Ah, ik zie dat ik niet het meest geschikte woord heb gebruikt haha, excuus.Sifra schreef:Een laveloze kat? Had je jenever in zijn drinkbakje gedaan?![]()
Jammer dat het zo gelopen is, maar misschien is het zo beter, voor Pluut en voor jullie.
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst! Naam en foto, please!
Dankjewel!
Ze hebben d'r op straat gevonden, dus ze wisten d'r naam niet, het asiel had d'r Lies genoemd, maar wij hebben d'r omgedoopt tot Poezel.

Dit is Poezeltje en ze is in het echt nog veel schattiger! Ze loopt nu alweer een kwartier rond te neuzen, overal overheen, onderdoor en tussendoor. Daarvoor lag ze ruim een half uur bij me op schoot te spinnen en te genieten. Het is echt een heerlijk ding.
Je hebt gelijk, ik krijg een enorm naar gevoel bij het asiel. Het asiel waar we Poezel vandaan hebben vroeg naar meer informatie over het asiel van Pluut en zij gaan er één of andere keuringsdienst op af sturen, voor de zekerheid. Daarnaast vond ik het eerlijk tegenover Pluut om hem terug te brengen naar een plek waar hij in ieder geval gewend is en waar hij vriendjes heeft, in plaats van wéér een nieuwe plek (een ander asiel), met nieuwe katten, nieuwe mensen, nieuwe geuren en nieuwe plekken. Ik ga sowieso maandag contact opnemen met de eigenaresse van het asiel en erop hameren dat de DA naar hem moet komen kijken, meer kan ik op dit moment niet doen. Ik denk dat dit voor Pluut op dit moment het best was, om tot rust te komen in plaats van een nieuw asiel en vervolgens misschien weer een nieuwe huis met alle bijkomende indrukken. Maar ik weet niet of dit op de lange termijn ook het beste was voor hem, ik kan het alleen maar hopen.Chiquita98 schreef:Hmm nou ik weet niet of het voor Pluut beter is. Ik krijg een naar gevoel bij dat asiel en durf te wedden dat ie daar niet de goeie zorg krijgt die hij zou moeten hebben. Ik wil je hiermee geen schuldgevoel aanpraten, want ik denk dat jullie wel de goede keus hebben gemaakt door hem weer terug te brengen. Helaas dus naar een minder goed asiel. Ik ben ook gewend dat als je kat ziek word je gebruik kan maken van de da van het asiel.
Fijn dat je nu een gezonde kat hebt en dat het helemaal goed gaat!
Het asiel had overigens geen eigen DA, de eigenaresse wilde Pluut een spuit geven met medicijnen (ik weet niet wat, ze zei dat ze dit vaker had gedaan omdat een spuit beter werkt o.i.d.?) en dat we hem daarom terug moesten brengen. Vervolgens zouden zij hem dan daar houden tot hij beter werd en dan konden we hem weer ophalen. Sowieso rare gang van zaken dus. Ik hoop ook dat er verbetering in komt, misschien als ze een waarschuwing krijgen van dat instituut..
En je praat me geen schuldgevoel aan hoor, dat heb ik al, het voelde voor mij ook ontzettend dubbel om hem terug te brengen naar dat asiel, maar alles tegen elkaar opgewogen leek dit de beste keus. Maar misschien had 'ie toch naar een ander asiel gemoeten..