Er komt nog een huisgenootje bij!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Re: Er komt nog een huisgenootje bij!

Bericht door patiani-guusje »

Lief dat je eraan denkt! Vind het ook heel spannend! Hier wel weer wat stress: Sinds gister heeft Sarah minder eetlust.. normaal schreeuwt ze om eten, nu niet, en eet niet in een keer haar bakje leeg.
Meteen weer de kriebels.. Ze gedraagt zich wel normaal, speelt ed.. Hopelijk heeft t met kieskeurigheid te maken, eet geen Hills maar wel Punrina one.
Morgen om half 3 halen we Tica dus op! Heel benieuwd hoe de kennismaking thuis gaat verlopen. Doe haar eerst even apart, met een roostertje voor een kattenluik wat ik in huis heb. Kunnen ze wel ruiken en kijken meer niet. Eerst maar zo dan kijken wat er gebeurt. Tica schijnt wel heel sociaal te zijn, heb veel contact gehad met haar verzorgster. Maar goed, een reis een nieuw huis, en mijn ervaring met Saar en Guus een paar maanden geleden, ff iets rustiger aan ;-)

Enne.. jij alvast van harte met je moeder! inderdaad een bijzondere dag!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

misschien voelt sarah ook wel dat er wat op stapel staat. katten blijven toch bijzondere beestjes wat dat betreft.
veel voorpret alvast en met guusje en saar is het toch ook goed gekomen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Dankje, zal allemaal wel goedkomen! Mis. is Saar wel wat van slag was met de decoupeerzaag in de weer 2 dagen, en heeft dit toch voor stress gezorgd. Of ik ben gewoon overbezorgd, dat weet ik ook mezelf, vooral na Patiaan :-(
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Deze foto kreeg ik van de verzorgster van Tica, als kitten met zusjes bij moeder, zoo lief!!

Afbeelding
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Nou Tica is er!! En dat hebben ze geweten op Schiphol, want ze ging tekeer! Wel zocht ze meteen contact toen ik mijn hand in de draagmand stak, kopjes geven. In de auto de voorkant eraf gehaald en spinnen en kopjes geven, liefdesbeetjes, en op een gegeven moment slapen met kopje op mijn hand. En helemaal geen gemauw heel ontspannen. Thuis wel veel mauwen, onrustig, maar ook heel nieuwsgierig. even kort aan Guusje laten snuffelen, ging goed, met Sarah ook, tot ik Tica een keer zag blazen naar haar, en houding aannam die angst uitdrukte. Saar bromde een keer, toen heb ik ze meteen uit elkaar gehaald. Tussen mijn slaapkamer en de keuken zit een soort kattenluik waar nu een roostertje voorzit, kunnen ze wel kijken en ruiken, verder niets. Gaat wel heel goed. Heb ik bij Saar en Guus ook een paar keer gebruikt in het begin. Dat wordt op de slaapkamer bivakeren vanavond, Tica even tot rust laten komen, en ook aan mij laten wennen. Maar dat gaat haar heel goed af, komt veel op bed om te knuffelen, en mauwt bijna niet als ik in de buurt ben.
Hier een foto van Tica in de auto, andere foto's komen later:

Afbeelding
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ach wat een lieve foto zeg! Gaat vast helemaal goed komen. En Tica doet het volgens mij al voortreffelijk na zo'n reis
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Tica is een mooie dame, komt vast helemaal goed met de andere dames :-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Gaat erg goed hier tussen de katten. Elke uur een paar minuten bij elkaar. Zelfs Saar lijkt het wel best te vinden terwijl ik onze diva toch pittiger had ingeschat. Maar goed niet te snel willen en op blijven letten.
Onze hond moet wel erg wennen haar moet ik het meest in de gaten houden. Ze kan happen als ze bang is. Ze is wel katten gewend inmiddels dus zal een paar dagen nodig hebben, als ik kijk hoe het met Sarah ging. Vannacht hou ik haar maar even bij me, apart van de anderen, om even bij te kunnen komen van alles.
Cerna

Bericht door Cerna »

Wat fijn dat het al zo snel behoorlijk relaxed gaat en met jouw aanpak zal het zeker goed blijven gaan. Ben erg benieuwd naar het vervolg.

Hoe gaat het verder met Guusje en vooral met haar nieren?
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Dankje Annet! Met Guusje gaat het erg goed, haar bloed wordt eind juli weer onderzocht. Ze zit lekker in haar vel, moet soms wel op gang geholpen worden met eten, het zachte voer, de brokjes eet ze wel prima zelf. Ik probeer nu vooral naar Guusje zelf te kijken en niet teveel aan haar verminderde nieren te denken, wil niet dat de zorgen overheersen, genoeg zorgen gehad..
Zag de berg haar van Milka wat zal ze opgelucht zijn ;-)
Plaats reactie