2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
nellebel
Tijger
Tijger

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door nellebel »

even voor de duidelijkheid, geen belediging, wil je niet wegjagen, maar ik merk steeds wat vreemde zaken in je uitspraken.
Je begint met dat je de kattebak 1x per 2 dagen schoonmaakt, dan ineens iedere avond en daarna doe je het eigenlijk 2x per dag.
Dan schrijf je dat de katten over 2 weken naar buiten mogen, en later weer dat er 1 niet naar buiten mag.
en op 8 feb schrijf je dat je een bak bijhaald (nr 3) en 2½ uur later schrijf je dat je bak nr 4 hebt bijgehaald.
Sorry hoor, maar ik raak hierdoor wel verward.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
BasBas2012
Huiskat
Huiskat

Bericht door BasBas2012 »

Vandaag viel de schade mee, 1 stoel onder gescheten en 1 flaai op de grond zoon 40cm voor de katte bak, voor de rest kan ik niet veel vinden, stoel gooi ik vanavond er uit, zodat ze daar niet op kunnen poepen, en morgen gaat ik nog naar huis arts met de kleine.
Laat ik die ook gelijk even helpen. dan zijn ze ook allemaal geholpen.

1 kat is krols momenteel, en zij is al dik 6 maanden geleden geholpen.
Hoe lang kan het duren tot dat ze niet meer krols zijn ?
Best vervelend snachts dat geluid.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

die hormonen hadden uit haar lijf moeten zijn na een week of 6.
zijn het geen harde drollen dan? want als het flatsen zijn is het niet gezond.
en even laten helpen zo werkt dat niet. dat is niet zomaar iets voor eventjes.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
BasBas2012
Huiskat
Huiskat

nellebel schreef:even voor de duidelijkheid, geen belediging, wil je niet wegjagen, maar ik merk steeds wat vreemde zaken in je uitspraken.
Je begint met dat je de kattebak 1x per 2 dagen schoonmaakt, dan ineens iedere avond en daarna doe je het eigenlijk 2x per dag.
Dan schrijf je dat de katten over 2 weken naar buiten mogen, en later weer dat er 1 niet naar buiten mag.
en op 8 feb schrijf je dat je een bak bij gehaald (nr 3) en 2½ uur later schrijf je dat je bak nr 4 hebt bijgehaald.
Sorry hoor, maar ik raak hierdoor wel verward.
Srry, ben niet zo goed met woorden (autisme) zit ook niet veel op forums.
had 3 katte bakken, 2 in gebruik en 1 in schuur. heb die 1e uit schuur gepakt en 1 bij gekocht.
En scheppen had ik even niet aan gedacht dat ik ochtends dat ook deet bij het opruimen van de rest.

srry voor de onduidelijkheid
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

verschonen is ook inderdaad iets anders dan uitscheppen, he ;)

ik heb hier 3 poezen lopen, en heb zelf maar 2 kattenbakken. dat gaat uitstekend, hoewel ik natuurlijk wel vaker bezig ben met scheppen/schoonmaken. een bak wordt vrijwel alleen gebruikt voor te plassen, de andere uitsluitend voor poepjes.

nu je 4 bakken hebt, moet dat ruim voldoende zijn.

de plekken waar ze het buiten de bak hebben gedaan, moeten echt heel erg schoon gemaakt worden, anders blijven ze het er doen. wat er voor het oog schoon uit ziet wil nog wel eens zwaar tegenvallen. een goed controlemiddel is om met een UV-lamp door je huis te gaan, eventuele urineplekken die je met het oog niet ziet worden dan zichtbaar.

het kan ook zijn dat je katten het gewend zijn om het buiten te doen, in dat geval zullen de problemen verdwijnen als je ze weer naar buiten laat.

in ieder geval veel succes... ik hoop dat je het probleem snel opgelost krijgt.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Srry, ben niet zo goed met woorden (autisme) zit ook niet veel op forums.
had 3 katte bakken, 2 in gebruik en 1 in schuur. heb die 1e uit schuur gepakt en 1 bij gekocht.
En scheppen had ik even niet aan gedacht dat ik ochtends dat ook deet bij het opruimen van de rest.

srry voor de onduidelijkheid[/quote]

fijn dat je het uitlegd. komt namelijk vaker voor dat we grapjassen hier krijgen op het forum.
dus mijn voelsprietjes staan wat rechterop soms.
hoop dat het probleem zich nu op gaat lossen en je van je katten kunt gaan genieten.
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Heb je het idee dat het geplas en gepoep al minder wordt?

