Snabbel en weinig eten??

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
pinguin
Tijger
Tijger

Re: Snabbel en weinig eten??

Bericht door pinguin »

Zucht............. Sproet heeft door dat snabbel weinig trek heeft en langer bezig met eten. Sproet wil snabbel wel graag helpen bij het op eten van zijn brokken en doet er nu echt alles om bij de brokken van snabbel te komen. Ik moet sproet soms echt weg duwen om te voor komen dat die dubbel gaat eten. Pas als die echt ziet dat er bij snabbel niks meer te halen valt begint die aan zijn eigen eten. Sproet krijgt inmiddels deels dezelfde brok als snabbel. Alleen doe ik er bij sproet nog hills r/d door heen omdat dit nog niet op is.

Als ik de maaltijd van snabbel over sla omdat ik toch al zie dat die dat niet gaat op eten is er niks aan de hand en begint sproet gelijk aan zijn eigen eten.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Snap nog steeds dan niet goed waarom je ze dan niet even apart zet. Zet dan sproet even apart weg met eten en laat hem pas weer uit de ruimte als Snabbel klaar is. Of heb je geen aparte ruimtes in je huis?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Ik heb wel apparte ruimtes in huis. En toen snabbel hier binnen kwam heb ik hem gelijk geprobeerd aan te leren in de slaapkamer te eten met de deur dicht. Maar dit lukte echt niet snabbel ging uit zijn dak hij probeerde echt uit alle macht die deur open te krijgen. Waar door die hele maal niet at. Door de reactie van snabbel raakte sproet ook in panniek. Waar door ik twee gestreste katten in huis had iedere keer na het eten. Heb dit appart voeren na 1 week opgegeven en ben toen over gestapt naar snabbel op tafel in de woon kamer en sproet in de keuken. Maar daar tussen zit geen deur. Dit ging eigenlijk zeer goed tot snabbel besloot minder of helemaal zijn eten niet op te eten.
Adriana

Bericht door Adriana »

wat krijgt Snabbel eigenlijk te eten en zou je missch wat kunnen wisselen?
want het kan zijn dat-ie het eigenlijk helemaal niet lekker vindt...
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Snabbel krijgt nu smilla http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... lla/223456 Ik koop bewust 1kg zakken i.v.m de smaak. Hij krijgt na iedere zak een andere smaak.
De afgelopen tijd heb ik ook nog andere dingen geprobeerd zoals: RC sensible, Smolke, Purina one, Iams en Orijen. Maar op deze reageert die het zelfde als nu op zijn huidige voer.
Wil nog wel een keertje proberen te wisselen maar zou niet weten naar wat??
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Probeer eens Sanabelle, is er ook in meerdere vormen. Ik zou Purina en Iams niet mee doen als ik jou was. RC sensible geef ik als feestbrokjes en daar zijn ze hier dol op!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik bied hun natvoer aan bij ons op de bank. ik zit op de bank en de katten op de grote voeten(lees katten) bank voor me. zo heb ik altijd controle over hun voerschaaltjes. ik doe dit s'morgens en s'avonds. dan schrikt guusje ook niet als ik gijs tegenhoudt, omdat ik maar 1 vingerbeweging hoef te maken omdat ik er toch al heel dicht bij zit. met de droge brokjes is het hier niet ndoig gelukkig, maar kan me voorstellen dat het lasitger is in te grijpen als het voer op de grond staat. als jij er dan heen loopt en sproet wegjaagt heb je veel midner controle en schrikken ze sneller.
guusje voelt zich ook veiliger denk ik omdat ik altijd heel dichtbij ben. als gijs dreigt naar haar schaaltje te gaan (en guusje dus al weg wil lopen), dan hoef ik maar 1 vinger voor zijn neus te houden of hem met 1 hand weg te duwen en guusje kan verder eten.
mogelijk dat dit snabbel ook wat rust kan geven om te eten.
als we namelijk weg moeten en niet zo met hun eten maar gewoon schaaltjeso p de grond en ik die er bij sta, dan is guusje zo gevlogen. gijs loopt naar haar schaaltje en weg is guusje. die komt dan ook niet meer terug, wat ik ook doe. dan ben ik te laat met ingrijpen of ze schrikken van me als ik er iets van zeg of ineens buk.
heb je de mogelijkheid om ze bij je te laten eten op de bank ofzo? sproet op de grond voor de bank en snabbel erop? dan kun je sproet misschien iets makkelijker van de bank houden zonder te veel hectiek zodat snabbel minder schrikt? of 1 links van je en 1 rechts?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Ik snap helemaal wat je bedoeld wendy. Maar zo iets gelijks heb ik nu ook gecreerd. Snabbel eet op de hoge tafel en sproet op de grond in de keuken. Sproet weet heel goed dat als als snabbel eet hij niet op de hoge tafel mag want hij kijkt met altijd eerst aan voor dat die iets gaat onder nemen. Soms volstaat het als ik "nee sproet" roep. Maar omdat sproet geen geduld heeft en het nu langer duurt voor dat snabbel zijn eten. Sproet probeerd echt alles en ja geheel tegen mijn eigen gevoel is moet ik soms echt sproet weg duwen met mijn hand. Maar vaak is snabbel dan zo afgeleid dat die al niet meer wil eten.

