Mischien van 3 naar 4...

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Jessica2802
Lynx
Lynx

Re: Mischien van 3 naar 4...

Bericht door Jessica2802 »

Hoe is het gegaan? Ben benieuwd :-)
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
helskinky
Poema
Poema

Bericht door helskinky »

Leuk er eentje bij, en wat voor een, ze is echt schattig
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

En en en???
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Leuk al die reacties! Mijn familie verklaart me voor gek ;-) Toen ik binnenkwam kroop ze zoals al voorspeld was onder de bank. Ik ben op de grond gaan liggen en heb tegen haar gepraat. Na een tijdje met Susanne van het gastgezin gepraat te hebben pakte Susanne haar onder de bank vandaan, en zette haar op schoot. Ze liet zich aaien gaf kopjes, vond het heerlijk dat gekroel! Toen zei ze kom eens dichterbij en kijk eens wat ze doet. Ik stak mijn hand naar haar uit en ze gaf meteen kopjes! Echt heel lief! Ze heeft ook even op schoot gezeten. Niet heel lang, ze moet toch erg wennen aan vreemden, is niet veel mensen gewend. Maar ik heb de tijd en het geduld om haar vertrouwen helemaal te winnen en de eerste kennismaking was positief dus ze is nu bij ons thuis :-D Op weg naar huis ging heel goed, ze was heel rustig en ik aaide haar terwijl ze in de draagmand zat. Thuis heb ik haar in de slaapkamer gezet, zonder de anderen, het is duidelijk een kat die eerst moet wennen. Niet teveel prikkels in een keer. Ze is onder het bed gaan zitten en laat zich wel aaien en kroelt dan ook en geeft kopjes. Ook heeft ze gegeten, onder het bed. Toen heb ik Guusje er even bij gehaald, die is altijd zo rustig en lief, even kijken hoe dat ging. Daar blies ze heel zachtjes tegen toen Guus te dichtbij kwam.
Guusje neemt dan ook meteen afstand dat is zo'n lieverd!
Nu heb ik haar alleen in de slaapkamer, even tot rust komen. Wat ik van haar weet is dat ze als kitten gevonden is op Kreta en door een Nederlandse man die daar woont met de fles is grootgebracht. Er leefden nog zeker 30 andere (zwerf) katten in dat huis. er kwam alleen bijna nooit iemand vandaar de reserves naar vreemden. Bij het gastgezin kwam ze na 2 weken los, en kroelde erop los. Met honden en katten zijn nooit problemen geweest. Is een heel zachtaardig meisje. Nu moet het meisje nog een naam krijgen, wachten is op mijn zoon ;-)

Voor het eerst op schoot:

Afbeelding

In de auto op weg naar huis, wat een lief snoetje he!

Afbeelding
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Cerna

Bericht door Cerna »

Tjaaa, 3 was toch al eigenlijk niet de bedoeling van vriendlief? :lol:
patiani-guusje schreef:18 april: Nou hier moet er nu echt een stop op, en eigenlijk was die stop er al. Maar ik ben erg goed in beargumenteren waarom wél leuk en wél doen (lees mijn zin doordrijven ;-) )
Hoe doe jij dat?

En nu een vierde en weer zo'n internationale dame (hopelijk heeft ze geen schulden) en qua kleur matched het mooi. Ben benieuwd of het klikt.
Mooie poesje weer!
Laatst gewijzigd door Cerna op 05 jul 2012 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Jessica2802
Lynx
Lynx

Bericht door Jessica2802 »

Wat leuk!! Fijn dat ze een goed huisje heeft gevonden :-). Gaat helemaal goedkomen!

Heel veel kattengeluk toegewenst :D

Ps. Mensen die geen katten hebben verklaren je vanaf 3 katten al voor gek ;-). 1 of 2 is "normaal".....
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

[quote="Cerna"]Tjaaa, 3 was toch al eigenlijk niet de bedoeling van vriendlief? :lol:
[quote="patiani-guusje"]

Na een lange relatie zijn wij al een paar maanden uit elkaar.. wat overigens niets met de katten te maken had.. Voor mezelf besluit ik wel dat het goed zo is een viertal ;-)

Allereerst heeft de dame nu een naam: Nina! Had stiekem wel een lijstje gemaakt voor mijn zoon van 18, voordat hij met een naam waar ik niets mee kan aankomt, ik moet tenslotte haar naam doorgeven bij de da etc. :lol: Hij zei niks van dat lijstje te willen weten hij bedacht zelf wel wat, maar toevallig staat Nina wel op mijn lijstje met namen :edance: zoon blij, ik blij, iedereen blij!

Ik heb Nina gisteravond op bed genomen, vond het eerst spannend maar al snel ging ze liggen rollen op bed, en kopjes geven, trappelen met de pootjes.. Toen weer onder het bed, heb haar maar gelaten. Om 3 uur vanacht begon ze te mauwen, wat is doorgegaan tot 5 uur vanmorgen, dus ben helemaal brak nu. Heb Guusje er op een gegeven moment bij gezet dacht mis. wordt ze rustig van kattengezelschap. De dames zaten op een gegeven moment alle twee te brommen dus slapen lukte nog niet. Guus er weer uit. Nina kwam af en toe wel kijken bij mij, en kopjes geven, maar kwam niet op bed. Heeft vooral veel op de vensterbank gezeten, achter het hoofdeind van mijn bed, af en toe stak ze haar snuitje tussen het gordijn door.
Vanmorgen heeft Saar even gekeken, verliep heel rustig, saar had weinig aandacht en leek het wel best te vinden, ging met haar balletje op bed liggen spelen. Tica blaast en bromt wel zachtjes, wat ik niet van haar had verwacht. Denk dat het bij deze dame een stuk langer gaar duren dan bij de anderen, wat betreft wennen aan de veranderingen. Maar heb er alle vertrouwen in dat ook dit goed komt :-D
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Jessica2802 schreef:Wat leuk!! Fijn dat ze een goed huisje heeft gevonden :-). Gaat helemaal goedkomen!

