Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door achtpuntzes »

Hoi, Katja...

Misschien is er een andere oplossing:

zo is mijn zus eveneens zwaar allergisch voor (harige) dieren. ze heeft dit opgevangen met het slikken van medicijnen, en achtereenvolgens (en overlappend) heeft ze gewoon 2 katten, een konijn gehad, en nu dus al 7 jaar een hond.

dus misschien kan jij de allergie misschien ook wel enigszins acceptabel maken door middel van medicatie?
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
angeladaniel

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door angeladaniel »

zoek een nieuw thuis voor deze katten. Als je echt zo graag nog een kat wil en je vriend ook. Er bestaat een raskat die geen allergie reactie geven. zoek maar op via google :)
Cerna

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door Cerna »

Ik had dit bericht in juli gemist en zag hem nu voorbijkomen door bericht van angeladaniel. Ik had gehoopt dat er tips zouden komen, maar helaas.........., die zijn er dus niet.

Ik heb namelijk een binnenkat die met geen stok naar buiten te krijgen is. Soms bij heel mooi weer zet ik Milka op de pergola, maar vaak is ze nog eerder dan ik weer binnen. En het zou zo goed voor haar zijn want er is buiten vanalles te beleven en ik merk dat ze binnen enigszins insukkelt want vrouwtje kan nou eenmaal niet de hele dag met de lasermuis spelen. Ze eet slecht tot heel slecht, maar na zo'n jachtspelletje gaat ze brokjes eten, niet veel, maar genoeg om een paar uur door te komen.
Vier keer per dag spelen we nu een kwartiertje met de lasermuis en eet ze wat brokjes en verder slaapt ze. Uit verveling?
Ze wil niet met de andere katten spelen en wil niet naar buiten waar afgelopen zomer weer vogeltjes waren waar ze naar kon loeren, vlinders, vliegen, allerlei insecten. Genoeg te doen dus.

Tips om deze binnenkat naar buiten te krijgen zullen jullie waarschijnlijk niet hebben, maar misschien andere tips om haar jachtinstict te bevredigen?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door nellebel »

ik herken het annet van nellie. die was ook niet te motiveren om te spelen, ook binnen niet. nadeel bij haar was dat ze juist alleen maar at en sliep. dus ze werd erg dik. ze durfde alleen met ons naar buiten en volgde je op de cm, dus spelen ho maar. uiteindelijk is het me nooit gelukt haar aan het spelen te krijgen. maar goed je probleem is ook dat milka slecht eet.
is een kinderspeelgoedje niet iets voor haar? net als ik bij flippie een fur real had. voordeel van kinderspeelgoed tov kattenspeelgoed is dat het niet na opwinden of gooien stopt na 1 cm. die fur real loopt continue door, beweegt alle kanten op en maakt verschillende geluidjes. hierdoor worden ze steeds opnieuw geprikkeld om te gaan kijken en te reageren erop. MOgelijk dat er ook iets is met laser ofzo, robot? ik zou toc heens de speelgoedzaak afstruinen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door Dinky »

Je geeft aan dat ze wel met de lasermuis wil spelen maar jij daar niet altijd tijd voor hebt.
Weet niet of je deze al eens hebt gezien bij zooplus?

omschrijving:
Interactieve laserpointer voor katten, speelt dankzij een ingebouwde timer zelfstandig met uw lieveling en garandeert urenlang speelplezier

Het FroliCat Bolt laserspeelgoed is een interactief kattenspeelgoed, dat u en uw kat urenlang spelplezier garandeert. Men kan Bolt in de handen vasthouden, maar ook op een gladde ondergrond plaatsen en kijken naar het loeren, springen en jagen van de kat bij het spelen met dit speelgoed

Overzicht van alle producteigenschappen:

automatische modus: beweeg de laser in willekeurige patronen over de grond en muur
timer: schakelt na 15 minuten automatisch uit
manuele modus: Bolt in de handen in een willekeurig patroon over de grond en muur laten zweven
laser instelbaar: de spiegel kan worden versteld om de laser over verschillende oppervlaktes te laten zweven

Gebruiksaanwijzing automatische modus:

aan/uit knop indrukken
op een gladde ondergrond plaatsen of in de handen vasthouden
Bolt schakelt na 15 minuten automatisch uit
aan/uit knop indrukken, als men de Bolt vroeger uitzetten wil

Gebruiksaanwijzing manuele modus:

aan/uit knop indrukken en 3 seconden ingedrukt houden
Bolt in de hand vasthouden en de laser in willekeurige bewegingen over oppervlakten laten zweven
Bolt schakelt na 15 minuten automatisch uit
aan/uit knop indrukken, wanneer men de Bolt eerder uitzetten wil
En anders zoals Nellebel al zegt eens kijken bij het bewegende kinderspeelgoed.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door mittenslief »

ja ik heb bij de action zo'n hamster gekocht die rijd, vinden ze hier super
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Cerna

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door Cerna »

Bedankt voor de tips!
Heb op Zooplus gekeken, maar de reacties zijn heel verschillend en het valt me op dat dit laserapparaat vooral bij kittens een succes is. Dus voorlopig wordt 'em dat niet.
Zodra ik tijd heb zal ik eens bij de Action en in de speelgoedwinkel gaan snuffelen. Wie weet wat men daar voor leuks heeft.