Ben ook nog aan het over wegen snabbel te proberen aan te leren de gaan eten in zijn reismand met deur dicht. Zodat sproet er helemaal niet bij kan komen.

Of volgens mij was dat Adriana die het wel eens gezegd heeft een vreet schuur maken. Waar bij ik gebruik maak van een chip luik zodat alleen snabbel er in kan.

Ik toch nog maar eens overwegen over te stappen op ander voer.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Als je een grote hondenreismand voor in de auto aanschaft kun je daar ook Snabbel in laten eten.
is een heel handig ding kan op de achterbank in de gordels.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Ja dat is ook nog een idee. Dan heeft snabbel toch niet het gevoel op gesloten te zitten. En kan die hopenlijk rustig eten. Zal eens rond kijken of ik zo iets kan vinden voor een leuke prijs. Want er moet hier echt wat gaan veranderen.
Ben ook nog aan het over wegen om wat vaker voor sproet het voor platau in te zetten die pas heb gekocht. Dan zou die een deel in zijn bakje krijgen en voor het andere deel zou die moeten werken waar door die langer bezig met eten.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Werken voor je voedsel en ermee bezig zijn geeft ook een voldaner gevoel. Dus Sproet zal dat alleen maar leuk vinden (al is hij het daar in het begin misschien niet mee eens). ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Adriana

Bericht door Adriana »

de kringlopen/spullenbullen hebben heel vaak hondenkennels voor een heel laag prijsje.
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Ik zal morgen eens kijken bij de kringloop winkel of ze iets hebben. Anders ga ik eerst sproet proberen te dwingen om te werken voor zijn brokken. In de hoop dat die lang genoeg bezig is om een voldaan gevoel te krijgen.

Vandaag heeft snabbel tot nu toe maar 20gr brok op. Natvoer bliefte meneer niet. Morgen voor de zekerheid weer eens wegen. Eens kijken of die gelijk is gebleven kwa gewicht.
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Heb hem vanmorgen gewogen en hij weegt nog precies het zelfde als vorige week. Hoe weinig die soms ook binnen krijgt blijkbaar heeft die er dan toch genoeg aan.
Adriana

Bericht door Adriana »

poes Mies eet max 30 grs brokjes per dag en wil/krijgt geen natvoer.
ze weegt al jaren tussen 3000 en 3300 en en haar gewicht en haar eetlust schommelen het hele jaar door. er zijn dagen dat ze niet meer dan 11 grs brokjes eet.
nu zijn nierbroks hoogcalorisch, ze heeft aan vrij weinig blijkbaar genoeg.
als Snabbel vrolijk en actief is en op gewicht blijft, dan heeft-ie kennlijk genoeg aan wat-ie eet.
kun je Snabbel niet vragen om Sproet een cursusje niet-eten te geven?
aan jouw Sn&Spr-stel kun je zien hoe verschillend stofwisselingen op zo ongeveer hetzelfde voer reageren..
wel lekker goedkoop zo'n katzel die zo ongeveer van de wind leeft.... hihi!
Plaats reactie