kitten (12 weken) koppelen aan katertje van 8 maanden

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten (12 weken) koppelen aan katertje van 8 maanden

Bericht door nellebel »

en in geval van nood kun je er uiteindelijk nog een stel katten bijzetten. gezellig toch. hahaha ze zijn allebei nog klein en groeien met elkaar op, dus dat is veel belangrijker. tuurlijk zit de kans erin dat de thai straks te druk is voor de brit, maar ja, laten we eerlijk zijn, dan geld ook voor andere katten. ras is niet altijd overheersend, elke kat is toch ook weer anders. veel plezier met je nieuwe aanwinst. ga je nu ook al regelmatig kijken hoe het kitten opgeroeid, voor je haar meeneemt?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten (12 weken) koppelen aan katertje van 8 maanden

Bericht door castratenkoor »

Zeker met een Oosters kitten zou ik nu castreren adviseren. Die zijn vaak nog eerder geslachtsrijp dan andere rassen.
Ik zie geen enkel probleem deze twee rassen bij elkaar te zetten.
Ik heb een kruising Brit gehad, met het rustige beschaafde karakter van een Brit.
En die kon perferct opschieten, ook met hyper-actieve katjes.
Zijn incasseringsvermogen/acceptatievermogen was juist super.
Ik denk dat als de oosterse meer wil spelen dan de Brit, dat die zichzelf ook wel alleen vermaakt.

Aangezien de hormonen nog 4-6 weken actief blijven, kun je nu mooi zorgen dat je Oosterse geen hormonen meer door zijn lijf heeft gieren voor de Brit komt.

En als je dan ook de Brit met 6 maanden laat castreren voorkom je machtstrijd..

Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken en het blijft afwachten of het gaat klikken tussen die twee.
ze zijn beide mooi jong en passen zich vast wel aan.
Hoe close ze worden is altijd afwachten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kenny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 feb 2012 09:56

Re: kitten (12 weken) koppelen aan katertje van 8 maanden

Bericht door kenny »

Heel erg bedankt voor alle adviezen allemaal, echt heel nuttig! @Nellebel: ik hou zeker in de gaten hoe hij opgroeit; vind het echt geweldig om hem elke week groter te zien worden:-) @castratenkoor: Goed om te weten dat de hormonen nog 4-6 weken actief zijn. Ik ga er dus zeker mee opschieten!
Plaats reactie