Ps. Mensen die geen katten hebben verklaren je vanaf 3 katten al voor gek ;-). 1 of 2 is "normaal".....
Jessica2802 schreef:Wat leuk!! Fijn dat ze een goed huisje heeft gevonden :-). Gaat helemaal goedkomen!

Ja die vinden gepraat over katten vaak al teveel ;-) Wanneer komt jouw nieuwe aanwinst?
Cerna

Bericht door Cerna »

Mijn ervaring is dat de jongste kat er altijd het meest problemen mee heeft en of dat nu komt doordat ze het voor het eerst meemaken of omdat ze beseffen dat ze nu niet meer de jongste zijn en het dus een teken van jaloezie is? Ik weet het niet.
Maar ach, wanneer het bij een beetje blazen en grommen blijft, dan valt het toch allemaal reuze mee!

Hier wonen sinds 10 dagen 2 cavia's; 4 maandjes jong en nog een beetje schrikachtig. Wanneer ze fluiten dan kijken de katten heel vreemd (vogeltjes?) en Noa probeerde te vissen vanaf het kleine plekje naast de kooi waar ze nog net met haar steeds meer uitdijende kont kan zitten.
Heb ik dus maar even iets neergezet. De andere katten vinden ze niet interessant.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Wat fijn dat je haar meteen al hebt meegenomen. Ik vind een schrikachtige kat toch ook altijd wel wat hebben. Een mooie uitdaging om toch het vertrouwen te gaan winnen. Lekker intensief zo met je kat bezig zijn vind ik wel een mooi gegeven.
Jammer dat je relatie over is: maarja dan kan je wel lekker dit soort dingen alleen beslissen ;-)
Gaat vast helemaal goed komen en zal ze zich straks heerlijk gaan voelen in haar nieuwe familie. En ach 4 kattens is niks hahaha ik heb er ook 4 en vind het heerlijk. Zou er ook zo weer 2 bij willen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat je Nina in huis hebt genomen. Dat gaat vast wel goedkomen met en tussen de dames.

Haha over commentaar over hoeveelheid katten kan ik als geen ander meepraten ;-)
Laat ze maar denken en vinden - het zijn onze lieffies en we maken onze eigen keuzes.
Zou er absoluut geen een van willen missen!

Succes met de introductie!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Daarom is dit forum ook zo leuk, allemaal mensen die stapelgek zijn op hun katten :-D

Annet je hebt de cavia's dus toch in huis genomen, leuk! Ga je ze over een tijdje ook proberen los te laten lopen op het terras?

Dinie: Mensen hebben toch overal een mening over vooral wanneer zij ergens anders over denken of anders zouden doen. Dat was al zo met Patiaan, de een was positief over het feit dat ik zover ging voor hem, een ander begrijpt hier niks van want ja de kosten en je kunt niet op vakantie..

Voor mij zijn mijn dieren samen met mijn zoon alles! Elke dag weer wordt ik blij van ze en dit is voor mij belangrijker dan 3 weken per jaar met vakantie kunnen.

Met Nina gaat het goed, ze komt af en toe al wat meer naar de rand van het bed, ipv in het midden. Zodra ze mijn hand ziet komt ze naar me toe en geeft kopjes. Ik denk dat ze vooral de vreemde omgeving erg spannend vindt, want als er honden of katten langs lopen reageert ze hier niet op.

Hier ligt ze onder het bed met mijn hand te kroelen:

Afbeelding

En hier ligt ze op bed, toch vrij ontspannen al vind ik:

Afbeelding
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ja die laatste foto oogt ze absoluut ontspannen. Ze ziet er heel goed uit voor een "opknappertje".
Ogen helder, vacht mooi glad om het lijf.
Weer een heel aparte poes qua kleuren.

Hopenlijk is ze snel helemaal op dr gemak bij jou in huis!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

wat een pracht! en wat gaat het goed tot nu toe! Ik krijg ook accuut de kriebels... die had ik al maar worden door dit kattengeluk toch wel weer versterkt ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Wat is ze leuk! Dat gaat weer helemaal goedkomen bij jou!
En wat maakt het uit hoeveel je er hebt, 2, 3 of 4. Ik was eens bij iemand met 9 katten, en die zei dat je het eigenlijk niet echt merkt of het nou 3 of 9 zijn. Dat is natuurlijk ook zo, want er zijn er altijd wel een paar aan het slapen of zoals daar buiten.
En mensen hebben altijd zo snel hun oordeel klaar over een ander. Dat ervaar ik met mijn konijnen ook. Gek genoeg is het dan weer niet vreemd om veel kippen te hebben, maar hetzelfde aantal in konijnen weer wel. En jij moet toch tussen die katten leven? Raar hè, dat een ander daar zo'n punt van kan maken. Ik houd mijn hart ook vast met dat nieuwe programma wat komt 'help ik heb mijn huis vol met dieren', het zou mij niets verbazen als iemand mij daar voor op gaat geven.
Het is altijd de buitenstaander die er een probleem van maakt.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Plaats reactie