Voor plasgeuren die in beton zijn getrokken of in vloerbedekking en die je er niet goed uit kunt krijgen met bijv. biotex groen is er wel een ander heel goed middel. Als je daar belangstelling voor hebt dan hoor ik het wel.

Fijn en moedig dat je uitlegt dat je autisme hebt
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
lidewij020
Panter
Panter

Bericht door lidewij020 »

Ik zou eerst de dierenarts de katten eens grondig laten onderzoeken... Katten die zich niet lekker voelen poepen of plassen vaak op plekken waar het niet hoort. Het gemiauw van die poes die krols zou zijn kan ook duiden op pijn of zich niet lekker voelen. Pas als zeker is dat er geen lichamelijke oorzaak is kun je verder met de behandeling van ongewenst gedrag.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
BasBas2012
Huiskat
Huiskat

Ben vandaag bij een andere dieren arts geweest,
Die kan ook niks vinden, wel heeft ze (milou de jongste 9maand) een prikje gehad (geen idee wat daar in zat) en heb nu 5 tabletten Dexoral en 5 tabletten Clavubactin gekregen, hopen dat dit gaat werken.

Tot zo ver bedankt voor raad en informatie, ben heel wat wijzer geworden.

Vannacht hebben ze ook niet meer buiten de bak gepoept, dus het gaat de goeie kant op.

Nog wel 1 ding, 1 heeft lopen spugen en daar zat een wit geel sliertje in, is dat een worm ?
lidewij020
Panter
Panter

Bericht door lidewij020 »

Fijn dat het de goede kant op gaat!
Dat kan een spoelworm zijn... (google maar even) Ontwormen is sowieso verstandig om minimaal 1x per half jaar te doen, ook voor je eigen veiligheid. Het kan natuurlijk ook dat je kat iets anders heeft gegeten wat op een wit geel sliertje lijkt... Als je het zeker wilt weten kun je het meenemen naar de dierenarts.

Als je gaat ontwormen, neem wel een breedspectrum wormmiddel, niet eentje die alleen tegen lintworm werkt.

Sterkte!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
BasBas2012
Huiskat
Huiskat

Dag 2 gaat nu ook goed, geen gespuug gehad vanacht en ze hebben netjes alles op de katte bak gedaan,
Tara (1a 2 jaar) is uit z`n krols tijd, miauwd niet meer snachts scheelt ook weer,

Wormpje zien er het zelfde uit als die spoelworm, heb een pasta gehaald voor alle soorten wormen.
Vinden ze ook erg lekker.
Alleen volgende keer wat minder luisteren naar de verkoper. zie smeer het lekker aan de pootjes dan likken ze het op,
Dus ik smeer pootjes in van ze alle 3, eerste wat ze gaan doen is lopen en rennen met dat spul aan de pootjes :) ..
Maar ja, ben blij dat ze het lekker vinden en nu hopen dat het werkt.

Voordeel van milou, ik hoef geen moeite te doen met de pillen, ze eet ze zo op :) (crackhead)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

En heb je ook een afspraak gemaakt voor de castratie van de laatste poes?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
BasBas2012
Huiskat
Huiskat

Nee, dat vond de dierenarts nog geen goed idee, aangezien zij nog te klein is.
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Een kat van 9mnd nog te klein :shock: . Die snap ik niet. ik zou dan toch maar eens gaan kijken naar een andere dierenarts. Die haar nu wel wil castreren.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
BasBas2012
Huiskat
Huiskat

Zij heeft een groei achterstand opgelopen van een half jaar, ze heeft een best heftige virus tijdens de geboorte gekregen samen met een broertje van haar (die het niet heeft overleeft) de andere uit het nest hadden het neit. zij is er helemaal weer op gekomen na 2 operaties te hebben gehad.

Ze is +/- 25cm lang en + /- 15cm hoog en weegt +/- 1 kilo aan anderhalve kilo. groter dan dit word ze ook niet word er gezegd.

Misschien dat ik nog wel naar andere dieren arts gaat kijken of die het zelfde zegt.
waarschijnlijk mag ze straks toch niet naar buiten, ze kan met heel veel moeite op het aanrecht springen omdat het te hoog is. de rest van de katten zijn geholpen.
Plaats reactie