blaasgruis

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: blaasgruis

Bericht door nellebel »

ik weet niet of prikken voor de nieren nu veel zin heeft, want als hij zo slecht eet en drinkt zijn de waardes zeker afwijkend. dit was bij onze nellie ook, die werd echter wel meten op med gezet voor de nieren wat achteraf meer kapot heeft gemaakt aangezien ze helemaal geen nierprobleem had. ze braakte veel waardoor ze veel vocht verloor en hierdoor dus afwijkende nierwaardes had. spuitje voeren, meer info eisen en niet zomaar weer vanalles laten inspuiten en dan als alles weer wat stabiel is (ook al is het onder dwang) dan nierwaardes laten bepalen.(kijken of er schade is overgebleven)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

Re: blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

dank je mittenslief ja heb nieuws gisteren hebben we hem naar de da gebracht omdat hij een opgezwollen buik had en waren bang dat het weer mis was maar dat was gelukkig niet zo hij was wel uitgedroogd en heeft vocht toegediend gekregen en heeft een nachtje bij de da doorbracht om hem in de gaten te houden en de da heeft gebeld en zei dat het redelijk goed ging dus ja hopen dat het goed komt.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: blaasgruis

Bericht door mittenslief »

hoop echt dat het weer goed komt hoor, even om het verhaal kompleet te krijgen had je kater stenen in de blaas of was hij vastgelopen? Had hij geen vocht in zijn buikje dan? omdat hij opgezwollen was? en eet hij al weer? wat een vragen hè maar ik ben zeer benieuwd naar je verhaal
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

Re: blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

nee er waren geen steentjes aangetroffen en waarom hij zo opgezwollen was weet ik niet de da zou straks nog een keertje bellen hij had wel geplast zei de da vanmorgen dus das goed nieuws en nee hij eet nog steeds niet dus das nog een probleem ik heb zelf steeds de indruk dat het stress is omdat luckie een bang kat is maar hoe wel in mijn achterhoofd dat het natuurlijk ook iets anders kan zijn.Bedankt voor je medeleven mittenslief ik hou je op de hoogte hoe het allemaal loopt.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: blaasgruis

Bericht door Chiquita98 »

Benieuwd wat je dierenarts te melden heeft. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar zijn opgezwollen buikje. In ieder geval fijn dat hij wel geplast heeft. Nu nog zelf eten!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

Re: blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

ja vind het ook gek van zijn buikje en hij had volgens de da vocht tekort vreemd allemaal,ik had wel om een bloedprik gevraagd maar de da wou dat nog niet doen vond het nog niet nodig misschien zou ze dat deze week dat nog doen. IK zou wel een specificeerde rekening krijgen van de da want ik had gisteren een brief gemaakt met vragen voor de da en die heeft ze gedeeltelijk beantwoord dus ik ben wel wat wijzer geworden. Bedankt voor je medeleven Chiquita98 en ik hou je op de hoogte.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: blaasgruis

Bericht door mittenslief »

begrijp ik het nu goed dat hij alleen geopereerd is aan zijn blaas maar er waren geen stenen? heeft de DA dan geen echo gemaakt, ik volg dit nl. zo op de voet omdat ik mijn lieve lieve ollie ook verloren ben, hij had wel stenen, zijn opgelost door blaasgruisdieet en liep op het laatst toch vast door gruis, omdat ik zo oplettend was op zijn plasgedrag zag ik het direct ben om 11 's avonds bij vervangend DA geweest die constateerde dat hij geen volle blaas had hup prik metacam erin en naar huis met AB toen ik om 6 uur wakker werdt was hij doodziek ik heb hem ingepakt en ben toen om 8 uur naar mijn eigen DA gegaan en weer geen volle blaas wel echo gedaan dus stenen weg en gecateriseerd en er was geen obstructie en toch werd hij steeds zieker ook ollie was een verschrikkelijk bange poes en is overleden na 3 dagen intern bij de DA vreselijk dat ik nooit afscheid heb kunnen nemen ach dat is dus mijn verhaal en ga er vanuit dat het bij jouw wel goed afloop ik duim er in ieder geval voor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

