Oorontsteking?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oorontsteking?

Bericht door castratenkoor »

Beterschap! Kan combi zijn van stress en virusje.
Ik heb een keer het hele koor ziek gehad na de dood van Guus - zal wel in de naam zitten.

Hoop dat ze snel weer 100% is en dat de rest niet ook ziek wordt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Oorontsteking?

Bericht door patiani-guusje »

Dankje Dinie! Het gaat wel veel beter met Guus, ze loopt sinds gister weer rond en speelt ook weer. Ze heeft vanmorgen zelf wat gegeten, maar sinds ze nierdieet krijgt is eten sowieso bagger dus slechte graadmeter. Ik heb zitten denken, ik geef haar vaak spuitjes water en daarna schudt ze altijd met haar kop als ik haar weer neerzet, is bijna een tic. Zou er daardoor iets met het oor gebeurt kunnen zijn?
Het gekke is dat het geen pijn lijkt te doen je mag er gewoon aankomen. Zie ook zelf echt helemaal niets ook geen vocht meer uit het oor. Zo vreemd dit.. Mis. een klap op het oor van een ander toen ik aan het werk was, blijf erover piekeren. Hopelijk trekt het weer weg..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oorontsteking?

Bericht door castratenkoor »

Ik denk eerder aan een combinatie van factoren dan dat er echt iets met dat oor is.
Je krijgt niet altijd antwoord op wat er met je katten mis is.
Ik zat na de dood van Guus ook met mijn handen in het haar.
Vooral Bob en Timo waren erg ziek. Bob was niet te beenaderen voor me.
Guus was in zijn laatste maand meermalen naar de dierenarts geweest, dus kan daar "iets" opgepikt hebben. dat in combi met de stress van het overleiden van DE grote leider van de groep.

In het leven van jouw Guusje is weer heel wat veranderd en daardoor kan haar weerstand even wat minder zijn.
Probeer je minder schuldig te voelen, zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Zoek de fout niet bij jezelf.
Dat water geven is alleen maar goed.
Dat uitschudden na contact met nattigheid - kan me niet voorstellen dat ze daar oorschade aan overhoudt.

Fijn dat ze aan het opknappen is - ga zo door Guusje!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Oorontsteking?

Bericht door patiani-guusje »

Voel me nu wel best schuldig, was het toch teveel en te snel de introducties.. Daarom wilde ik geen gastgezin worden voor opvang/tijdelijke katten, heb ik ook overwogen, maar niet gedaan omdat ik wel een stabiel groep wil en niet steeds blootstellen aan virusjes, dus gekozen voor permanente bewoners hier.. Nu heb ik zelf niet de indruk dat Tica en Nina ook maar voor de minste stres hebben gezorgd, maar ja katten kunnen ook goed dingen verbergen.. Bij Sarah was er duidelijk wel stres maar alweer 6 maanden terug.
Heb wel een kattenreismand via MP gekocht, mis. hing daar nog een virusje aan...? Zo blijf je piekeren, en soms kom je er gewoon niet achter. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Oorontsteking?

Bericht door Konijntje »

Hoi Patiani-Guusje,

Misschien hoor ik weet het ook niet maar dit is mijn verhaal.
Beer en Tom gingen van de week ook krabbelen aan oortje, erin en bij het bekje Beer schudt meer met zijn kopje. Beer was veel bij DA geweest dus ik dacht iets opgelopen.
Dus ik dacht nou oormijt Tom moest toch naar DA dus even kijken nou alles keurig uhh. Ik weet dat Tom soms uit irritatie doet als hij niet snel genoeg zijn eten krijgt maar omdat Beer het ook deed vandaar ik dacht oormijt.

Dus ik was bij de oogarts voor Beer vertelde over het oortje ze had helaas geen apparatuur om te kijken.
Ze vertelde dat ook een allergie van voedsel kan zijn ze krabbelen dan rond die stukken bij het oor en bekje etc. en kunnen oorontsteking gaan veroorzeken.
Ik moest toch overschakelen naar een andere nierdiet en zie dat het een heel stuk minder is.
Ik hou het in de gaten om toch even een checkje te doen.
Kijk maar en heel veel sterkte voor je pluizenbol!!!!
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Oorontsteking?

Bericht door patiani-guusje »

Konijntje dat klinkt zo gek nog niet en heeftr me aan het denken gezet: Ik geef Guusje nl "dwangvoer" wat wil zeggen ik neem haar op schoot en geef haar steeds wat natvoer in bekje, ze eet slecht omdat ze nierdieet niet blieft. Er komt wel steeds wat voer op dezelfde plek terecht, op haar wang. Ik maak dit meteen schoon, maar helemaal tot op de huid lukt wslk niet. Dus mis. veroorzaakt dat inderdaad de irritatie en het gekrab en heeft het niets met haar oor te maken! Dankje voor het meedenken, ik ga proberen zo min mogelijk op haar wang te knoeien en kijken of het dan minder wordt.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Oorontsteking?

Bericht door Konijntje »

Maar ook het eten wat hij op eet of hij daar goed tegen kan. De oog DA zei dat ze rond het kopje gaan jeuken en in het oortjes.
Anders moet je Google misschien hebben meer mensen toevallig ook mee gemaakt
Het kan ook een tic zijn dat doet Tommie als hij zijn eten niet op tijd krijgt maar die ging niet schudden met zijn oortje dat deed Beer wel.
Ik heb hem vandaag maar 1 keer gezien dat hij krabbelende aan zijn oortje hij heeft sinds paar dagen ander voer.
Wie weet je kan er beter op tijd bij zijn dan te laat met een allergie ;)
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Oorontsteking?

Bericht door patiani-guusje »

Ik heb het idee dat de huid geirriteerd is maar dan echt alleen op haar wang. Verder nergens iets te zien. Bij een voedselallergie heb je meer symptomen dacht ik. Maar ga nog even googlen straks eerst maar eens koken ;-)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oorontsteking?

Bericht door castratenkoor »

Bij voedselallergie krijgt ze geen jeuk aan 1 oortje. Dat zou minstens aan beide kanten zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Oorontsteking?

Bericht door patiani-guusje »

Het voer komt vaak op de wang aan de kant van het oor waar ze aan krabt. Denk ook niet aan voedselallergie maar mis. is de huid wel wat geirriteerd en krabt ze daardoor aan die kant. Ik zie verder weinig hoor aan de huid, is niet rood of zo. Dus weet ook niet zeker of dit het is. Vandaag lijkt het wel beter te gaan houdt het niet zo scheef en zie haar niet krabben. Hopelijk hebben we het achter de rug wat het ook is/was.. Ze is ook gewoon weer lekker de blije Guus zoals ik haar ken :-D Morgen voor het eerst zonder koortsremmer, hopelijk blijft de koorts weg!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Oorontsteking?

Bericht door Konijntje »

Goed nieuws dat het al een stuk minder is.
Knuff voor de poezels!!!
Plaats reactie