Ik heb dan toch een vraag, zonder lullig over te willen komen.
Waarom, als je geen financiele middelen hebt om je huidige dier van de juiste zorg te voorzien, heb je dan toch 9 weken geleden besloten om nieuw leven op de wereld te gaan zetten?
Je kunt dan zeggen, was geen keuze, ging per ongeluk, of ik had geen geld voor castratie. Maar dan nog, is toch een kwestie van de poes gewoon binnen houden?
Ik zal wel blond zijn, maar ik begrijp die keuze dan niet.........
Moederpoes net bevallen, verliest nog bloed en heeft diarree
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: DRINGEND HULP GEZOCHT!!!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- pearlsofpassion
- Tijger
Het spijt me maar ik moet me bij Dinie aansluiten.
Zeker als je het financieel moeilijk hebt, is het van groot belang te zorgen dat je poes op tijd gecastreerd wordt. Nestjes kosten veel meer dan de sterilisatie en dan nog ervanuitgaand dat er niets mis gaat. Je mag nu zelf ondervinden dat dat niet altijd het geval is. Dat is ook niet verwonderlijk met zo'n jong katje, ze is zelf nog een kitten! Als je een dier in huis neemt, moet je ook je verantwoordelijkheid nemen, hoe moeilijk dat ook is.
Castratie hoort bij de basiszorgen voor een kat, en als je dat niet kan betalen (ook niet met regelingen of hulp van vrienden of familie), dan doe je er beter aan de kat een nieuwe thuis te gunnen. Eentje waar er wel in haar basisrechten voorzien wordt. Dat is ook verantwoordelijkheid nemen.
Wat zou je doen als je poesje echt ziek wordt? Dat kan nog veel meer geld gaan kosten. Dat is geen aanval, maar wel iets waar je bij stil zou moeten staan. Ook als alleenstaande moeder. Je moet er gewoon eerlijk in zijn en er niet vanuitgaan dat alles wel goed zal gaan, wat dat doet het meestal niet.
Maar goed, ik weet ook wel dat je hierin beland en niet voor kiest. Of dat hoop ik toch. Dat je in een heel andere situatie zat doen je 7 maand geleden dit poesje in huis nam en toen niet kon voorzien dat je in deze situatie terecht zou komen.
Ik hoop dat moeder en kind het goed stellen en dat de moeder zo snel mogelijk gecastreerd kan worden. Poezen kunnen al heel snel na de bevalling terug krols worden, dus houdt haar aub binnen en laat haar zo snel mogelijk helpen. Dan ben je daar allemaal vanaf en kan je katje hopelijk gezond oud worden. Het kitten laat je best op 6 maanden helpen.
Zeker als je het financieel moeilijk hebt, is het van groot belang te zorgen dat je poes op tijd gecastreerd wordt. Nestjes kosten veel meer dan de sterilisatie en dan nog ervanuitgaand dat er niets mis gaat. Je mag nu zelf ondervinden dat dat niet altijd het geval is. Dat is ook niet verwonderlijk met zo'n jong katje, ze is zelf nog een kitten! Als je een dier in huis neemt, moet je ook je verantwoordelijkheid nemen, hoe moeilijk dat ook is.
Castratie hoort bij de basiszorgen voor een kat, en als je dat niet kan betalen (ook niet met regelingen of hulp van vrienden of familie), dan doe je er beter aan de kat een nieuwe thuis te gunnen. Eentje waar er wel in haar basisrechten voorzien wordt. Dat is ook verantwoordelijkheid nemen.
Wat zou je doen als je poesje echt ziek wordt? Dat kan nog veel meer geld gaan kosten. Dat is geen aanval, maar wel iets waar je bij stil zou moeten staan. Ook als alleenstaande moeder. Je moet er gewoon eerlijk in zijn en er niet vanuitgaan dat alles wel goed zal gaan, wat dat doet het meestal niet.
Maar goed, ik weet ook wel dat je hierin beland en niet voor kiest. Of dat hoop ik toch. Dat je in een heel andere situatie zat doen je 7 maand geleden dit poesje in huis nam en toen niet kon voorzien dat je in deze situatie terecht zou komen.
Ik hoop dat moeder en kind het goed stellen en dat de moeder zo snel mogelijk gecastreerd kan worden. Poezen kunnen al heel snel na de bevalling terug krols worden, dus houdt haar aub binnen en laat haar zo snel mogelijk helpen. Dan ben je daar allemaal vanaf en kan je katje hopelijk gezond oud worden. Het kitten laat je best op 6 maanden helpen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
alle maal waar en het is achteraf praten.
de situatie is zoals-ie nu is en wat nu voor je ligt is je poes zeer op tijd laten castreren, dus afspraak maken met een dierenarts.
of kijken of via een asiel in de buurt iets te regelen is.
en bekijken of je financieel voor beide katzels kunt zorgen..
hoop dat je het kitten-overzicht van de vorige pagina rustig doorleest, zodat je beetje weet wat je de komende maanden voor je kitten moet doen (inenten, ontwormen).
en even niet de zenuwen van ons krijgen, het is allemaal goed bedoeld!
vraag wat je wilt weten of waar je mee zit.
we denken graag mee en hebben heel veel goedkope oplossingen voor kattenbakken, speeltjes, voer, waterbakken en zo en zo..
de situatie is zoals-ie nu is en wat nu voor je ligt is je poes zeer op tijd laten castreren, dus afspraak maken met een dierenarts.
of kijken of via een asiel in de buurt iets te regelen is.
en bekijken of je financieel voor beide katzels kunt zorgen..
hoop dat je het kitten-overzicht van de vorige pagina rustig doorleest, zodat je beetje weet wat je de komende maanden voor je kitten moet doen (inenten, ontwormen).

vraag wat je wilt weten of waar je mee zit.
we denken graag mee en hebben heel veel goedkope oplossingen voor kattenbakken, speeltjes, voer, waterbakken en zo en zo..
- Chiquita98
- Tijger
Denk dat ze niet eens geld heeft om te castreren. Maar ik hoop ook van harte dat je dit wel wilt gaan regelen. Met 9 maand was je poes nog veel te jong. Is eigenlijk zelf nog een kitten. Om dit allemaal te voorkomen inderdaad zo snel mogelijk castreren. En na gaan denken hoe je het gaat doen in de toekomst als bijv. de kat ziek word. Als je er gewoon geen geld voor hebt dan moet je de keuze maken om afstand te doen van je katten. Hoe moeilijk dat ook is, maar deze dieren verdienen wel de juiste zorg.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Maar een krolse poes binnenhouden kost toch geen geld?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
het zou me niks verbazen als dit baasje voor het eerst 'leert' dat poezen al zo vroeg krols zijn en dat er buiten ongecastreerde katers zat zijn die wel even een nestje 'maken'..
vergeet niet dat wij toch wel redelijk ervaren en redelijk deskundige kattenbaasjes zijn geworden in de loop van de tijd..
en als ik de berichten hier en daar zie dan vliegen de 'oeps'nestjes ons weer om de oren..
het belangrijkste lijkt me nu bij ons te blijven en te proberen met minimaal geld zo goed mogelijk voor poes en kitten te gaan zorgen..
vergeet niet dat wij toch wel redelijk ervaren en redelijk deskundige kattenbaasjes zijn geworden in de loop van de tijd..
en als ik de berichten hier en daar zie dan vliegen de 'oeps'nestjes ons weer om de oren..