Re: blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

Er was wel een echo gemaakt en er zat wel steentjes in zijn blaas en die zijn verwijderd en volgens de da zat niets in zijn blaas dus waarom zijn buik zo dik is is mijn een raadsel de da zou nog bellen dus het is afwachten.Mag ik trouwens vragen waar je kat aan is overleden? Of hebben ze dat niet verteld? Sterkte met je verlies en laten we hopen dat het allemaal goed komt.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: blaasgruis

Bericht door mittenslief »

ollie is overleden door nierfalen, ik denk zelf door de vele malen metacaminjecties die hij heeft gehad maar ik was toen zo intens verdrietig dat ik er geen werk van heb gemaakt. Toen ik erachter kwam dat ollie blaasstenen had, heb ik er wel aan gedacht om hem te laten opereren, maar iom DA eerst dieetvoer geprobeerd en elke maand echo laten maken, elke keer waren de stenen flink kleiner geworden dus het hielp, maar na het overlijden van ollie heb ik me heel erg schuldig gevoeld dat ik hem toch moest laten opereren, maar nu zie ik wel dat dat ook niet altijd goed gaat, ik hoop dat jouw kat inmiddels al eet maar dat laat je vast zo wel weten
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

Re: blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

Wat erg voor je en je hoef je niet schuldig te voelen want ik vind dat de da dat had moeten zeggen tegen je want mijn da zei al gelijk toen bleek dat er steentjes in zijn blaas zaten of om 2 weken dieetvoeding te geven want ze wisten niet welke steentjes er in zijn blaas zaten omdat struviet met dieetvoeding opgelost kon worden maar omdat ze dat niet wisten zei ze dat het beter was om te opereren en nee is dan geen garantie dat het dan beter gaat dat zie je wel.Ik heb trouwens de da gevraagd wat voor injecties hij gehad heeft en hij heeft geen metacam gehad.En nee hij eet nog steeds niet hij is nu 2 dagen bij da om hem te dwagvoeren en we halen hem vanavond op dus ben wel benieuwd hoe het met hem is maar ik hou je wel op de hoogte hoe het allemaal verloopt
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: blaasgruis

Bericht door mittenslief »

hopelijk gaat hij thuis snel weer eten en komt alles goed in ieder geval bedankt voor je medeleven
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: blaasgruis

Bericht door Chiquita98 »

Ik hoop ook voor je dat ie thuis weer gaat eten. Waarom was zijn buikje zo opgezwollen uiteindelijk? En is dat weer over? Plast hij daar wel weer goed?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

Re: blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

Dat hoop ik ook Chiquita98 ja en van dat buikje weet de da ook niet maar dat was weer goed gelukkig en hij plaste daar wel en ik hoop ook dat hij weer gaat eten als ie weer thuis is. En jij ook bedankt voor je medeleven mittenslief en Chiquita98
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: blaasgruis

Bericht door Chiquita98 »

En hoe gaat het nu? Is je kat inmiddels weer thuis?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

Re: blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

Gisteren hadden we Luckie opgehaald bij de da maar toen we hem zagen schrokken we wat we zagen hij was helemaal opgezwollen hij leek wel een ballon we vroegen nog hoe dat kwam maar daar kon de da geen antwoord op geven.Hij had wel geplast en ze hadden hem ook eten gegeven en had het goed gedaan zei de da maar het feit hoe hij eruit zag was schrikbarend en toch gaven hem zo met ons mee naar huis.Ik ben gewoon kwaad over hoe ze hem zo kunnen laten gaan hij was echt ziek dat kon iedereen zo zien behalve de da.we zijn toen maar naar huis gegaan en hebben Luckie toen apart gezet maar ik vertrouwde het niet en zijn toen naar een andere da gegaan. Ze hebben hem daar onderzocht en hadden ook bloed afgenomen en die was niet goed,zijn nieren waren helemaal kapot er kon niets meer aangedaan worden en hebben hem in moeten laten slapen en het feit dat het slecht met hem ging bleek wel toen hij de narcose kreeg zijn hartje er al mee was gestopt zo ver was Luckie hij was nergens meer bewust van.

Vaarwel lieve schat bedankt voor de mooie 6 jaren
Plaats reactie