egbertje schreef:........Ik begrijp dat de leden van dit forum geen bezitters zijn van raskatten en voorstander zijn van huis-tuin en keukenkatten. Maar ik krijg de indruk dat jullie en vooral Adriana in de veronderstelling zijn dat alle fokkers van raskatten (en dan met name katten met een bijzonder of afwijkend uiterlijk van de htk katten) deze katten fokken om met opzet monsters te creëren met allerlei afwijkingen.
En van oogklachten heb ik overigens nog niks over kunnen vinden, als ik sphynx oogklachten google krijg ik als eerste hit de post van Adriana.
De sphynx heeft echt een wij-gevoel zoals Wil al zegt. En dat is geen reclame maken voor haar katten, dat is gewoon zo. De sphynx hecht zich meer aan mensen dan welke andere kat dan ook. Hij is blij als ik blij ben, en als ik me niet zo lekker voel zit hij ook niet lekker in zijn vel en probeert mij dan echt op te vrolijken. Hij kan slecht alleen zijn en is het meest op zijn gemak als er veel drukte in huis is, dan kijkt hij zijn ogen uit en geniet van alle aandacht.
en ik begrijp dat jullie niet de liefde hebben voor de bloterikjes zoals liefhebbers van de sphynx dat hebben.
...
welkom op het forum!
omdat mijn naam een paar keer in je bericht voorkomt toch maar een paar nuanceringen van mijn kant
mijn indruk van dit forum is dat het zich vooral richt op de verzorging van katten (lichamelijk en mentaal/gedrag) en probeert door onderling ervaringen en informatie uit te wisselen personeeltjes bij te staan in de verzorging van hun katzel(s).
grappig je opmerking over het ontbreken van raskatten op dit forum.. van dit forum heb ik de indruk dat we daar vooral niet mee bezig zijn en er zijn zat forumleden met één of meer raskatten en bij adriana hebben ze er vier, hihi....
in Amerika waar de sphynx 'in elkaar geknutseld' is hebben ze langer ervaring met de gezondheidsklachten en het enige dat ik daar hier over kwijt wil is 'een sphynx is een goudmijn voor dierenartsen' en een onnatuurlijk 'ras'
er zijn heel veel meer katten waarmee je een sterk wij-gevoel kunt hebben, lees Jeannete's beide topics over de onlangs helaas toch overleden Gizmo (terugkerende bloedvattumor) en zo zijn er veel meer 'getuigenissen' van een uitzonderlijke band die het baasje met de doorgaans rasloze tijger-lieverd had, daarvoor hoeven we niet naar bijvoorbeeld een sphynx. maar ik kan me voorstellen dat je dol bent op je lieverd en hij op jou.
met mijn reactie wil ik geen discussie starten over de liefde voor wat voor ras dan ook, dat heeft weinig zin en kan ontaarden in ongezellige teksten.

ik hoop wel en van harte dat je intussen zoveel nuttige info op dit forum hebt gevonden dat je blijft schrijven en lezen en missch ook algemene bijdragen blijft posten,
...... want een kat is een kat is een kat is een kat... niet waar..?