Ik heb ook eens van de markt een soort bewegende staart meegebracht die je moest opwinden en ze vonden het ding doodeng; zaten er vanonder een stoel met grote ogen naar te kijken. Pas toen het ding "dood" was, kwamen ze heel aarzelend aangeslopen en tikten er voorzichtig tegenaan.
Maar ja, een dode prooi is niet leuk dus de interesse was snel weg. Toen de staart nog een keer opgedraaid en weer vonden ze hem eng. Daarna weer voorzichtig snuffelen en toen heeft vrouwtje stiekem - heel gemeen - de staart weer tot leven gewekt. Ze schrokken zich een ongeluk. Een levende staart was dus eng en een dode staart niets aan en de staart verdween in de vuilnisbak, 5 euro voor niks uitgegeven.
Dus ik ga heel kritisch kijken want vooral dat kinderspeelgoed zal waarschijnlijk wel prijzig zijn en dat geeft niets wanneer het een succes is, maar is zonde geld wanneer er niets mee gedaan wordt.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb hier van de action zo'n crazy bug ding. Geweldig vinden ze het! Kosten weet ik niet meer precies maar is onder de 2 euro volgens mij.
Wat betreft Milka: ik denk dat als ze zich verveelt ze wel wat ander gedrag gaat vertonen zoals bijv veel krabben of likken. Misschien is ze gewoon een aparte kat die niet naar buiten wil, maar lekker lang wil luiwammesen en geen zin heeft om teveel een beroep te doen op haar jachtinstinct.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door Cerna »

Thea, dat klopt toch niet helemaal want wanneer er koolmeesjes in de winter uit de voedersilo eten dan vindt ze dat heel erg spannend en is niet bij het raam weg te slaan. Ook beestjes die het lef hebben om binnen te komen worden bejaagd en 2 jaar geleden (toen kwam ze nog een enkele keer buiten) heeft ze zelfs een jonge vogel gevangen.
Zodra ze een kwartier lang achter het lichtje van de lasermuis aan heeft gehold, gaat ze brokjes eten. Ze krijgt dus eetlust van activiteit en geen activiteit betekent geen eetlust.

Ik heb net een nieuwe Panic Mouse gekocht. Vier jaar geleden kocht ik hem op een kattenshow en het was een groot succes (zelfs Cochi die toen toch ook al 13 was speelde er mee). Maar het ding is al een jaar stuk en ik kon hem nergens meer krijgen.
Nu toch nog gevonden op de website van een dierenspeciaalzaak in Noordwijkerhout. Nu maar hopen dat de website up-to-date gehouden is.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door Chiquita98 »

Sommige dingen trickeren nu eenmaal sterker dan andere dingen. Dat is hier ook zo.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door castratenkoor »

Ik laat het hier helemaal aan de katten over of ze wel of niet de ren in gaan. Laserlichtjes scoren hier totaal niet. Zodra ze merken dat het niet te pakken is gaan ze er niet meer achteraan.
de crazy bug bleek hier levensgevaarlijk. Rik nam hem mee naar buiten en sloopte hem in twee delen. Dus ook dat doen we maar niet meer.

Dingen die piepen als je het aanraakt scoren hier wel hoog en b.v. balletjes met een veer eraan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door Cerna »

Natuurlijk mogen ze het bij mij ook zelf bepalen, maar ik merk dat wanneer Milka wat spanning aangeboden wordt in de vorm van "jacht", ze dan beter eet want haar eetlust is echt niet gezond en ik wil niet iedere dag Periactin geven wanneer het simpel opgelost kan worden.
En buiten zijn nou eenmaal meer spannende dingen dan binnen.

Vanmorgen lag Cochi op het konijnenhok, lekker in het zonnetje, en in de dakgoot ging een musje zitten (we kijken uit op een park, dus het stikt hier van de vogels). Hij leek diep in slaap, maar zat onmiddellijk rechtop zo oud als hij is. En die spanning mist Milka wanneer ze steeds maar binnen is. Wanneer het verder geen invloed op haar eetlust heeft dan geeft dat niets, maar dat gebrek aan spanning heeft dus wel degelijk invloed. Maar ik kan (wil!) haar niet dwingen. Ik probeer het zo nu en dan in de hoop dat ze geniet van het buitenzijn en soms blijft ze 10 minuutjes op de pergola zitten, maar meestal rent ze dus gelijk weer naar binnen.

Balletjes vindt Milka ook leuk, maar ze rent er alleen maar achteraan wanneer ik een balletje gooi. Daarna zit ze er naar te kijken, maar zal er niet zelf tegenaan tikken.
Ook een hengel met veer vindt ze even leuk.
Maar voor alles heeft ze mij nodig en het ontbreekt me echt aan tijd om 2 uur per dag met Milka bezig te zijn......... :-(
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe maak je van een binnen kat een buiten kat??

Bericht door nellebel »

ik heb ook een stel veren met een schoenveter aan een stoel gebonden. zijn ze hier ook dol op.
ik zit ook vaker met de hengel in de hand op de bank tv te kijken. en ondertussen vliegen de katten voorbij grijpend naar de hengel.
die kleine bugs durf ik ze ook niet met alleen te laten. te klein en te makkelijk te slopen of stukjes vanaf te knagen.
je weet ik ben dol op de fur real. ook omdat hij hoge geluidjes maakt en wisselende geluidjes. hierdoor vinden ze het hier helemaal niet eng. je mag hem best lenen, maar met opsturen ben je deze kosten kwijt als eentje kopen.
ik heb hem toen rond de feestdagen gekocht in de aanbieding rond de 10 euro.
ik heb ook zo´n goede hamster gekocht, maar die maakt steeds hetzelfde geluid en die gaat steeds dezelfde kant op, daar waren ze meteen op uitgekeken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie