetje wankel. zo te horen geen bloedarmoede of geelzucht, en een vervorming in haar ogen. kijk ik kan je natuurlijk niet blij maken want het kan toch altijd wel zo zijn, maar ze kan natuurlijk ook ziek zijn geworden na de operatie en een ontsteking ergens hebben.
als ze zich toch lekker voelt moet je haar maar lekker verwennen, heb je nog afgesproken om de prednisol af te bouwen? want ja daar zitten ook weer nadelen aan als je dat lang gebruik.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

ja ik heb dus ook gewoon zo mijn twijfels. tuurlijk ze kan het altijd hebben en inderdaad de enige aanwijzing zijn die aanval.evenwicht (wat nu weer goed is??) en dan vermagering
Ik zat te denken om nog een x bloed te laten prikken en op aantal dingen laten testen waardoor je kan uitsluiten of meer aan kan nemen dat het fip is ja of nee.
en van afbouwen is nog geen sprake geweest. omdat de da natuurlijk op fip is gekomen (dus dan predisol geven tot wanneer het kan)
het probleem is alleen beetje dat het geld er niet naar is. en als ik weer zou gaan met dr dan komt bijna weer tegen de 150/200 aan
alles bij elkaar heeft al heel erg veel gekost. en ik ben zelf ook 3 maanden ziek geweest waardoor ik dus ook geen geld heb verdiend.
Ik heb echt alles voor dr over
en ja het is het één of het ander, maarjaa het is allemaal makkelijk gezegd :p haha
Ik ga het nog maar is even op een rijtje allemaal zetten. en met me moeder overleggen
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Aloe Vera

Bericht door mittenslief »

ik zou het gewoon even zo laten kijk het eens een week of 2/3 aan elke keer naar de DA geeft ook veel stress en uit het bloed komt toch geen zekerheid. verwen ze lekker en laat haar even helemaal tot rust komen, en natuurlijk als het slechter gaat wel naar de DA. dat zou ik doen hoor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Aloe Vera

Bericht door mittenslief »

ik zou het gewoon even zo laten kijk het eens een week of 2/3 aan elke keer naar de DA geeft ook veel stress en uit het bloed komt toch geen zekerheid. verwen ze lekker en laat haar even helemaal tot rust komen, en natuurlijk als het slechter gaat wel naar de DA. dat zou ik doen hoor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

jaa ze houdt er al niet van om naar de DA te gaan ,zo'n vreselijk reismandje, laatste keer had ze ook behoorlijke hartslag en hebben we uiteindelijk 2uur daar gezeten wat ook niet helemaal lekker voor dr is.
en ze is al wat bangïg aangelegt ,mn moeder had ook al gezegd wacht nou maar even af.
maarja het blijft toch je (bijna kind:p) en zorgen maken doe ik me elke dag.
ik wacht denk ik sowieso het weekend nog even af. en dan kan ik altijd nog maandag eventueel gaan of wat dan ook.
in ieder geval heeeeeel erg bedankt voor al je hulp en info :) echt heel fijn!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Aloe Vera

Bericht door mittenslief »

geen dank hoor, wij hier op het forum willen elkaar allemaal helpen, probeer je niet teveel zorgen te maken
een kat voelt ook haarfijn aan hoe jij je voelt, laat haar lekker dr gang gaan, en hou haar gewoon in de gaten
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

Gelukkig maar :) zo heeft iedereen wat aan elkaar!
jaa ze mag lekker dr gang gaan van me, maar t liefst ligt ze op mn bed, hihi
en als ik eventjes weg ben of moet werken houdt er altijd iemand een oogje in t zeil :D
dus daar ben ik ook wel blij om,anders maak ga ik toch weer denken of alles goed gaat

Thnxx ,fijne avond! :grin:
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

Hoi! ik had nog even een vraagje, ik denk plaats het maar hier
Die prednoral tabletjes die mn kat krijgt zijn 5mg..
Ik heb het idee dat dat best zwaar is? is dat een verkeerde gedachte of maakt dat niet heel veel uit?
en hoelang mag je het uiterlijk gebruiken? is daar nog een richtlijn of iets voor?

ik twijfel eigenlijk ook heel erg of ze wel fip heeft,dinsdag gaan we even naar de da om verhaal te halen en te bespreken hoe of wat en misschien gaan we wel naar een andere da.

hoop dat jullie me nog even kunnen helpen :)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Aloe Vera

Bericht door pinguin »

Misschien deze vraag bij het onderdeel Ziektes en medisch overig plaatsen? Denk dat daar meer forumers komen die je daar bij kunnen helpen? http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=27
Ik kan je niet met je vraag helpen wil je alleen heel veel sterkte wensen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie